Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

P. Semilanceatan kasvuympäristön luominen

Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
P. Semilanceatan kasvattaminen voi olla hieman vaativampaa sisätiloissa. Auttaisiko kontaminaatioiden poistamisessa se, että leikkaa luonnosta palasen nurmikkoa/maata jossa sienet voisivat kasvaa. Tällä keinolla bakteerien ja muiden eliöiden tasapaino olisi kunnossa.
Onko kukaan vielä koittanut tätä keinoa?
Hyödyt ja haitat?
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Meinaatko nyt että;

a) Leikkaat palan nurmikkoa (mukaanlukien maata) ja tuot sen sisälle terraan?

vai

b) Leikkaat nurmikolta palan pois ja kumoat siihen jonkin p.s:llä itiöillä varustetun kasvualustan?

Tämä ei ainakaan minulle oikein nyt auennut.

Mielestäni on helpompiakin tapoja harrastaa sieniviljelyä ja helpompia sieniä viljelyn kannalta, kuin Semilanceata.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili

Poissa Dubbu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 10
  • Semikuoseis..
    • Profiili
Semejen kasvatusta ajatellen olen miettinyt että voisi hommata jostain kirpputorilta kasvatuskaapiksi modattavan jääkaapin, siis jonku aika pienen jos halvalla sais :D eipähän tulisi lämpötilojen suhteen ongelmaa..
ihan vaan kokeeksi testailla tälläista, eikä se niin vakavaa olisi vaikka tulisi joku parinkympin jääkaappi turhan takia tärveltyä..


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Semejen kasvatusta ajatellen olen miettinyt että voisi hommata jostain kirpputorilta kasvatuskaapiksi modattavan jääkaapin, siis jonku aika pienen jos halvalla sais :D eipähän tulisi lämpötilojen suhteen ongelmaa..
ihan vaan kokeeksi testailla tälläista, eikä se niin vakavaa olisi vaikka tulisi joku parinkympin jääkaappi turhan takia tärveltyä..

Kokeile ja raportoi ihmeessä!

Noissa huumehamppupiireissähän ihmiset ovat värkkäilleet jääkaapeista vaikka mitä. Tosin ne eivät ole olleet siinä käytössä jäähdytysominaisuuksiensa takia.


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
Meinaatko nyt että;

a) Leikkaat palan nurmikkoa (mukaanlukien maata) ja tuot sen sisälle terraan?

vai

b) Leikkaat nurmikolta palan pois ja kumoat siihen jonkin p.s:llä itiöillä varustetun kasvualustan?

Tämä ei ainakaan minulle oikein nyt auennut.

Mielestäni on helpompiakin tapoja harrastaa sieniviljelyä ja helpompia sieniä viljelyn kannalta, kuin Semilanceata.


Meinasin kohdan A tapaa. Se toisi luonnon bakteerikannan ja ravinteet mukana. Sinänsä kuulostaa ihan järkevältä tavalta kasvattaa..
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Meinaatko nyt että;

a) Leikkaat palan nurmikkoa (mukaanlukien maata) ja tuot sen sisälle terraan?

vai

b) Leikkaat nurmikolta palan pois ja kumoat siihen jonkin p.s:llä itiöillä varustetun kasvualustan?

Tämä ei ainakaan minulle oikein nyt auennut.

Mielestäni on helpompiakin tapoja harrastaa sieniviljelyä ja helpompia sieniä viljelyn kannalta, kuin Semilanceata.


Meinasin kohdan A tapaa. Se toisi luonnon bakteerikannan ja ravinteet mukana. Sinänsä kuulostaa ihan järkevältä tavalta kasvattaa..

On esitetty, että semilanceata tarvitsisi luonnossa tiettyjä kasveja lähelleen kasvaakseen. Kasvienkin tulisi tällöin selvitä koettelemuksesta hengissä.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
OKei kuvitellaan tällainen tilanne:
  • Sinulla on resursseja rakentaa huoneen kokoinen kasvutila.
    Sinulla on paikka luonnosta jossa tiedät kasvavan P. Semilanceata-lajiketta ja voit leikata noin 3m*3m palstan maasta kasveineen.
    Kukaan ei häiritsisi työtäsi.

Olisiko silloin mahdollista. Ehkä ei noin massiivisessa koossa tarvitsisi mutta esim. jokin pienikokoinen kasvihuone jossa ilmanvaihto on automatisoitu lajikkeelle optimaaliseksi. Silloinhan kaiken järjen mukaan tämä olisi mahdollista. Tosin harvoilla meistä on tilaa rakentaa tuollaista pientä Kasvihuonetta. Korkeintaa Mädillä joka on alan eksperttejä ja joka omistaa laitteet ja tilat :D

Joskus kyllä kokeilen jos saisin onnistumaan tuollaisen hökötyksen. Onpahan projekti jota odottaa ;) Tottakai päiväkirjan teen siitä, koska se olisi niin erikoinen tapaus!
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Voithan rakentaa kasvihuoneesi sen läntin päälle... Sitten taikasienet kasvavat läntissä ympäri vuoden :).

Toki asia voidaan tehdä vielä helpommin, eri perinteisellä sientenkasvatusmetodilla, laittaen rihmastokökkäre esim. jääkaappiin pitämään kliffaa... Mut joo, enhän minä näistä asioista oikeasti mitään tiedä ja vielä vähemmän ketään näihin toimiin ryhtymiseen kannustan.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Minulla on jo viimesyksystä lähtien ollut ajatuksena kokeilla seminanceatan sisäkasvatusta. Muut kiireet ovat menneet asian edelle. Ajattelin tehdä sen ehkä syksyllä, joilloin saan erään puolikylmän eteistilan asetettua oikeaan lämpötilaan vaivatta ja laittaa sinne terraarion. Ajattelin tehdä suuren määrän nesteviljelmää ja inkuloida erilaisella koostumuksella olevia pussissa olevia kasvualustoja sillä ja kasvattaa ne suoraan pussista, kuten joku shroomeryssä jo kokeili. Hyviä ehdokkaita ovat ruohokomposti, olki, lanta ja kookoskuitu.

Nurmikonpalan sisälle tuomisessa on varmasti omat ongelmansa, sillä ulkona luonnossa oleva bakteerikanta ja tasapaino varmasti järkkyy aika lailla, kun se siirretään sisälle. Lisäksi rihmasto saa aika paljon stressiä. Mikäli taas lähdetään printeistä (mitä itse aion) on käytettävä agar-viljelmää, sillä ulkosienistä otetut laskeumat eivät ole puhtaita.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Olen itsekin pohtinut ja meinannutkin laittaa Semilanceataa kasvamaan ihan kokeilumielessä sisälle. Ainakikin Shroomeryssä taisi olla et joku on saanut sisällä kasvaan joten miksei täälläkin.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Olen itsekin pohtinut ja meinannutkin laittaa Semilanceataa kasvamaan ihan kokeilumielessä sisälle. Ainakikin Shroomeryssä taisi olla et joku on saanut sisällä kasvaan joten miksei täälläkin.

Tuo rohkaisee jo kokeilemaan jos Shroomeryssä on joku onnistunut. Pitääpä syksyllä sitten etsiskellä oikeanlaisia plänttejä ja katsoa jos saisi lajin kasvamaan sisätiloissa ;)
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."