Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienimatkaan valmistautuminen

Poissa LadLiS

    • Viestejä: 98
    • Karma: 2
    • Profiili
Olen harrastellut sienien selässä matkaamista nyt neljän syksyn ajan.

Mulla on kuitenkin ollu aina ongelma.

Onko täällä muillakin ollu eka matka se kaikista hedelmäisin?!

Varsinkin tämän syksyn matkat olivat kaikki aivan täysin mitään sanomattomia!

Nyt olen kyllä ajatellu alkaa ihan tosissaan "harjottelemaan" sienillä matkaamista jos niitä kohta tulee lisää.
(Erityisesti olen kiinnostunut shamanistisesta käytöstä. Tähän kaipaisin loputtomasti näkemyksiä/kantoja ja ohjeistusta oikealle polulle)

Mitenkä te paastoilette ennen matkaa?
Pakkaatteko?
Asertatteko matkallenne tarkoitusken/päämäärän/kysymyksen johon haette vastausta?
voiko matkaa ohjata johonkin tiettyyn suuntaan?
saatteko tekin eniten irti yksin matkatessanne?
"It seems like a lifetime, or at least a Main Era—the kind of peak that never comes again."
hunter thompsom

Olen tällä hetkellä enemmän sekaisin tän homman kanssa kuin koskaan koska nään edessäni enemmän teitä kuin koskaan tähän asti.

Haluan käyttää psykedeelejä itseluotaamisen työkaluina.

olisiko tällöin syytä harjoitella ensin pienemmillä annoksilla ja siirtyä vähitellen isompiin?

Itelle ainakin tuntuu parhaalta vaihtoehdolta matkata yksin.

Sitten. Musiikki. iso ongelma. Kuulisin mieluusti mielipiteitä.

Kuinka Sä valmistuisit matkaan jos haluisit saada siitä mahdollisimman paljon irti?


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Toi oli musta tosi hyvä viesti LadLis, joten siirsin sen omaksi viestiketjuksi ja laitoin otsikoksi "Sienimatkaan valmistautuminen". Sopiiko tää?


Mä olen niin amatööri vielä matkaamisessa ja psykedeelien käytössä, että en osaa antaa mitään ohjeita, mutta kuulisin mielelläni minäkin muilta tästä aiheesta.


Poissa LadLiS

    • Viestejä: 98
    • Karma: 2
    • Profiili
Toi oli musta tosi hyvä viesti LadLis, joten siirsin sen omaksi viestiketjuksi ja laitoin otsikoksi "Sienimatkaan valmistautuminen". Sopiiko tää?

Tottakai sopii. :) Olin tekemässä aiheesta uutta ketjua alun perin, mutta jostainihmeensyystä jänistin ja etin topikin jonka aiheeseen sain ihmetykseni mahtumaan.

Päästä pursuais vieläki kysymyksiä aiheeseen, mutta ajattelen että odotan josko mahollisesti tulevat niitä täydentäis.


Poissa Love Speaks

    • Viestejä: 83
    • Karma: 7
    • Profiili
LadLiS hyvä kysymys.. ite oon miettiny samoja asioita.

Mulle ainakin luonto on ollut jo nuorena 'mystistä'. Ite ainakin tripatessa oon huomannut luonnon näyttävän erityisen kauniilta. Tähän heitänkin mahdollisen skenaarion josta varmaan tulisi hyvä trippi:

Ollaan muutaman kaverin kanssa järven rannalla. Kello on jotain 7 illalla ja alkaa olemaan hämärää vaikkei vielä sysipimeää. Jotkut matkakaiuttimet on mukana josta tulee hyvää mutta rauhallista musaa (vaikka The Egg - Lost at Sea)

Syödään sieniä ja istutaan nuotiolla ja siitä sitten nousuissa lähetään tutkimaan lähimetsää ja vaan kävelemään polkuja ja olemaan luonnossa.

Mulla yks diipeimmistä ja hienoimmista kokemuksista oli kun kaverin kanssa syötiin sieniä ja ennen syömistä päätettiin ottaa rennosti ja mennä vaan mukana. Syötiin sienet ja lähettiin kävelemään lähiympäristöön.. Loppujenlopuks vaan käveltiin lähiseutuja ympäri monta tuntia ja samalla juteltiin mm. egosta, peloista ym.

Oltiin välillä ihan hiljaa pidempiäkin aikoja ja hiljaisuuden keskellä se mitä toinen sanoo saa enemmän painoarvoa kun sillon jos puhuu vaan puhuakseen. Eli asiat joita toinen sano ja joista ite puhu avautu ihan uudella tavalla.

Kuten miltä pelko tuntuu ja miten pelolle voi antautua ja sen kanssa voi olla hiljaa.. ja miten pelko katoaa kun päästää pelon aiheesta irti.

Jotenkin ton matkan diipeimmäksi anniksi nousi 'surrender everything to God'. Osittain se että oltiin selvinpäin päätetty ettei yritetä kontrolloida trippiä vaan mennään minne vaan anto mahtavan vapauden tunteen. Meillä ei ollu mitään mitä olis pitäny tehdä. Me haluttiin elää hetkessä ja kohdata asiat sienissä sellasena kun miltä tuntuu. Ja ilta oli mitä mainioin.

Ehkä tää mitä mä haluan tällä esimerkillä korostaa on että valmistautuminen on tärkeää mutta ei kannata etukäteen täyttää päätään asioilla joita haluaa/ei halua tehdä tripin aikana. Ennemmin mun kokemuksen kautta kannattaa vaan asetella lähtökohdat mahdollisimman hyviksi, kuitenkin stressaamatta niistä. Mennä flown mukana. Tietty tää vaatii oikeet kaverit ympärilleen (set!) ja rohkeutta.

Yleensä ite ainakin harmistun ja saatan kokea pelkoa jos oon suunnitellu etukäteen tarkasti miten haluan että ilta menee (Vaikka perus dokausreissu, haluun et nää ihmiset lähtee messii, haluun mennä toho baarii jne.)
Kuitenkin asioilla on tapana muuttua ja ite tykkäänkin 'random-factorista' eli just siitä että tekee sitä miltä just sillon tuntuu. Eli on valmis luopumaan omista suunnitelmistaan ja seuraamaan tuntemattomia polkuja. Luopumalla voi saada hyvin paljon.

Toivottavasti tästä on jotain apua LadLiS ja tietysti muillekin..


Poissa LadLiS

    • Viestejä: 98
    • Karma: 2
    • Profiili
Toi on yks asia jota olen jo pitkään miettiny olennaiseks että (varsinkin) jos ei lähe yksin matkaan niin silloin voisi olla paras syödä tatit
kohtuu extemporë siinävaiheessa ku ollaan jo siellä syvänmeren äärellä. Ikään kuin (t)ehostamaan kyseistä hetkeä ja buustaamaan menoa.

Tää ei vaan ole sitä mitä haen. :(

Ensimmäiselle matkalle lähin sillon joskus kyllä kahen kaverin kanssa, mutta jäin vapaaehtoisesti yksin sisälle makoilemaan omiin oloihini
siksi aikaa kun ystävät lähti pihalle.

Taitaa toi yskinolo olla mulle kovajuttu matkatessa. Kai se on opeteltava eka yksin ja sitte vasta laajentaa sosiaalisuus siihen juttuun mukaan.
toistaseks tuntuu et jos mukana on yks tai kaks kaveria niin ne tekee vaan matkaamisesta monimutkasempaa.
ei voi aina mennä ihan täysin oman fiiliksen mukaan.
heittäytyä aivan hulluks jos siltä tuntuu. joutuu pidättelemään. Koska on liian iso ego... Ei kehtaa.
Kai mulla ei sitten vaan ole tarpeeksi läheistä matkaseuraa jossa voisi olla täysin avoin.

Toistaseksi olen matkannu vaan kaksikertaa yksin. Ekalla söin jännityksissäni liian vähän.
Toka meniki sit ihan överiksi kahenpäivän paastolla joka kruunattiin harmalateellä ja 30:llä isolla semillä. Huhhuh!
oli siinämielessä hedelmällinen matka että enää ei pelota hulluksituleminen kun sen on jo kohdannu. :)
Ton luonnon huomasin kyllä itekki. Onneks mulla on tossa ihan takapihalla jo hieno luontopolku jolla ollaan käyty kyllä ahkeraan
kävelemässä tänä syksynä. Erityisesti sieninousuissa. Ja sitte laskuissa. Huiput on kiva tulla makoilemaan kotikoloon :)

Vai vaadinkohan mä liikaa matkalta?
Liian isot odotukset?


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Tunnen voivani yhtyä kaikkiin mietteisiin ja näkökulmiin tässä ketjussa. Mainittakoon kuitenkin heti, että olen psykedeelien parissa vielä kovin kokematon.

Jos LadLiSin ja Love Speaksin pohdinnat yhdistää, voisiko niistä tiivistää yhdeksi ohjenuoraksi:

Valmistaudu matkaasi niin huolella, että sienet niellessäsi olet jo saavuttanut tavoitteesi (oman suorituksesi osalta).
(Tyyliin "Kaikki on jo valmista" tai "Ensin työ, sitten huvi".) Henkilökohtaisesti etsin ja tavoittelen itseanalyyttisia ja hengellisiä löytöjä kyllä itse tripillä. Toisaalta olisi rakentavaa kerrankin vain päästää irti ja antaa jonkin itseäni tiedostavamman ohjata. Olisiko tästä kertynyt sato mahdollista korjata kasaan sitten matkan jälkipuinnissa?

Set&setting on syvä sydämen asia, ja kiitän tästä topicista. Tulen seuraamaan keskustelua. Jos jollekin on (itse)suggestion voima vielä teoreettisesti vieras, on korkea aika tutustua.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
Jos olet kiinnostunut shamanistisesta käytöstä, niin jättäisin musiikin ja kaiken muunkin "ylimääräisen" pois ja olisin vain. Mielummin vaikka chanttaa sitten itse. Mulla ainakin musiikki arkipäiväistää helposti trippiä, etenkin jos se on mulle entuudestaan tuttua. Sopii tietty fiilistelymatkoihin, mutta sellaista et kai ole varsinaisesti hakemassa.

Musta tuntuu myös vähän oudolta ja osin röyhkeältäkin asettaa etukäteen jotain päämääriä tai kysymyksiä. Se aukeava meri on kuitenkin niin syvä ja laaja, että mun omat henkilökohtaiset kysymykset tuntuu siellä aika pieniltä.

Vaikken todellakaan mikään Tietäjä itse olekaan, niin suosittelisin ehkä tuohon tilanteeseen hiljentymistä ja ulkopuolisten ärsykkeiden minimoimista, silmät kiinni istumista ja keskittymistä. Kun yrittää tehdä jotain konkreettista, niin se menee helposti vähän sellaiseksi haahuiluksi ja tulee helpommin sellainen mitäänsanomaton olo koko touhusta.

Olen myös samaa mieltä siitä, että seurassa on vaikea uppoutua omiin maailmoihinsa yhtä hyvin kuin yksin. Vaikka olisi kuinka läheistä matkaseuraa, niin kyllä siinä on aina tietyllä tavalla tietoinen siitä toisesta, eikä välttämättä pääse irrottautumaan yhtä hyvin.


Poissa Tutkimusmatkailija

    • Viestejä: 36
    • Karma: 3
    • Profiili
Jos olet kiinnostunut shamanistisesta käytöstä, niin jättäisin musiikin ja kaiken muunkin "ylimääräisen" pois ja olisin vain. Mielummin vaikka chanttaa sitten itse. Mulla ainakin musiikki arkipäiväistää helposti trippiä, etenkin jos se on mulle entuudestaan tuttua. Sopii tietty fiilistelymatkoihin, mutta sellaista et kai ole varsinaisesti hakemassa.
Itse olen käsittänyt että tietynlaisen musiikin kuunteleminen voi auttaa esim. transsiin pääsyssä, joka on tavoiteltavaa shamanistisessa käytössä. Tämä musiikki voi olla esim. rytmistä laulua tai jotain simppeliä rummutusta. Tietenkin itse laulaminen tai rummutus toimii hyvin, mutta jos ei huvita niin musiikin kuunteleminen voi myös auttaa. Itse olen tykännyt kuunnella vaikkapa jotain äänitettyä intiaanien sieniseremoniaa. Tietenkin hiljaisuuskin on hyvä varsinkin maditatiivisessa tilassa, mutta en pois sulkisi pois musiikkiakaan tietyissä olosuhteissa.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Itse olen kokenut hyväksi hylätä kaikki vitun säännöt siitä, miten "pitäisi" tripata, sillä ne tuntuvat pahimmillaan vaan aiheuttavan ennakko-oletuksia ja turhia pelkoja, jotka vaikeuttavat kokemukselle antautumista. Toisaalta ennakko-oletukset ja niiden seuraukset ja turhat pelotkin ovat siisti juttu tripillä koettavaksi, että semmoinenkin kyllä käy.

Mutta siis käytännössä, tykkään varioida parametreja, kokeilla sillon sitä ja tällöin tätä. Kyl mä useimmiten valmistaudun jonkinlaisella huolellisuudella, siivoan ja käyn sisäistä dialogia ja tunnustelua ja toteutan liikkeellelähdön rituaalinomaisesti, mutta välillä tosiaan toimii erinomaisesti ihan vaan se että heittää höttösen hattuun ja antaa aueta.

Jos tripit ei tunnu miltään, ni sit varmaan kannattaa keskittyä innostumaan elämästään ja itsestään selvin päin - mun on aina ollu tosi vaikee kuvitella et trippi vois olla mitäänsanomaton jos ihminen tripillä ei oo, ja se onko, riippuu paljolti siitä miten ite kokee ittensä.

Uteliaisuutta!