Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

"Nopeat tilanteet"

Poissa Dubbu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 10
  • Semikuoseis..
    • Profiili
Tuleeko muilla usein tälläisiä ns. "nopeita tilanteita" kun olette trippailemassa?
Nopealla tilanteella tarkoitan siis visuaalista harhaa mikä alkaa ja loppuu silmänräpäyksessä, mutta erottuu normaaleja visuaaleja selkeämpinä, tätä on vähän vaikea selittää mutta annanpa pari esimerkkiä:

Kuutamoilta, olen trippailemassa parin kaverini kanssa, kävelemme kokoajan eteenpäin, jossain vaiheessa vilkaisen taakseni ja näen kuun hohtavan pilvien raosta, kun käännän pääni takaisin eteenpäin niin koko taivas ikäänkuin repeää, tämä näky siis kesti alle sekunnin, eli se tapahtui pään kääntämisen aikana.. vähän kuin koko taivaan kokoinen salama olisi välähtänyt.

Toinen esimerkki: Vastaan kävelee humalainen viiksekäs mies, kun tämä saapui kohdalleni niin hänen asentonsa oli ikäänkuin "reaktiovalmis", noin puolen sekunnin ajan olin ikäänkuin kahdestaan hänen kanssaan siinä paikassa missä ikinä olimmekaan, kaikki muu oli hämärän peitossa, olin varma että hän löisi minua. askel eteenpäin ja tilanne oli ohi. -Todellisuudessa mitään uhkaavaa ei tuossa ollut mutta tatit tekivät tepposen :)

Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan.. :)


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Voisiko tuossa ilmiössä olla kyse jonkinlaisesta näkökentän eheysalgoritmista, joka toimii sienissä hieman eri lailla kuin normaalisti. Aivothan kykenee täyttämään erilaisia näkökentän aukkoja ympäristön visuaalidatalla, esim. verkkokalvon sokean täplän kohdalla, jossa ei ole fotoneja vastaanottavia soluja. Jos siis katselet vaikka ruudullista testikuvaa yhdellä silmällä, niin että ruudukon keskellä oleva musta piste katoaa sokeaan täplään niin ruudukosta saatava näköaistimus vaikuttaa eheältä ruudukolta. Aivot siis generoivat visuaalidataa tarvittaessa paikkaan, missä sitä ei todellisuudessa ole. Jos toi algoritmi toimii pienellä viipeellä sienissä se voisi aiheuttaa päivitysviiveen päätä nopeasti käännettäessä.


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
^ Siinäpä oli viesti, jonka dekoodaus oli varsin miellyttävää näin tekniikkaihmisen mielestä.

En ole törmännyt tähän ilmiöön, mutta kyse voisi olla jonkinlaisesta näköharhasta kuten Nyäpikkä kuvaili yllä.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Näitä on USEIN. Myös selvinpäin ja pajareissa. Erityisesti sienissä, mutta sieni ja budipäissään on helppo laittaa näköharhat sienten piikkiin. Näyt tulevat itselleni aina "sivusilmällä" katsottuna. Viimeisin ihmenäkyni: Erään opetuslaitoksen eräällä oppitunnilla näin kuinka vieressäni (n.3m päässä) lenteli lepakko tai vastaava pikku otus. Kun katsoin "lepakoita" suoraan, ei näy mitään. Yleensä pajarinpolton jälkeen (poltan vain viikoittain-kuukausittain) ne alkaa, ja vähenee mitä kauemmin olen polttamatta. En siis pääse varsinaisiin tiloihin, mutta luulen näkevinäni jotain mitä ei oikeasti ole. Psyykkaamalla, ikään kuin meditoimalla, oikein vitun kovaa saan katon lillumaan ja häipymään kuin sienissä. ;) Ja se on the TILA; "I and the odd roof". Kuulostaapa mielisairaalta, vaikka tunnen olevani henkisesti elämäni eheimmässä kunnossa.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Eräs hieno visuaali, jonka keksin sattumalta itse syntyy seuraavasti: sytytetään kynttilä pöydälle palamaan ja sammutetaan muut häiritsevät valot. Sitten nauretaan kaverin hölmöille jutuille niin että tulee kyyneleet silmiin. Tämän jälkeen siristetään silmiä siten että kynttilän valo näkyy kyynelten läpi epämuotoisena möykkynä tai majakkamaisena valokiilana, jonka muotoa pystyy silmälihaksilla jopa melko pitkälle ohjaamaan. Tässä valokuviossa pyörii ainakin mulla huikean upeita visuaaleja, ikäänkuin monivärisiä toisiaan kiertäviä fraktaaligalakseja, yleensä näitä näkyy silloin kuin silmät kiinni-visuaalejakin. Näitä katsellessa voi testata onko omilla tunnetiloilla vaikutuksia ajattelemalla esim. jotain ihmistä myönteisessä tai kielteisessä sävyssä.

Samassa yhteydessä sain eksistentiaalisen oivalluksen: aurinko on moraalisesti korruptoitunut ja joutaisi syytteeseen rikoksistaan, mutten kyennyt keksimään sille sopivaa rangaistusta.  ;D