Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Äänestys: Ovatko psilosybiinisienet hyvä asia?

Äänestys

Yksinkertaistetuimpana: Ovatko psilosybiinisienet hyvä asia?

Kyllä.
Eivät: ennemmin välteltävä substanssi.
Minulla ei ole tähän omaa kantaa.
Muu. (Kerron näkemyksestäni tarkemmin tässä viestiketjussa.)

Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Noh, tuo otsikko nyt on vähän tuollainen.

Heräsi mielenkiintoni. Tällä hetkellä sivustolla on 532 jäsentä, ja kiinnostaisi tietää, kuinka suuri korrelaatio sivuston jäsenyydellä on sienimyönteiseen suhtautumiseen. Usein tulee oletettua, että aiheesta kiinnostuneet ovat kaikki puolestapuhujia, mutta äänestyksellä voisi kartoittaa tätä.

Triviaali kysymys: Ovatko sienet mielestäsi "hyvä asia"? Toisin sanottuna arvioitko psilosybiinisienten saatavillaolon ja päihdekäytön hyvät puolet suuremmiksi kuin niiden huonot puolet?


Ei mitään varsinaista hiustenhalkomista.


EDIT: Tai sitten saamme tutkimustuloksen siitä, kuinka paljon keskivertokäyttäjiä kiinnostaa ylipäätään vastailla äänestyksiin.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Vastaan näin: Psilosybiinisienten haitat... hmm ei paljon tule mieleen. No haittana koen jos jäisin kiinni esim. hallussapidosta, harmejahan siitä tulee kenelleppäs muulle kuin minulle. Eli laittomuus. Saatavuutta en koe vaikeaksi/haitalliseksi (ainakaan tällä hetkellä ja toivottavasti tulevaisuudessakaan).

Mut joo eli positiiviset puolet joista syntyy positiivisuutta ovat mielestäni suuremmat entä haitat.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Äänestystulokset eivät yllätä. "Haitaksi" olen kokenut vain ja ainoastaan sen, että jos olisin silloin joskus jättänyt ottamatta niitä sieniä siellä pellon reunalla kyykkiessäni, niin olisin vieläkin normaali ihminen normaaleilla haaveilla. Olisin "niinkuin kaikki muutkin", mutta näkymättömyydestä on etua nyky-yhteiskunnassa.

Sienet muuttaa ihmistä pirusti! Ne teki normijätkästä hipin, mieti. Ilman sieniä mä en ois koskaan alkanut kasvattamaan kukkia koska ne on kauniita enkä lopettanut alkoholin käyttöä (hyi vittu miten paska päihde se onkaan!). Ilman sieniä mä en näkis maailman kauneutta (tää on niin kaunis paikka!!), enkä tuntisi näitä kaikkia tunteita. Ilman sieniä mä en koskaan olis tuntenu vahvaa EUFORIAA (ellen olis kokeillu herskaa tai essoja, mitä en ole kokeillut vieläkään) ja mä en tietäis kuinka tajunta voi oikeasti laajentua niin paljon vaikutuksen alaisena. Ilman sieniä mä en käyttäsi aivojani niin paljon. Ilman sieniä en nauttisi elämästä niinkuin siitä voi nauttia, täysin siemauksin! Ilman sieniä mä olisin vajaa. Ilman sieniä mä en pelkäis varmaan mitään. Mitä vittua mä olisinkaan ilman sieniä?! Kiitos sienet! ;D
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Mun mielestä toi "hyvä" on kyllä niin sumea käsite, että se vaatisi tarkentelua. Minkä asian kannalta hyvä? Jos välineen, tässä tapauksessa sienten "hyvyys" määräytyy siitä, missä määrin ne auttavat jonkin päämäärän saavuttamisessa niin mikä on tämä päämäärä? Välineellisen hyvyyden lisäksi on olemassa eettis-moraalinen hyvyys ja kenties muitakin hyvyyksiä. Riippuuko sienten hyvyys jotenkin niiden laillisesta statuksesta yhteiskunnassa?


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili

Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Oho, päivässä jo 14 ääntä.
Kommentoin tässä osaa jutustelusta, vaikka topic pyrkii keskittymään ihan vain äänestykseen.


Klonkku: Viihdyttävä tajunnanvirta, jota ilman olisin köyhempi. Tunnelmallinen. Hassu. Aito.

Nyäpikkä: Hyvän käsite onkin ihmishistorian pohdituimpia. Tässä yhteydessä kysymyksen sisältö on se, joka kysymykseen jää, kun tarkentavista kysymyksistä luopuu vastatakseen alkuperäiseen oman näkemyksensä mukaan "Kyllä" tai "Ei". Mahdollisimman triviaalia siis. :)

Ilviselmä: Pointtina on äänestys.
Esim. massiivinen osuus yliopistollisesta tutkimuksesta ainoastaan varmistaa oikeaksi oletuksia, joita pidetään jo itsestäänselvyyksinä. Varmistamisen lisäksi tarkentaa - vaihtoehdon #4 vuoksi tätä ketjua ei ole lukittu.
Olen kiinnostunut toisten näkemyksistä ja kysyn niitä mieluummin kuin oletan ne.
Tämänkö koet karseaksi? EDIT: Koen käsitellyksi. <3


Kiva kun Sinä klikkasit.
Klikkaa Sinäkin.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa vekeboomboom

    • Viestejä: 25
    • Karma: 0
  • Pesukarhunkalunpesukammo
    • Profiili
0n niis enempi hyvää no need to say more
boom biddy bye bye


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
0n niis enempi hyvää no need to say more
Niinkö? Miksi ei olisi tarpeen avata asiaa enempää?
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


mizz

  • Vieras
Vastasin: Muu. Tässä siis vaadittu selitys :D.  Hyvä, jos niitä osaa nauttia vastuullisesti ja syystä, joka tähtää hyvyyteen. Huono, jos niitä käyttää taitamattomasti ja epäkunnioittavasti (vaikka silloinkin saattaa toki kääntyä hyväksi kun asioita alkaa älyämään). Huono, jos miettii asiaa nykyisenkaltaisen yhteiskunnan arvojärjestelmän näkökulmasta.

Ystävätkin ovat kysyneet minulta useasti, onko se sienitrippi hyvä vai huono. Mutta kun siihen ei ole vastausta jonka voisi maallisin sanoin ilmaista  :). Ottaisinko ekan kerran tällä tiedolla mikä minulla on nyt: uskon, että kyllä. Entä jos olisin tiennyt mitä odottaa: en ole ihan varma. Ehkä, ehkä en. Suosittelenko kavereille? Toisaalta kyllä koska uskon että se voisi tehdä heidät onnellisiksi - toisaalta en, koska en halua ottaa vastuuta siitä että he tekevät niin suuren päätöksen minun mielipiteeni mukaan.

Vaikeaa :D.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Ystävätkin ovat kysyneet minulta useasti, onko se sienitrippi hyvä vai huono. Mutta kun siihen ei ole vastausta jonka voisi maallisin sanoin ilmaista  :). Ottaisinko ekan kerran tällä tiedolla mikä minulla on nyt: uskon, että kyllä. Entä jos olisin tiennyt mitä odottaa: en ole ihan varma. Ehkä, ehkä en. Suosittelenko kavereille? Toisaalta kyllä koska uskon että se voisi tehdä heidät onnellisiksi - toisaalta en, koska en halua ottaa vastuuta siitä että he tekevät niin suuren päätöksen minun mielipiteeni mukaan.
Jokaisen on tehtävä päätös itse, olen samaa mieltä. En halua suositella sieniä kenellekään, en tiedä miksi, musta vaan tuntuu siltä, vaikka kauneimmat kokemukseni olen kokenut sienten kanssa. Se, joka haluaa muuttaa ympäristönsä käsitystä lopullisesti (mielestäni parempaan suuntaan), käsitystä yhteiskunnasta (surullinen ymmärtäminen), käsitystä minyydestään (tutustua itseensä) on valmis kohtaamaan sienet. En ollut itse valmis oikein mihinkään noista, sillä jos ei ole tripannut, siitä ei voi olla minkäänlaista käsitystä, sillä kokemus on täysin meidän sanojemme antaman informaation ulkopuolella.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa vekeboomboom

    • Viestejä: 25
    • Karma: 0
  • Pesukarhunkalunpesukammo
    • Profiili