Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Grow kit kasvatusta

Poissa Rane

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Tervehdys.

Täällä ei hirveästi tuosta grow kit kasvatuksesta höpinää ole, niin ajattelin että tuskin kukaan pistää pahakseen jos sellaiselle ketjun perustaa. Joten entisten ja nykyisten kittikasvattajien puheita olisi mukava kuulla.

Itse olen uusi naama tällä foorumilla, mutta hyvän aikaa olen seurannut kyllä. Joulun nurkilla olisi tarkoitus ensimmäinen kasvatus aloittaa. Ajattelin kasvattaa elephantosin tarjoamaa Mazatapec ''lajiketta'' ja jos jollakin siitä löytyy henkilökohtaisia kokemuksia millään saralla niiin otan ne ilomielen vastaan.

Päälimmäisenä mielessä olisi minkälaista satoa siltä voisi odottaa? Ja toisekseen annostus, eli suunnilleen montako sientä per ''taso'' saisi nauttia? Noihin kysymyksiin voi olla vaikea vastata, mutta juurikin suunnilleen arviota toivoisin, että saisi jonkinlaista esimakua tulevasta.

Sana on muutenkin vapaa grow kit aiheesta yleensä.



Rane


mats

  • Vieras
Itse olen pari kertaa testannut hollantilaisia kasvatuskittejä (psilocybe cubensis) ja ihan ohjepaperia seuraamalla tuli suht. hyviä tuloksia. Molemmissa kiteissä oli tosin erilaiset ohjeistukset (toisessa kiellettiin suihkimasta vettä sisään ja toisessa vaadittiin sitä, mutta molemmissa tapauksissa tuli ihan mukavia satoja. Muistaakseni 2-4 satoa taisi tulla per boksi. Ei mitään megalomaanisia määriä, mutta riittävästi pieniin kotikokeiluihin.

Annosmääriin olen itse käyttänyt Shroomeryn laskuria mikä on ainakin edellä mainitun lajikkeen kanssa pitänyt aika hyvin kutinsa. Löytyy osoitteesta http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator


Poissa bikeangel

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
onnistuisiko tämmösen kitin tekeminen esim... sopivalla kasvu seoksella ja kloonaamalla johonkin karkki kippoon ja tilaisi vain pusseja


mats

  • Vieras
onnistuisiko tämmösen kitin tekeminen esim... sopivalla kasvu seoksella ja kloonaamalla johonkin karkki kippoon ja tilaisi vain pusseja

Kyllähän tuommoisen voi itsekin tehdä tosiaan. Voisi kuvitella että mikä tahansa läpinäkyvä säkki tai laatikko kelpaisi kasvatustilaksi rasialle, kunhan sen vain saa pitämään kosteutta yllä.



sabotaasi

  • Vieras
Moi.


Nyt sain tälläsen grow kitin käsiin.
Ja hieman epätarkat ohjeet. Voisiko joku tarkentaa ystävällisesti jos olen tekemässä jotain ihan päin helevettiä.

1)  Vettä laatikkoon
2)  Haarukalla tökkiä reikiä alustaan.
3)   Kansi kiinni
4)   Venttaa 24h
5)   Valuta vesi pois
6)  Laita laatikko pussiin -> pussi kiinni.
7)   Odota kunnes sato on valmis.

Hmmm...   Elikkä nyt ne kysymykset:

1)  Miten paljon vettä?  ääriä myöten?  reilusti vai silleen sopivasti?
7)  Eikö pussia oteta missään vaiheessa pois?

Ja vielä tarkennukseksi tämä on mun eka proggis ja muutenki mun sieni maailma on hyvin alku taipaleella.

Tattis etukäteen.
 :)




 


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Moi.


Nyt sain tälläsen grow kitin käsiin.
Ja hieman epätarkat ohjeet. Voisiko joku tarkentaa ystävällisesti jos olen tekemässä jotain ihan päin helevettiä.

1)  Vettä laatikkoon
2)  Haarukalla tökkiä reikiä alustaan.
3)   Kansi kiinni
4)   Venttaa 24h
5)   Valuta vesi pois
6)  Laita laatikko pussiin -> pussi kiinni.
7)   Odota kunnes sato on valmis.

Hmmm...   Elikkä nyt ne kysymykset:

1)  Miten paljon vettä?  ääriä myöten?  reilusti vai silleen sopivasti?
7)  Eikö pussia oteta missään vaiheessa pois?

Ja vielä tarkennukseksi tämä on mun eka proggis ja muutenki mun sieni maailma on hyvin alku taipaleella.

Tattis etukäteen.
 :)
En growkiteistä paljonkaan tiedä, mutta jos kasvualusta on valkoinen, eli rihmastoitunut (niinkuin se varmaan on), niin vettä niin paljon että se täyttyy (mielellään viileää vettä). Seuraavana päivänä ylimääräinen vesi valutetaan pois. Pusiin on varmaan hyvä tehdä jonkinlaisia reikiä, jotta ilma kiertää. Tai avata pussi ja pitää laatikkoa jossain kosteassa, isommassa laatikossa. Tutustu Hullu mykologi -sientenkasvatusoppaaseen ja kasvata sienet mieluummin itse. Halpaa ja helppoa!
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Toki on kunnioitettavaa väkertää sienensä itiöstä eteenpäin, mutta
tämä Grow Kit -aihe on mielestäni myös tutustumisen arvoinen näin foorumin kautta.

Raportoihan Sabotaasi lisää, kun homma etenee!  :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Toki on kunnioitettavaa väkertää sienensä itiöstä eteenpäin, mutta
tämä Grow Kit -aihe on mielestäni myös tutustumisen arvoinen näin foorumin kautta.

Raportoihan Sabotaasi lisää, kun homma etenee!  :)
Olen edellisestä kommentistani huolimatta kuitenkin ehdottomasti samaa mieltä! Vaikka kasvatuspäiväkirjaa kuvien kera! NAM!
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


sabotaasi

  • Vieras
Kuvia aiheesta tulossa v-loppuna, jos saan siirettyä kuvat koneelle.

(pientä ongelmaa, kun koneessa ei usbit toimi..  Pitää nyt kovasti yrittää saada noi kuvat tänne laitettua)

Elikkä nyt oon tehnyt vaiheet 1, 2, ja 3: sen ...*
Nyt odottelua 24h ja sitten vedet pois.


*
Lainaus
1)  Vettä laatikkoon
2)  Haarukalla tökkiä reikiä alustaan.
3)   Kansi kiinni
4)   Venttaa 24h
5)   Valuta vesi pois
6)  Laita laatikko pussiin -> pussi kiinni.
7)   Odota kunnes sato on valmis.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kuvia aiheesta tulossa v-loppuna, jos saan siirettyä kuvat koneelle.

(pientä ongelmaa, kun koneessa ei usbit toimi..  Pitää nyt kovasti yrittää saada noi kuvat tänne laitettua)

Elikkä nyt oon tehnyt vaiheet 1, 2, ja 3: sen ...*
Nyt odottelua 24h ja sitten vedet pois.


*
Lainaus
1)  Vettä laatikkoon
2)  Haarukalla tökkiä reikiä alustaan.
3)   Kansi kiinni
4)   Venttaa 24h
5)   Valuta vesi pois
6)  Laita laatikko pussiin -> pussi kiinni.
7)   Odota kunnes sato on valmis.
Anna kasvualustalle happea avaamalla pussi muutaman kerran päivässä. ;) (JOS kasvualausta on siis rihmastoitunut ts. valkoinen?) Olisit ensimmäinen GrowKit-kasvatuspäiväkirjan tekijä. Muista ottaa kuvia jo nyt!! ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.