Olen pian ottamassa tripin. Olen ihmiseni kanssa keskustellut paljon siitä, millä asenteella tripille lähdetään. Ihan vilpittömässä pohdiskelumielessä tämän topicin aloitan. Omalla kohdallani on kaksi erityistä asiaa mitä olemme miettineet ja joista haluaisin kirjoittaa.
Viime aikoina elämä on ollut yhtä tasaista katastrofijaksoa. Elämä on ollut suunnilleen viimeiset kaksi kuukautta täydellisesti päin mäntyä, ja tasaisin väliajoin on tullut lisää täysin sietämättömiä kokemuksia, joiden tuoma ahdistus on ollut äärimmäistä. Uskon, että trippi voisi auttaa minua pääsemään käsiksi näihin asioihin ja käsittelemään niitä. Uskaltaisin sanoa että minulla on jokseenkin hyvä kyky introspektioon ja itsensä analysoimiseen, mutta nämä asiat ovat aivan eri skaalaa kuin elämän ongelmat yleensä. Tuntuu, että tapahtumat ovat olleet niin vaikeita ja myöskin niin kokonaisvaltaisia, etten pääse niihin käsiksi. Tiedän, että ne vainoavat minua, mutta niihin on vaikea tarttua. Toisaalta ei myöskään olisi ihme jos nämä asiat kaatuisivat tripillä päälle liiankin kovaa ja trippi aiheuttaisi vain lisää kaoottisuutta psyykkiseen elämäntilanteeseeni. Koska minun on vaikea käsittää näitä kokemuksia, en yhtään tiedä mitä alitajunnasta tripillä pullahtaa. (Huom. viimeiset kaksi viikkoa on tosin ollut täysin rauhallista elämää, eli en tällä kyseenomaisella hetkellä ole keskellä mitään akuuttia kaaosta. Silloin en aivan taatusti lähtisi tripille jos näin olisi)
Toisekseen, tämä ihmiseni on ollut huolissaan siitä että yritänkö tulevan trippini ottamalla kokea itseäni toisten vertaiseksi. Kaveripiirissämme käytetään paljon psykedeelejä ja kannabista. Minä olen meistä ehdottomasti nuorin. Olen joutunut elämässäni paljon kokemaan syrjimistä, syyllistämistä, halveksuntaa ja muuta ikävää, mikä on saanut minut kokemaan ulkopuolisuutta ja huonontanut itsetunnon kirkkaasti miinuksen puolelle. "Kompetenssin saavuttaminen" ei missään nimessä ole syy, johon haluni/päätökseni tripata palautuu, mutta periaatteessa niin kuitenkin käy kun tripin otan. Onko väärin kokea näin? Ottaisin tripin silti vaikka tämä aspekti siitä häviäisi kokonaan.
Yleistä pohdiskelua: Haetteko tripiltä mitään? Onko mielestänne väärin hakea tripiltä asioita? Eikö jo sienten suuhun pistäminen ja nieleminen ole itse asiassa tripin, trippikokemuksen hakemista?