Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suosikkilajikkeesi ja miksi?

Poissa TattiRisotto

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Eli mikä siis on suosikki cubensis lajikkeesi ja minkä takia? Kiinnostunut olen sekä kasvatukseen liittyvistä ominaisuuksista, sekä itse käyttökokemuksesta. Entä onko joku lajike/kanta, jota ehdottomasti et suosi?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Vanha sananlasku kertoo, että cube on cube on cube. Muutamia poikkeuksia (Penis Envy, albiinot, vasta luonnosta kerätyt villit kannat yms.) lukuun ottamatta eri kannoilla ei ole paljoakaan muuta eroa, kuin mainosmiesten puheet. Eri lajikkeita ei sienillä ole olemassa. Suurin osa porukasta (aivan perustellusti) toki merkkaa printteihinsä sen kannan nimen, joka luki siinä printissä, josta he aloittivat kasvatuksen.
Muutenkin jos henkilöt Aatami ja Beetami saavat henkilöltä Ceetami samasta lakista otetut itiölaskeumat ja kumpikin tahollaan eristää printistään agarilla puhtaan kannan, ovat nämä kaksi puhdasta kantaa geeneiltään aivan erilaiset keskenään.
Vielä hullummaksi menee, jos Aatami ja Beetami kasvattavat tykönään ns. multisporeviljelmät. Tällöin paitsi molempien henkilöiden kasvattamat geenit ovat erilaiset keskenään, heillä on myös molemmilla kasvualustassaan ehkä tuhat eri kantaa.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Eli mikä siis on suosikki cubensis lajikkeesi ja minkä takia? Kiinnostunut olen sekä kasvatukseen liittyvistä ominaisuuksista, sekä itse käyttökokemuksesta. Entä onko joku lajike/kanta, jota ehdottomasti et suosi?

Sienten kohdalla kannattaa luopua samanlaisesta ajattelusta kuin esim. kannabiksen kohdalla koska eroja ei ole kuin pienissä eroissa vaikuttavissa aineissa eivätkä ne juurikaan eroa kokemuksellisesti. Eroja nähdään eri psilosybiinisienten välillä (P. Semilleanceta, P. Cubensis, eksoottisemmat lajikkeet jne.) lähinnä voimakkuudessa ja toistaiseksi ei ole järkevää siirtyä muihin psilosybiinisieniin ellei ole mykologi ja halua varta vasten haastaa itseään.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.