Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Soittaminen ja laulaminen sienten kanssa

Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Musiikkiahan kaikki ovat varmasti kuunnelleet sienten vaikutuksen alla ja äänen suurta vaikutusta ei kukaan voi kieltää. Mutta milläs tavoin olette itse kokeilleet ääntä tuottaa? Vanhoihin rituaaleihin kuuluu melkein poikkeuksetta laulaminen tai jonkin instrumentin soittaminen ja siihen on kieltämättä hyvä syy.

Soittamalla tai laulamalla pääsee helpommin syvälle psykedeliaan. Kuten on sanottu, rumpu toimii shamaanin ratsuna matkalla toisiin maailmoihin.

Itse en osaa laulaa ja minä ehkä tarvitsisin useamman ihmisen laulamaan samaa laulua jolloin siinä olisi helpompi mennä mukana syövereihin. Lauluhan ei välttämättä tarkoita mitään varsinaista biisiä vaan voi olla sanatonta hoikellusta. Kurkkulaulannasta olen äskettäin kiinnostunut ja koittanut harjoitella sitä hieman. Sopii tarkoitukseen erinomaisesti.

Soittimista rummut on varmasti ensimmäiset mitkä tulee tässä tarkoituksessa mieleen. Tasaiseen rytmiin on helppo kohdistaa ajatukset ja aina kun meinaa tipahtaa kyydistä voi kiinnittää huomion takaisin rummun takovaan rytmiin. Kaikki muutkin soittimet tietenkin käy mutta yksinkertaisuus on yleensä hyvästä kun tarkoituksena on vaipua muihin maailmoihin. Tähän maailmaan jäävä soittaja ei välttämättä olekkaan niin hyvä näpyttelemään sitä kitaraa.

Oma henkilökohtainen instrumenttini on didgeridoo joka onkin sitten jotain aivan uskomatonta sienten kanssa. Kun koko keho resonoi tuotetun äänen kanssa sitä syöksyy todella nopeasti jonnekkin täysin muualle. Sitä ei vain enää tiedä mistä mies alkaa ja mihin didgeridoo loppuu ja kumpi oikeastaan soittaa kumpaa. Kapistuksella on myös visuaaleja todella voimistava tekijä. Varsinkin silmät kiinni soitettaessa sitä voi käyttää ikäänkuin ohjaimena matkustaessa siellä jossain. Didgeridoolla on myös mielenkiintoisia vaikutuksia selvinpäin soitettaessa.

Suosittelen kaikille jonkin apuvälineen hankkimista. Rummuksi käy mikä vain mikä tuottaa miellettyvää ääntä, eikä jotku shakerit maksa montaa euroa. Oma didgerdooni on australiasta tilattu ja maksoi ihan tarpeeksi. Kovinkaan kauhesti ei tosin semmoisesta tarvi maksaa kun marssii rautakauppaan ja ostaa 30-40mm pvc-putkea n. 130-150cm pätkän. Hintaa tulee varmaan 5 euroa, saat todella helposti ja tarpeeksi hyvin soivan harjoitusputken. Sitten youtubesta hakemaan apua aloitteluun.

Mitäs soittimia käytätte ja olette käyttäneet ja kertokaa ihmeessä kokemuksia mitä tapahtui.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


sitsiir

  • Vieras
Munniharppu, erilaiset rummut (udu on oma suosikki!!).. Didgeridoota oon koittanut vähän harjotella juurikin 30mm pvc-putkella, sitä kiertohengitystä pitäs jaksaa harjotella, ei tuu kovin automaattisesti vielä. Kaverilla oli kivoja tommosia overtone-huiluja mistä saa muutaman eri äänen, sai aika mystistä luritusta aikaan. =)


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Munniharppu, erilaiset rummut (udu on oma suosikki!!).. Didgeridoota oon koittanut vähän harjotella juurikin 30mm pvc-putkella, sitä kiertohengitystä pitäs jaksaa harjotella, ei tuu kovin automaattisesti vielä. Kaverilla oli kivoja tommosia overtone-huiluja mistä saa muutaman eri äänen, sai aika mystistä luritusta aikaan. =)

Munniharppuakin tuli soitettua viime matkalla. Oli sekin kyllä aikamoinen. Overtone-huiluja? Kuulostavat kivoilta.

Itsellä alkaa olla toi didjin kanssa kiertohengitys kohdillaan. En ole kauhean kauaa vielä soitellut mutta äkkiä sitä kyllä oppii kunhan pöristelee. Sienissä sujui todella automaattisesti eikä hengittämistä tarvinnut edes miettiä.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Kauniita Didgejä tuolla sivustolla.

Imurinputki on hyvä kodinkonedidge.

Itse pidän akustisesta (nylonkielisestä) kitarasta. Rakastan sen pehmeää resonaatiota ja kielten väreilyä. Sointi täyttää upeasti koko huoneen.

Kaverilla oli kivoja tommosia overtone-huiluja mistä saa muutaman eri äänen, sai aika mystistä luritusta aikaan. =)

Kuulostavat hienoilta tähän asiayhteyteen, tiedätkö ko. huiluista yhtään lisää :?


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Hassua, mullakin on juuri didge, munniharppu ja erilaiset lyömäsoittimet mun repertuaarissa. Taitavat toisaalta olla aika laajasti tälläisessa porukassa harrastettuja pelejä. Kesällä taas metsään kavereiden kanssa soittelemaan :).

Noista overtone-huiluista itsekin olen kiinnostunut. Tällä käyttäjällä on hyvää kokoelmaa kaikesta kiinnostavat kurkkulaulusta munniharppujen ja didgien kautta näihin tuntemattomiin peleihin: JC overtone flute 02:03.mov
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Hapi-drum olisi ihan varmasti siisti kapistus matkaillessa. Hinta on vaan aika kova mutta mieli vaan silti tekisi.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
tommosia overtone-huiluja
Muihin viestiketjussa (tähän mennessä) mainittuihin soittimiin verrattuna melko ärsyttävä vehje. :D Tosin tämä vain Avalonin lähettämän videon ja oman mieltymykseni perusteella.
(EDIT: Huomioitakoon, etten ole kokenut moisia sienissä - avautuvat varmasti aivan eri tasolla.)

Täällä onkin jo mainittu suurimpia suosikkejani. Lisäksi:
Sessioissani soittelen huuliharpun matalinta nuottia (osittain myös viereistä) muuttamalla äänen sointia suun ja käsien asennolla, hengityksellä ja tuntemuksilla. Psykedeliaa "selvinkin" päin.
Reissusta tuotua djembeä olen kanniskellut metsässä savurinkiin (tuollaista kuin edellisen videon apinalla kohdassa 0:34).
Ja sitten ovat nämä kurkkuääniä sivuavat alkuäänet. Syventävät.

Usein parhaalta tuntuu yksinkertaisesti jonkin antaumuksellisen matalan äänen antaa ulostautua rinnasta suuhun. Sen ei aina tarvitse edes tulla ulos.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Soivat kulhot Tiibetistä

Näitä myös kelpaa kilistellä. Videon herran arsenaali on aika kunnioitettava.


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Nuo soivat kulhot on kyllä oikein sopivia. Mulla on sellainen pieni ja halpa yksilö. Sitä on hieno pitää kädessä ja pyörittää kapulalla reunoja pitkin jolloin siitä lähtee tasainen ulvonta ja resonoinnin tuntee kättä pitkin koko kehossa. Olisi kyllä kiva kerätä kunnon setti noita mutta tulisi äkkiä kalliiksi. Taidan tyytyä kuuntelemaan kulhoja äänitteistä.

Tässä on melko hyvä paketti kulhomusiikkia kiinnostuneille. Muoto on flac ja muutama apekin on seassa.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Nyt on uponnut muutama euro äänen tuottamiseen.

Tovi sitten tuli ostettua Djembe mikä on kyllä hieno soitin. Perinteisempään käsirummutteluun yksi parhaimmista soittimista. Harmittaa vain kun asun kerrostalossa niin ei viitti hirveästi paukutella sitä, toisaalta vaikka kyseessä onkin hieno instrumentti se ei ihan sovi omaan tyyliini.

Ostin myös ibo/udu rummun mikä onkin sitten huomattavasti enemmän mun makuun. Todella mukavaa sormilla taputella menemään. Äänikin sopii kerrostaloon mainiosti ja nyt olen innostunut rummuttelemaan sitä samalla kun soitan didgeridoota. Rumpurinkeihin kapistus ei kauhean hyvin sovi kun on melko hiljainen verrattuna muihin yleisiin rumpuihin. Mutta tulee varmastikin olemaan soolo jammailun ykkös rytmisoitin ellei sitten seuraava saapuva kapistus vie käsiä mukanaan.

Seuraava onkin sitten aikaisemmin linkkaamani Hapi-rumpu. Melkein enemmän melodinen kuin rytmisoitin ja odotan hyvin innolla. Raportoin lisää jahka kapistus saapuu. Pitäisi tuossa reilun viikon kuluttua päästä kokeilemaan uusia soittimia hyvässä seurassa ja asiankuuluvassa mielentilassa.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
   ---
Ostin myös ibo/udu rummun mikä onkin sitten huomattavasti enemmän mun makuun. Todella mukavaa sormilla taputella menemään. Äänikin sopii kerrostaloon mainiosti ja nyt olen innostunut rummuttelemaan sitä samalla kun soitan didgeridoota. Rumpurinkeihin kapistus ei kauhean hyvin sovi kun on melko hiljainen verrattuna muihin yleisiin rumpuihin. Mutta tulee varmastikin olemaan soolo jammailun ykkös rytmisoitin ellei sitten seuraava saapuva kapistus vie käsiä mukanaan.
--

Onnea uuden Udun omistajalle!
Pidän tätä soitinta omassa kivassa ja lempeässä arvossaan.
Mainitsitkin sen äänenvoimakkuudesta, olen samaa mieltä. Onneksi siinä hiljaisessa äänessä juuri korostuu se herkkyys.

Haluaisitko kertoa mistä tämän hankit?
Jos et Thomannilta  ;)


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Haluaisitko kertoa mistä tämän hankit?
Jos et Thomannilta  ;)

Noh, sieltähän minä. Ostin nyt tarkoituksella lasikuidusta tehdyn liukuhihna yksilön. Todennäköisesti tulee kuljetettua sitä jonkun verran mukana ja nyt ei tarvi pelätä sen hajottamista. Pitää kyllä pitää silmät auki jos sattuu löytämään jostain liikkeistä tai muualta hyviä keraamisia yksilöitä. Olisi hieman maanläheisempi soundi ja fiilis. Mutta semmoinen pitää löytää eikä tilata netistä.

Hapikin tuli kotiin tänään ja on kyllä ensivaikutelmalta todella erinomainen. Ääni on todella mainio ja yllättävänkin voimakas. Pelkäsin aluksi että laadukkailla mikeillä taltioidut hapitonesin videot antavat väärän kuvan mutta kapistus on kyllä tasan mitä lupaakin olla. Tuskin maltan odottaa että pääsee näppäilemään sitä sopivassa psykedeliassa. Ääni on vain niin upea. Hintahan nyt oli melko älytön mutta olkoon.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Oon aina haaveillu sellasesta kuvioidusta isosta noitarummusta. Nyt täältä löytyy vaan jotain peruskamaa, kuubasta tuliaisina sain bongot, shakerit ja rytmikapulat. Sitten on akustinen kitara ja sellanen ukulelen kokoinen 6-kielinen minikitara, se on huippu. Koneessa on kiippari mutta sitäpä ei juuri trippaillessa tule soiteltua, voisi kyllä olla oikeastaan hauskaakin.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa vekeboomboom

    • Viestejä: 25
    • Karma: 0
  • Pesukarhunkalunpesukammo
    • Profiili
MusanTekoOhjelma+Douppi = jees jees :)
boom biddy bye bye


Poissa King Ink

    • Viestejä: 13
    • Karma: 1
    • Profiili
Kyllähän sitä akustisella kitaralla tulee monesti rämpyteltyä. Bassoa normaalisti soitan, mut koen sen tosi haastavana ja epämukavana tripeillä. Monesti sellasia yksinkertaisia riffejä tulee hakattua pitkiä aikoja putkeen. Silleen tosi huumaavaa kun keksii jonkun hyvänkuuloisen jutun ja sitä toistaa piiiiitkääääään mahdollisimman kovasti.