Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Mitä taikasienet edustavat sinulle?

Äänestys

Miten suhtaudut taikasieniin?

Mystinen/pyhä/yhteysväline suurempaan tietoisuuteen tms. edellämainittuun
28 (66.7%)
Tieteellinen näkökulma
3 (7.1%)
Raaka päihde
2 (4.8%)
Orastava kiinnostuksen kohde
9 (21.4%)
ahdistava/ongelma
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili

Ajattelin, että äänestyksellä saisi jotakin kuvaa siitä miten ihmiset suhtautuvat taikasieniin.

Omakohtaisia havaintoja hyödyntäen (moderni taikasienikulttuuri netissä ja kirjallisuudessa) valitsin tähän äänestykseen nyt
nämä viisi vaihtoehtoa.

Olisi mieluisaa jos avaisitte omaa suhtautumistapaanne ja näkökulmaanne viestissä. Ja jos mikään vaihtoehto ei tunnu sopivalta voit tietysti myös kirjoittaa siitä. Tärkeimpänä pointtina on tietysti synnyttää keskustelua ja avata näkökulmia sen kautta. Toimikoon tämä äänestysklikkailu vain kiihoikkeena siihen.


Vaihtoehto 1: Mystinen/pyhä/yhteysväline suurempaan tms. edellämainittuun
Tämä vaihtoehto voisi edustaa sitä näkökulmaa jossa Sieniin suhtaudutaan eniteetteinä ja opettajina.


Vaihtoehto 2: Tieteellinen
Tämä vaihtoehto saattaa sopia henkilölle joka suhtautuu sieniin tieteen - oli se sitten kulttuuritiedettä tai kemiaa - kannalta mielenkiintoisina ja arvokkaina kohteina.


Vaihtoehto 3: Raaka päihde
Niin.


Vaihtoehto 4: Orastava kiinnostuksen kohde
Tämä vaihtoehto saattaisi sopia sinulle, jos kiinnostusesi sieniä kohtaan on orastavaa, mutta suoraa kontaktia/kokemusta sienten käytöstä ei ole.


Vaihtoehto 5: ahdistava/ongelma
Jos sienet ovat aiheuttaneet sinulle mielestäsi enimmäkseen ongelmia ja haittaa voit valita tämän.




Mikään vaihtoehto ei tietenkään sulje pois toista eikä mikään vaihtoehto ole yksittäiseksi asetettava näkökulma.
Yritin kuitenkin hakea tähän yleiskuvaa antavia päähaaroja.
Näkökulmia myös itse äänestyksen luonteeseen saa esittää.



Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Sienet ovat kuin opettaja ilman poissaolomerkintöjä tai hylsyjä kokeesta. Ne ovat opettaneet minulle minusta itsestäni, näyttäneet maailman todellisen kauneuden, vaikka se on aina ollut ihan silmieni edessä. En vain ole osannut katsoa oikein.
Kaikenlainen humaltumisen hakuisuus(oli nyt kyse mistä aineesta tahansa) on vähentynyt melko paljon sienten käytön jälkeen, eli olen oppinut käyttämään muitakin aineita viisaammin jos näin voidaan sanoa.
Toisin sanoen sienet ovat sanoneet minulle että elämää ei kannata valuttaa viemäriin ja Kuolema korjaa sadon kun hedelmät on kypsiä.
En vaan halua ''kypsyttää'' itseäni liian nopeasti, ettei Kuolemalla jää paskan maku suuhun musta.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Tarkoituksellako siis kuitenkin vain yhden vaihtoehdon valita saa?


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Tarkoituksellako siis kuitenkin vain yhden vaihtoehdon valita saa?

Joo.
Mietin tätä aika pitkään ja päädyin tähän tylyyn meininkiin  ^-^
Koska tuntuu, että olisi itsestäänselvyys, että omakohtaisesti klikkaisin ainakin useampaa kohtaa, jos mahdollista. Hajonta saattaisi olla näinollen aika suurta.

Tutkitaan kylmää tilastoa ja avataan ajatuksia enemmän viestissä.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Vaihtoehto 1. on lähimpänä omaa suhtautumistani sieniin. Toisena vaihtoehtona mietin tieteellistä, mutta kokemus on kuitenkin omalla kohdallani enemmän hengellinen ja tuntuu että sienet opettavat minulle enemmän jotain sanoinkuvailemattomia asioita kuin asioita, mitä luetaan kirjoista. Olen aikalailla samoilla kannoilla kuin Silo-P. Tosin mä ajattelen jotenkin oudosti, etten oikein tiedä miten edes ajattelen sieniä. Ensinnäkin, sitä upeaa jonkinlaisen valaistumisen tunnetta, minkä psilosiini mussa aiheuttaa on käsittämättömän vaikea ja mahdoton selittää, voin vain sanoa sieniä jo kokeilleille, että :"Noh, tiedäthän kun sienet tekee niin ja näin". Ja toiseksi, mä en oikein tiedä onko se hengellinen vai mikäs vittu se kokemus on, mutta jotain hengellisen psyykkistä siinä jokatapauksessa on ja sienet ovat syöttäneet jotain ehdottoman tärkeää tuonne aivojeni perukoille. Siellä on nykyään jonkinlainen suodatin, joka suodattaa kaikki nyky-yhteiskunnan ihmisyysaatteet (itse sanoisin ihmisyyssaasteet).  O0
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
-- , mutta kokemus on kuitenkin omalla kohdallani enemmän hengellinen ja tuntuu että sienet opettavat minulle enemmän jotain sanoinkuvailemattomia asioita kuin asioita, mitä luetaan kirjoista.  --

Tämä onkin se risteysasema mitä tulee usein mietittyä.
Hengellinenkokemus on (minusta) aina subjektiivinen. Tosin tämä määrittely on jo tieteellinen . . .
Koen, että sienet voivat tämän 'enemmän hengellisen' kautta avata kuitenkin reittejä
nähdä myös se tieteellisen hengellisyys.

Sillä, jos on henki, on Se kaikkialla.


Poissa Dancingbéar

    • Viestejä: 26
    • Karma: 1
    • Profiili
Kivoja päihteitä. Opettajina en pidä, enemminkin työkaluina.


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Dancingbéar, veit juuri jalat suustani.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa cupcake

    • Viestejä: 36
    • Karma: 11
    • Profiili
Vastasin vaihtoehdon yksi, sillä koen sienien avanneen minulle sellaisen näkökulman maailmaan, että en tiedä missä olisin ilman niitä. Koen ehdottomasti muuttuneeni ihmisenä paljon, itseni (ja läheisteni vaikka he eivät sieneilystäni tiedäkään) mielestä parempaan suuntaan. Osaan arvostaa asioita ihan eri tavalla kuin ennen, en ole enää negatiivinen. Sienten mystisyys on hienoa, ne saavat minut ymmärtämään etten tiedä, mutta tahdon kovasti ottaa selvää (mistä? Häh? Onko siellä ketään?)
"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." -Frank Zappa


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Hienoa, että ihmiset jaksatte vastailla tähän!

Ei ole kenellekkään varmaankaan suuri yllätys, että vaihtoehto Mystinen/pyhä/yhteysväline suurempaan tietoisuuteen tms. edellämainittuun on vahvasti johdolla.

Tämähän on kuitenkin ilahduttavaa huomata.

Mietin myös sitä, että tämä suhde on pisin jatkumoltaan taikasienten ja ihmisten välisessä suhteessa.
Ja näin sen (vaarallinen sana tulossa) kuuluukin luultavasti olla. Näin se on tarkoitettu oleman.

On myös ilahduttavaa huomata, että moni mainitsee (muuallakin tällä foorumilla ja siitäkin sitten muualla) muuttuneensa t.sienten ansiosta/kautta (miten tämän otatte?) parempaan suuntaan.
Olen iloinen siitä, sillä parempi suunta ei voi olla huonompi suunta.


Poissa vekeboomboom

    • Viestejä: 25
    • Karma: 0
  • Pesukarhunkalunpesukammo
    • Profiili
hmm raffii menoo, sieluu, terapiamuoto kans
boom biddy bye bye