Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienikaupat / Sienten tilaaminen ulkomailta

Vieras · 61 · 60880

Poissa Ystävällinen Apina

    • Viestejä: 48
    • Karma: 8
    • Profiili
Hmm... Eikö sitten olisi ongelma jos tilauksessa ja henkkareissa lukee eri nimi?


Poissa Sclerotia

    • Viestejä: 155
    • Karma: 10
    • Profiili
Postissa kysyivät henkkarit posterestantepaketin noutaessani. Näytin, ja homma oli ok. Jäljittäminen ei suomen jepareilta käsittääkseni onnistu jos paypalilla on maksettu. :)
Kirjeiden kohdalla eivät kai kysy papereita ellei kyseessä ole kirjattu kirje. Nimimerkin pitäisi riittää.

Mä olin vielä siinä käsityksessä, että kirjattua poste restante kirjettä ei edes saisi haettua postista, jos nimi kuoressa on jotain muuta kun henkilötodistuksessa.
Se kuitenkin onnistui kun kokeilin. Paperit kysyivät. Kirjatussa on se etu, että voi seurata kirjeen matkaa.

Paketin tilaajaa ei mitenkään voi jäljittää, jos paketissa ei ole mitään maksutietoja tai muutakaan mikä viittaisi tilaajaan. Ei kait myyjät luovuta tietoja.


Poissa eiosaa

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Näin niiku teoriassa vaan jos näytät ne henkkarit postissa, niin... ei tarvita ku pikku yhteistyötä tullin ja postin välillä ja kytät onkin jo kotiovella..

Eli jos tullissa tsekkaavat paketin, sopivat postin kanssa toimintatavasta, ja laittaa paketin menemään eteenpäin. Eikä vaadi muuta vaivaa kun, että postin asiakaspalvelija ilmottaa henkilötiedot eteäpäin.


Poissa jesus.hoo.ristus

    • Viestejä: 35
    • Karma: 1
    • Profiili
Jos sheriffit haluavat jonkun tosissaan kiinni huumausainerikoksesta niin kyllä se poste restanten hakija yhtälailla otetaan haaviin, oli sitten tilaaja tai joku muu henkilö, näin uskoisin.


Poissa bambuintiaani

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Itseasiassa mulla meinas vähän ollakin ongelmia tuon nimiasian kanssa, kun tavara tuli kirjattuna kirjeenä. Henkkareissa ja kirjeessä erit nimet, ja pitihän sitä sitten vähän selvitellä. Sain kuitenkin pakettini ja tuumauksen että tilailehan ensi kerralla omalla nimellä niin ei tarvi säätää.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Jäi nyt vähän mutuasteelle tää poste resistante juttu. Joku voi sitten kertoa kokemuksesta, että jääkö tullissa huomattu posteresistane-paketti
  • Tulliin niin, ettet koskaan kuulekaan siitä
  • Postiin, että haet sen, eikä kukaan tuu ovelles
  • Postiin, haet sen, ja poliisit tulee ovelles
  • Postiin, hakiessasi sen poliisit soitetaan paikalle

Noi henkkarijutut taitaa olla vähän sellasia, että miten tiukka täti tai setä on noiden sääntöjen kanssa. Toisaalta joku pieni mutta merkittävä kirjoitusvirhe (Mikko Salasuo on Mike Salasyy) voidaan selittää lähettäjän inhimillisellä virheellä. Vai miten ihmiset ovat toimineet? Itse en ole ollut postissa töissä, niin en tiedä sääntöjä.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Sclerotia

    • Viestejä: 155
    • Karma: 10
    • Profiili
Jäi nyt vähän mutuasteelle tää poste resistante juttu. Joku voi sitten kertoa kokemuksesta, että jääkö tullissa huomattu posteresistane-paketti
  • Tulliin niin, ettet koskaan kuulekaan siitä
  • Postiin, että haet sen, eikä kukaan tuu ovelles
  • Postiin, haet sen, ja poliisit tulee ovelles
  • Postiin, hakiessasi sen poliisit soitetaan paikalle

Noi henkkarijutut taitaa olla vähän sellasia, että miten tiukka täti tai setä on noiden sääntöjen kanssa. Toisaalta joku pieni mutta merkittävä kirjoitusvirhe (Mikko Salasuo on Mike Salasyy) voidaan selittää lähettäjän inhimillisellä virheellä. Vai miten ihmiset ovat toimineet? Itse en ole ollut postissa töissä, niin en tiedä sääntöjä.
Mulla ei ole kokemusta tulliin jääneistä paketeista, mutta lukemani perusteella lukitsisin vaihtoehdon 1.

Poste restante kirjeiden kohdalla papereita ei kysellä, ellei kyseessä ole kirjattu kirje. Kirjeen saa pelkällä nimimerkillä.
Jossain pienessä lähisiwassa ei tädit välttämättä ole täysin perillä siitä miten poste restante toimii.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
...
Poste restante kirjeiden kohdalla papereita ei kysellä, ellei kyseessä ole kirjattu kirje. Kirjeen saa pelkällä nimimerkillä.
Jossain pienessä lähisiwassa ei tädit välttämättä ole täysin perillä siitä miten poste restante toimii.
Nimenomaan kannattaa tilata poste restantepaketit johonkin lähisiwaan tai muuhun vastaavaan paikkaan. Itseltäni kysyivät papereita postikonttorissa kun kävin hakemassa poste restante -paketin, joka oli hieman eriskummallisella nimimerkillä (keksin vain jonkun nimen, esim. Tahvo Tumpelo). Pitkään joudun inttämään että paketti on minun tilaamani ja tulossa nimenomaan minulle eikä tälle "Tahvolle". Noh. Siitä selvittiin papereita näyttämällä, allekirjoittamalla joku kuitti ja kävelemällä kilon mimosajauhepussin kanssa ulos postista HELVETIN helpottuneena. :D Loppujenlopuksi kävi sitten ilmi, että mimosajauhe ei ollutkaan mimosajauhetta.. :-[
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Maijala

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
anteeksi nosto, toivottavasti en nyt heti ensimmäiseksi riko sääntöjä.  :D

keksinkö juuri kuumotusvapaan keinon tilata poste restanteen? ja jos keksin niin miksei kukaan ole keksinyt tätä aiemmin?

eli yksinkertaisuudessaan, tilaa paketti poste restanteen esim. nimellä Jari Vainikainen. menet hakemaan ja henkkareita kysyttäessä näytät ne plus valtakirjan jossa "Jari Vainikainen" valtuuttaa sinut hakemaan pakettinsa.

toimisiko?


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Poste restantella tilatessa nimimerkki voi olla lähes mikä tahansa. Tilaa vaikka Chuck Norrisin nimellä. Et tarvitse tähän valtakirjaa. Henkkareita ei tietääkseni pitäisi edes tarvita poste restante postia hakiessa.

Kyllähän tuo aika kuumotusvapaa vaihtoehto on ja siksi sitä usein käytetäänkin mm. tälläisiin asioihin.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
....Mutta poste restanteen tilattaessa paketit/kirjeet tutkitaan paljon tarkemmin joten on todella suuri todennäköisyys että jää tulliin.


Poissa Maijala

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Poste restantella tilatessa nimimerkki voi olla lähes mikä tahansa. Tilaa vaikka Chuck Norrisin nimellä. Et tarvitse tähän valtakirjaa. Henkkareita ei tietääkseni pitäisi edes tarvita poste restante postia hakiessa.

olen ymmärtänyt että pakettiasioissa henkkarit kysytään herkemmin.

....Mutta poste restanteen tilattaessa paketit/kirjeet tutkitaan paljon tarkemmin joten on todella suuri todennäköisyys että jää tulliin.

onko tämä faktaa? pitäisikö siis ottaa riski ja tilata omaan osoitteeseen?


Poissa Ystävällinen Apina

    • Viestejä: 48
    • Karma: 8
    • Profiili
....Mutta poste restanteen tilattaessa paketit/kirjeet tutkitaan paljon tarkemmin joten on todella suuri todennäköisyys että jää tulliin.

onko tämä faktaa? pitäisikö siis ottaa riski ja tilata omaan osoitteeseen?
Omaan osoitteen tilatessa riskeeraat useiden satojen eurojen kokoiset sakot ja kuumottavat asioinnit virkavallan kanssa. Poste restante on parempi vaihtoehto näistä kahdesta huonosta vaihtoehdosta.


Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
Onks kellään itiöitä? ja onko netistä luotettavaa tilata? oon ihan keltanokka tässä asiassa mutta lukenu oon sienistä kun kiinnostavat eri paljon.[/size]
Tässä kuulemma luotettava ja EI kuumottava mesta  ;)
http://sporewonder.nl/
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.


Poissa Igor

    • Viestejä: 12
    • Karma: 0
    • Profiili
Onnistuisikohan tilaaminen pakettiautomaattiin väärällä identiteetillä &saapumisilmoitus prepaid-liittymään.