Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Eroa kirkosta

Poissa Shutter

    • Viestejä: 25
    • Karma: -12
    • Profiili
Jos haluat että päihdepolitiikka, muuttuu muuhunkin kuin Kristuksen veren juontiin, eli viiniin jan alkoholiin, niin suosittelen eroamaan kirkosta. Ennustan että 2030 ev.lut on vähemistonä, alle 50% kansalaisista. Eni varmaan poistaa tämänkin viestin, että ei saa häntä arvostella. Olen pahoillani, jos minun mielipiteeni eivät miellytä Eniä.


Poissa Enteogeeni

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
    • Profiili
En näe mitään yhteyttä kirkkoon kuulumisella ja päihdepolitiikalla. Suomessa on uskonnonvapaus, kuulu mihin haluat tai ole kuulumatta.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Jos haluat että päihdepolitiikka, muuttuu muuhunkin kuin Kristuksen veren juontiin, eli viiniin jan alkoholiin, niin suosittelen eroamaan kirkosta. Ennustan että 2030 ev.lut on vähemistonä, alle 50% kansalaisista. Eni varmaan poistaa tämänkin viestin, että ei saa häntä arvostella. Olen pahoillani, jos minun mielipiteeni eivät miellytä Eniä.
En nyt millään näe tässä mitään itseeni kohdistuvaa arvostelua. Ehkä pitäisi olla jotenkin korkeammalla tietoisuuden tasolla (tai psykoosissa).
Itse ketjun aiheeseen liittyen, en myöskään osaa ajatella evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuulumisella ja suomalaisella päihdepolitiikalla kovin kummoista yhteyttä. Ehkäpä voisit, Shutter, hieman avata ajatuksiasi tuosta?
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Shutter

    • Viestejä: 25
    • Karma: -12
    • Profiili
Kyllä kaikki saa tietysti kuulua kirkkoon, jos siltä tuntuu. Mä nää taas todella suuren merkityksen uskonnolla päihdepolitiikkaan. Itsekin harkitsin jopa muslimiksi kääntymistä, mutta sieltä ei pääse pois kuin haudan kautta. Muslimit myös pitää muita alempi arvoisina ja tappavat uskonnottomat, sekä monijumalaiset. Hienoa kuitenkin että Afghanistanin sota on ohi ja toivoisin joskus pääseväni matkustamaan tähän hienoon maahan. Näin kroonisenakipuijana, kun uskonto sallii kannabiksen ja oopiumin käytön, niin olisi ihmisystävällisempää.
Kristityt taas käännyttää ja kuten USAn politiikka on tappaa muslimeita tai kuten heidän puolustus ministeri Pompei heitä kutsui ajatollaheiksi ja haukkui Euroopan olevan heidän puolellaan. Psycho killers. Eivät uskovaiset konservatiivit ole USAssa laillistamassa kannabista ja muita huumeita. Nämä ovat kehitysmaiden ja afrikkalaisten tapoja, ei heidän. He myyvät ja käyttäävät synteettisiä ja puolisynteettisiä lääkkeitä.
Tämä on minulle yksi tärkeitä asioita, että saataisiin maailmasta parempi paikka ja vähemmän rasistinen.


Poissa Shutter

    • Viestejä: 25
    • Karma: -12
    • Profiili
 Voi tietysti olla mahdollista muuttaa mielipiteitä kirkon sisällä, mutta jopa minullakaan ei riitä usko että näin pystyisi tekemään, varsinkaan mitä korkeampi arvoisista henkilöistä kirkon sisällä on kyse,joten näin eroamisen parempana vaihtoehtona.


Poissa JPR

    • Viestejä: 64
    • Karma: 9
    • Profiili
Kirkkoon, tai ylipäätään mihinkään uskonnolliseen instituutioon ei kannatakaan kuulua jos ei usko siihen olennaisesti kuuluviin asioihin. Päihdepolitiikka tuskin on yksi niistä asioista joiden takia kannattaa kääntyä muslimiksi. Tai skientologiksi tai ylipäätään miksikään.
En usko ihmeisiin, vaan oletan niiden tapahtuvan.


Poissa Shutter

    • Viestejä: 25
    • Karma: -12
    • Profiili
Kirkkoon, tai ylipäätään mihinkään uskonnolliseen instituutioon ei kannatakaan kuulua jos ei usko siihen olennaisesti kuuluviin asioihin. Päihdepolitiikka tuskin on yksi niistä asioista joiden takia kannattaa kääntyä muslimiksi. Tai skientologiksi tai ylipäätään miksikään.


Niin kyse on USKONasioista, eikä välttämättä liity millään tavalla todellisuuteen.
Ihminen tai ainakin minä haluaisin kuulua johonkin "ryhmää" kun on muuten välillä yksinäistä ja olisi kiva keskustella asioista muiden ihmisten kanssa. Tälläinen netti foorumi on oiva paikka päästä keskustelemaan ja ehkä sitä kautta oppia jotain. Ja ehkä saada jotain järkeä tähän maailman menoo ja "mikä on elämän tarkoitus" Maapallo on ainakin täynnä ihmisiä, etteä ei täällä enää tarvitse lisääntyä. Maa on täytetty!


Poissa Enteogeeni

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
    • Profiili
Uskonyhteisössä ei mielestäni ole kyse niinkään uskosta kuin sosiaalisesta ryhmästä ja yhteenkuuluvuudesta. Joillekin on oikeasti kyse uskosta ja sen tuomasta lohdusta. Monille se tuottaa henkisyyden ja pyhyyden kokemuksia, joita voi tietysti kokea muutenkin esimerkiksi luonnossa, nauttimalla musiikista tai rakastelemalla.


Poissa Shutter

    • Viestejä: 25
    • Karma: -12
    • Profiili
Mä en kuuntele kovin paljoa musiikki, pidän sit myös vähän vaarallisena. Onhan se tietysti kiva että on musiikkia ja sitä kautta voi ilmaista itseään, mutta huipulla se menee rahan teoksi ja ihmiset kokee olevansa muita parempia ja heitä kuuluu paljoa. Beatlesin kopioita. Koetko itsesi jotenkin pyhäksi ihmiseksi sitten uskossa? Muita paremmaksi?


Poissa Enteogeeni

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
    • Profiili
En juuri vertaa itseäni muihin ihmisiin. Se tekee helposti onnettomaksi. En ole nyt uskossa eikä hengellisiin kokemuksiin liity mielestäni ylemmyyden tunnetta, vaan osallisuus pyhyydestä.


Poissa Shutter

    • Viestejä: 25
    • Karma: -12
    • Profiili
Mä olen tässä pähkäillyt, että uskontojen varjossa taas päästään tappamaan joitain muita ihmisryhmiä ja kiihottetaan muita ihmisiä jotain ihmisryhmää vastaan ja sillä saadaan mukaan porukkaa. Tällä tavalla toimitaan myös politiikassa. Olen myös yrittänyt kasata tarvittavia nimiä puolueen perustamiseen, eikä siitä millään hyvistelyllä mitään tule. Pitää kiihottaa jotain muuta vastaan, kun on niin vihaisia ihmisiä tai sitten lahjoa(joka on laitonta)