Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Onko tämä kontaminaatio?

Vieras · 8 · 4631

Rolo

  • Vieras
Terve!

Tässä opiskelen alaa ja pohdin, jotta onko tämä kontaminaatio ja tekeekö tuollaisella enää mitään?
http://tinypic.com/view.php?pic=2q3xfdt&s=7

kiitos.


Poissa Love Speaks

    • Viestejä: 83
    • Karma: 7
    • Profiili
Paha tosta kuvasta sanoo mut ei nyt näytä ainakaan siltä miltä mun kontaminoituneet lasit on näyttäny. Mun laseissa  ihan selvästi on eriväristä ollu se kontaminaatio kuin sienirihmasto. Jossain kohtaa substraattia rihmasto saattaa näyttää erilaselta kun toisessa kohdassa..

viisaammat korjatkoon.


Poissa Metsäläinen

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Terve, eka viesti uudelle foorumille. Postasin tuonne vanhalle puolelle, mutta sitten muistin että sehän on tosiaan vanha. Ajattelin myöskin olla tekemättä uutta aihetta, kun tämä oli jo osuvasti otsikoitu. Sitten asiaan.

Onkos tämä trichoderma? Kyseessä siis itiön kks, johon käytetty maissia. Kolonisaatio meni ongelmitta jonka jälkeen dunkkasin ja sitten fruittaamaan. Muutaman päivän ollut jo tuolla, mutta viimeyönä oli tuollaista tullut. Oikeassa alakulmassa sama homma. Jos se on trich niin ehkä sen vielä ehtisi saamaan suolalla kuriin? Salamalla ja ilman. Laitan kuvana ja linkkinä että jos vaikka jompikumpi toimisi.


http://files.shroomery.org/files/11-004/598292913-IMG_2844_2.jpg
http://files.shroomery.org/files/11-004/598292954-IMG_2845_2.jpg


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
En sano juuta enkä jaata, mut jos se on kohta vihreää niin tiedät vastauksen itsekkin 

(livenä osaan erottaa ainakin omistani että onko kyseessä kontaminaatio ennen kuin väri vaihtuu, mutta tuosta kuvasta en tiedä sanoa onko)

Suola muistaakseni vain hidastaa sen kasvua ja tuhoaa sienirihmaston kasvua, leikkaaminen pois vain levittää sen itiöitä joka paikkaan...

Itse odottaisin pari päivää ja katsoisin sitten mitä tehdä. Samalla valmistellen uusia kasvatuksia, ettei menis ihan masentavan epäonnistumisen puolelle koko homma ;)
...


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Näyttää pahasti trichodermalta. Heti jos vihreätä näkyy kannattaa heittää pois koko kasvualusta. En ottaisi riskiä levittää itiöitä ympäriinsä kämppään.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa stigu

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Mulla on ollut omat PF-Tek purnukat nyt kuukauden kolonisoitumassa ja näyttää oikeen terveiltä ja ens viikon puolella nesteytys yms. PAITSI olen nyt huomannut parissa purkissani erittäin haaleata vihreän värin sävyä valkoisessa rihmastossa (riippuu valaistuksesta) ja kiinnostais nyt tietää että pistänkö kakut vaihtoon. Purkeissani ei ole kohtaa, joka olisi täysin vihreän värin vallassa, vain pientä sävyä on havaittavissa ja ei haise kummoiselle. Kuvia en valitettavasti pysty nappaamaan, sillä en omista kameraa.


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Mulla on ollut omat PF-Tek purnukat nyt kuukauden kolonisoitumassa ja näyttää oikeen terveiltä ja ens viikon puolella nesteytys yms. PAITSI olen nyt huomannut parissa purkissani erittäin haaleata vihreän värin sävyä valkoisessa rihmastossa (riippuu valaistuksesta) ja kiinnostais nyt tietää että pistänkö kakut vaihtoon. Purkeissani ei ole kohtaa, joka olisi täysin vihreän värin vallassa, vain pientä sävyä on havaittavissa ja ei haise kummoiselle. Kuvia en valitettavasti pysty nappaamaan, sillä en omista kameraa.
Kuulostaa omaan korvaan kovasti bruisingilta. Ei siis syytä huoleen, ellei se leviä eksponentiaalisesti ympäri lasia. Bruisingia, kunnes toisin todistetaan!!
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Mulla on ollut omat PF-Tek purnukat nyt kuukauden kolonisoitumassa ja näyttää oikeen terveiltä ja ens viikon puolella nesteytys yms. PAITSI olen nyt huomannut parissa purkissani erittäin haaleata vihreän värin sävyä valkoisessa rihmastossa (riippuu valaistuksesta) ja kiinnostais nyt tietää että pistänkö kakut vaihtoon. Purkeissani ei ole kohtaa, joka olisi täysin vihreän värin vallassa, vain pientä sävyä on havaittavissa ja ei haise kummoiselle. Kuvia en valitettavasti pysty nappaamaan, sillä en omista kameraa.
Kuulostaa omaan korvaan kovasti bruisingilta. Ei siis syytä huoleen, ellei se leviä eksponentiaalisesti ympäri lasia. Bruisingia, kunnes toisin todistetaan!!

Voi olla bruisingia. Tosin bruising on sinistä, mutta aloitteleva kasvattaja ei sitä usein tunnista. Jos väri on selkeästi vihreää ja rupeaa leviämään, niin kyseessä on home.