Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Azurescensin ja Cyanescensin mahdollinen myrkyllisyys?

Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Aeon laittoi mielenkiintoisen linkin chatti-laatikkoon, kiitos!

http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/13222715/fpart/1/vc/1

Eli shroomeryssa esiintyy nyt useita kertomuksia juuri näiden kahden sienen aiheuttamista lihasheikkouksista, tasapainon järkkymisestä ja lihaskontrollin häviämisestä.

Tästä nyt sitten on lähtenyt aktiivisempaa spekulointia, että sisältävätkö kyseiset lajikkeet myrkyllisiä yhdisteitä.

Mitä ajatuksia herää?


Poissa Lion's mane

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 249
    • Karma: 66
    • Profiili

Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
menisin veikkaamaan että ovat kasvattaneet myrkyllisessä maaperässä.

Kyseiset sienet toimivat maaperän parantajina, lajike siirtää kaikki maasta irtoavat myrkyt itse sieniin ja nämä voidaan sitten polttaa uunissa.

Lainaus
While the mushroom mycleium grows all over the contaminated soil, toxins are absorbed or decomposed. The mushoom will accumulate this toxins in the fruiting bodies. Therfor please dispose them after harvest. This is the way how you get your garden clear of toxins and heavy metal!

Eli veikkaan että eivät ole olleet tietoisia maaperästä jossa ovat kasvattaneet kyseisiä lajeja, lajike on imeny maasta kaikki myrkyt itseensä.


EDIT:
Lainaus
lihasheikkouksista, tasapainon järkkymisestä ja lihaskontrollin häviämisestä.
Nämä tuntuisivat ainenkin viittaavan raskasmetalleihin, hermosto ei nimittäin tykkää yhtään.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Lion's mane

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 249
    • Karma: 66
    • Profiili
menisin veikkaamaan että ovat kasvattaneet myrkyllisessä maaperässä.

Kyseiset sienet toimivat maaperän parantajina, lajike siirtää kaikki maasta irtoavat myrkyt itse sieniin ja nämä voidaan sitten polttaa uunissa.

Lainaus
While the mushroom mycleium grows all over the contaminated soil, toxins are absorbed or decomposed. The mushoom will accumulate this toxins in the fruiting bodies. Therfor please dispose them after harvest. This is the way how you get your garden clear of toxins and heavy metal!

Eli veikkaan että eivät ole olleet tietoisia maaperästä jossa ovat kasvattaneet kyseisiä lajeja, lajike on imeny maasta kaikki myrkyt itseensä.


EDIT:
Lainaus
lihasheikkouksista, tasapainon järkkymisestä ja lihaskontrollin häviämisestä.
Nämä tuntuisivat ainenkin viittaavan raskasmetalleihin, hermosto ei nimittäin tykkää yhtään.

Lainaan German Kahunaa:
Quote:
Bipolardox said:
Why has no one mentioned out side influences such as weed killer, pesticides ect.

Negative. No weed killer in my garden and that's where I get my azures from and they grow on wood chips that are especially manufactured for mushroom cultivation. And people running around the PNW coast line and spraying random spots with pesticides or weed killer is an equally rich theory as farmers using fungicides in their pastures to prevent mushrooms from growing there.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Olipas jäämistöissä kummallinen topicci.. Onko kukaan huomannut kotona kasvatetuissa Azuissa tai Cyanescensseissä näitä haittavaikutuksia?? Voihan niissä olla jotain mykotoksiinia.. Meinaan, olis yksi printti cyanescenssiä. En vaan oo päässy sitä kokeilemaan (ts. jaksanu käydä hakemassa hevonpaskaa läheiseltä tallilta).
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Olipas jäämistöissä kummallinen topicci.. Onko kukaan huomannut kotona kasvatetuissa Azuissa tai Cyanescensseissä näitä haittavaikutuksia?? Voihan niissä olla jotain mykotoksiinia.. Meinaan, olis yksi printti cyanescenssiä. En vaan oo päässy sitä kokeilemaan (ts. jaksanu käydä hakemassa hevonpaskaa läheiseltä tallilta).

Tässä puhutaan käsittääkseni Psilocybe cyanescensistä, joka on woodlover, ei Paneista.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
En tiedä, onko tämä vähän offtopic, mutta itse olen pohtinut, että eikös vermikuliitti sisällä ainakin alumiinia? Se ei kuitenkaan ole ihmiselimistön lempparituote, joten olisiko siitä potentiaalisesti haittaa sienten kasvatusrumbassa? Jos se vaikka imee niitä itseensä tai jotain?

Olen kyllä tosi epävakailla vesillä tällaisten asioiden suhteen, vaikka joka-alan asiantuntija olenkin ;). Kun pohdin asiaa myös siltä kannalta, jos vermiksestä olisi riesaksi, mikäli jotakuta kiinnostaisi hyväksikäyttää kakkuja flushien jälkeen.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
En tiedä, onko tämä vähän offtopic, mutta itse olen pohtinut, että eikös vermikuliitti sisällä ainakin alumiinia? Se ei kuitenkaan ole ihmiselimistön lempparituote, joten olisiko siitä potentiaalisesti haittaa sienten kasvatusrumbassa? Jos se vaikka imee niitä itseensä tai jotain?

Olen kyllä tosi epävakailla vesillä tällaisten asioiden suhteen, vaikka joka-alan asiantuntija olenkin ;). Kun pohdin asiaa myös siltä kannalta, jos vermiksestä olisi riesaksi, mikäli jotakuta kiinnostaisi hyväksikäyttää kakkuja flushien jälkeen.
Ja jos vermikuliitti on suuri terveyshaitta, niin onko mitään "terveellisempää" lähes yhtä tehokasta vaihtoehtoa korvata vermikuliitti?

Mutta kasvaahan silokitkin teiden varsilla ja lannoitetuilla mailla.. Ei nekään kovin terveellisessä maaperässä kasva.. Siis meidän popsijoiden kannalta. Sienet vielä ymmärtääkseni imevät paljon enemmän ympäristömyrkkyjä itseensä kuin kasvit. Ainakin käävistä luin sellaista juttua. Plus, mm. kivet sisältävät metalleja ja joitain metalleja on luonnossa ihan suoraankin.

Oikeastaan jos ylläpito voisi siirtää ihan omaksi viestiketjukseen vaikka "Taikasienet ja niiden myrkyllisyys" (tjsp) tai vaihtaa tämän viestiketjun otsikon käsittelemään taikasieniä yleisesti. Kiitos! ^-^
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.