Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienet jäi tulliin

Vieras · 25 · 12517

Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Todella hyvä huomio, tällaisita syistä toivoisin, että kaikki kiinni jääneet jotenkin valaisisivat, mitä on tapahtui. Esimerkiksi yksityisviestillä voidaan turvata omaa yksityisyyttä, ettei aiempia tekemisiä osata yhdistää täällä tapahtuneeseen toimintaan, jos sitä vaikka pelkää. Pelkkä mutu-tuntuma siitä, mitä teoista seuraa ja sellaista olisi hienoa saada karsittua, kun nuo laissa olevan rangaistusvälit ovat vähän sellaisia kuin ovat. Tämän saavuttamiseksi tosiaan tarvitaan kiinnijääneiden apua.

En ole löytänyt psykedeeliennakkotapauksia Finlexistä, kun eivät tällaiset jutut sinne tallennu. Toki monimutkaisista lakisotkuista voi vetää yleistyksiä moniin muihin tapauksiin.

Itse uskon, että omalla tietoisuudella laista pystyy puolustautumaan enemmän väärinkäytöksiä vastaan, kun on mustaa valkoisella siitä, mitä saa ja ei saa tehdä. Olet kyllä oikeassa siitä, ettei tämä nyt aivan oikeusvaltio ole, mutta toivon, että asianlaitaa voi tämänkaltaisella toiminnalla korjata.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
Itse uskon, että omalla tietoisuudella laista pystyy puolustautumaan enemmän väärinkäytöksiä vastaan, kun on mustaa valkoisella siitä, mitä saa ja ei saa tehdä.

Juu, ehdottomasti. Kun poliisille tulee heti ensikontaktista selväksi, että tiedät itse missä mennään, niin osaavat jättää varmaankin random rehaamiset vähemmälle. Esimerkiksi hamppufoorumilta olen lukenut juttuja, kun ihmiset ovat ottaneet kotietsinnän yhteydessä poliiseilta tiedot ylös ja kuvanneet itse asuntoaan etsinnän aikana, niin kas kummaa, kovin kiltisti ja siivosti ovat käyttäytyneet (vrt. valitettavan yleiset tapaukset, joissa asunto näyttää kotietsinnän jälkeen joutuneen lähinnä aggressiivisen ryöstön ja vandalismin kohteeksi).


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Suunnitelmissani on ollut väsätä (mielellään toki muiden kiinnostuneiden kanssa) ihan infopaketti alan harrastajille, jossa kaikki oleellisimmat faktat käytäisiin läpi
Ihmettelinkin, miksen löydä sivustolta erikseen viestiketjua lainsäädännöstä ja juridisista oikeuksista. Ilmoittaudun mielelläni mukaan sellaisen suunnitteluun ja kokoamiseen - ajankohtaisen tutkimuksen alla kun teema itselläni joka tapauksessa on.

EDIT: Ja ainakin nämä viimeiset viestit ehdottaisin siirtämään kyseiseen suunnitteluketjuun.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Esimerkiksi hamppufoorumilta olen lukenut juttuja, kun ihmiset ovat ottaneet kotietsinnän yhteydessä poliiseilta tiedot ylös ja kuvanneet itse asuntoaan etsinnän aikana, niin kas kummaa, kovin kiltisti ja siivosti ovat käyttäytyneet

Voiko poliisit estää ton kuvauksen? Toisin sanoen onks sulla joku oikeus kuvata kotietsintää?

Todella hyvä huomio, tällaisita syistä toivoisin, että kaikki kiinni jääneet jotenkin valaisisivat, mitä on tapahtui. Esimerkiksi yksityisviestillä voidaan turvata omaa yksityisyyttä, ettei aiempia tekemisiä osata yhdistää täällä tapahtuneeseen toimintaan, jos sitä vaikka pelkää. Pelkkä mutu-tuntuma siitä, mitä teoista seuraa ja sellaista olisi hienoa saada karsittua, kun nuo laissa olevan rangaistusvälit ovat vähän sellaisia kuin ovat. Tämän saavuttamiseksi tosiaan tarvitaan kiinnijääneiden apua.

Tätä tarkoitusta varten voisi synnyttää oman viestiketjun.

En nyt keksi heti mitään hyvää nimeä sille, oisko: "Kokemuksia kohtaamisista virkavallan kanssa taikasienten yhteydessä." Tai jotain sinnepäin.. ehkä: "Kokemuksia virkavallan suhtautumisesta taikasieniin" tai "Kokemuksia poliisille kiinnijäämisistä".. Kuten sanoin, en nyt keksi mielestäni sopivaa. Joku muu vois tehdä sen?


Ja musta tolle Hypnagogicin ehdottamalle viestiketjulle lainsaadännöstä ja juridisista oikeuksista vois tehdä sitten vielä oman viestiketjun.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Voiko poliisit estää ton kuvauksen? Toisin sanoen onks sulla joku oikeus kuvata kotietsintää?
Poliisia on tietääkseni aina oikeus 1) kuvata 2) pyytää virkamerkkiä näkyville 3) pyytää kertomaan nimensä.

Tiedän tämän siksi, että Tampereen Hempsteriin tehtiin juuri tutun myyjän työvuoron aikana törkeä etsintä. Kaikki edellä luettelemani oikeudet oli estetty, kaveriani oli kädestä kiinni pitäen kielletty kuvaamasta. Mitään ei löytynyt, ja lopuksi poliisi oli vannottanut myyjää: "Parempi että pidetään tämä sitten meidän välisenä."

Huh huh. Tämän takia tahdon rakentaa alakulttuurillemme informaatiota oikeuksistamme.

Ja musta tolle Hypnagogicin ehdottamalle viestiketjulle lainsaadännöstä ja juridisista oikeuksista vois tehdä sitten vielä oman viestiketjun.
Luodaan oma alue. :) (Sinne tulisi nämä kaikki ketjut.)
EDIT: "Huumeiden laillistaminen" -tyyppiset ketjut voisi myös liittää tämän alueen keskusteluun.

Ylläpito: Ehdottaisin tosissani oman alueen (Lainsäädäntö) perustamista.
Kuvaukseksi esim. "Tärkeää tietoa oikeuksistasi.
Avointa keskustelua. Kokemuksia ja kannanottoja."

Suunnitteluketju avattu: http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=489.msg5027#msg5027
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Voiko poliisit estää ton kuvauksen? Toisin sanoen onks sulla joku oikeus kuvata kotietsintää?
Poliisia on tietääkseni aina oikeus 1) kuvata 2) pyytää virkamerkkiä näkyville 3) pyytää kertomaan nimensä.

Tiedän tämän siksi, että Tampereen Hempsteriin tehtiin juuri tutun myyjän työvuoron aikana törkeä etsintä. Kaikki edellä luettelemani oikeudet oli estetty, kaveriani oli kädestä kiinni pitäen kielletty kuvaamasta. Mitään ei löytynyt, ja lopuksi poliisi oli vannottanut myyjää: "Parempi että pidetään tämä sitten meidän välisenä."

Tuosta tarinastasi en saanut selville, mistä tiedät että nämä oikeudet kuvata on olemassa. Tarinastasi vaikuttaa, että juuri noita oikeuksia ei ole tai ainakin poliisi voi oman tulkinnan perusteella evätä oikeudet varsin helposti.

Uskonkin, että tässä on käytännön ongelma siinä, että moni poliisi tuskin haluaa itseään kuvattavan ja estää silloin kuvauksen "voimatoimin" oli hänellä siihen oikeutta tai ei.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Tuosta tarinastasi en saanut selville, mistä tiedät että nämä oikeudet kuvata on olemassa. Tarinastasi vaikuttaa, että juuri noita oikeuksia ei ole tai ainakin poliisi voi oman tulkinnan perusteella evätä oikeudet varsin helposti.

Uskonkin, että tässä on käytännön ongelma siinä, että moni poliisi tuskin haluaa itseään kuvattavan ja estää silloin kuvauksen "voimatoimin" oli hänellä siihen oikeutta tai ei.

En tiedäkään - tämä on käsitykseni sen pohjalta, että kolme asianomaista (liikkeen omistaja, paikalla ollut myyjä sekä body-searchattu asiakas) tekivät kaikki valituksen (en nyt muista viraston nimeä, mutta se missä hoidetaan poliisien virkarikkeet). Oikeutta ja selkeämpää oikeustietoisuutta odotellessa.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Käyttäytyminen kuulusteluissa, pidätetyn oikeudet ja kotietsintä,

http://www.vihreetpantterit.org/old/enkommentoi.html


Tää on klassikko mikä on kiertänyt nettiä jo vuosia. Omasta puolesta olen aina vittuillessani pyytänyt nähdä poliisin paperit, mikäli olen heidän kanssaan ollut tekemisissä (ikinä en doupeista, reiveistä ja autolla suhauksesta kyllä) ja joka kerta tämä poliisi mies on tämän korttinsa näyttänyt, paitsi viimeksi kun tulivat maijalla pysäyttämään bileet. Sanoi vaan että sähän näät että olen poliisi virka-asussa ja partio autossa lukee se ja se. Ymmärrettävää. Mutta joo oikeuksistaan tulee pitää kiinni ja tahdosta se yleensä onkin kiinni miten sua kohdellaan, kunnioittavasti vaiko rikollisena.
//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\


Poissa MaZa1

    • Viestejä: 70
    • Karma: 3
    • Profiili
Itellä tulivat puoltoista vuotta sitten vapun jälkeisenä sunnuntaina (lauantai oli vappupäivä) poliisit ovelle ja kysyivät isältäni olenko kotona. Vastaus oli et mitä asia koskee johon todettiin ettei voida kertoa. No heräsin siinä just ku kuulin puhetta siit ovelta ja katoin ikkunasta ni seiso poliisit ovella ja kerkesin nousta ylös ni sillon tullaan mun huoneeseen ja ekana nappaavat mun puhelimeni ja sanottiin et mut otetaan kiinni epäiltynä huumausainerikokseen. Vanhemmillani kun asun niin tutkija oli sentään sen verran fiksu et laitto mun huoneen oven kiinni ettei kuulunu et mitä tivasivat ja hakivat. Sit vaan vaatteet niskaan ja asemalle kuulusteluihin ja siit kuvaukseen ja sormenjälkien ottaminen. Kotio heittivät sentäs ja tutkija kysy tuleeko sen käymään viä kotona kertomassa porukoille tilanteen vai selviänkö yksin. Puhelimen sai hakee parin viikon päästä.

Tästä on nyt se puoltoista vuotta ja nyt vasta tuli aika RiSe:en henkilöhaastatteluun. Tiedä sitten koska on oikeudenkäynti.

Ja kyse ei siis ollut sienistä, mutta päihteistä yleensä


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Ja taas saatiin vaarallinen rikollinen kiinni. Hmph, koskakohan noi kissalat saa purettua tunnettujen rikollis organisaatioiden ala-jaostoja täältä Suomesta? Ei taida tutkijan ajatukset riittää kiinni saamaan mopo-poikia tai maijat pääse prätkien perässä tarpeeksi kovaa. Ach, kuinkakohan monta rakennus alan yritystä Suomessa tälläkin hetkellä pyörii pelkällä peruslätkästä ja piristä saatavilla tuloilla? Pahoittelen turhaa voivotteluani ja tunteiden purkaustani - välistä tuntuu kuitenkin vain siltä, että huumerikokset ratkeavat Suomen maassa lähinnä käyttäjien kohdalta, mikä on lähtökohtaisesti perse-edellä puuhun kiipeämistä. Voimia, rakkautta ja jaksamista oikeudenkäyntiin - et mielestäni ole tehnyt mitään väärin, laki vain ei ole yksilön puolella tämän tyyppisissä aiheissa. Lähtökohtanani oli, ettet diilaa ala-ikäisille.
//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\