Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Maisemakuvakyselyt 2020

Poissa Libertyz

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei kaikille, ensimmäistä kertaa kirjoittelemassa tänne.

Pitäiskö Oulun seudulta löytyä jo silokkeja? Olen käynyt monella lupaavan näköisellä paikalla sekä yhdellä missä tiedän kasvavan silokkeja, mutta  ei ole näkynyt mitään.

Kuvissa yksi uusista löytämistäni paikoista. Omaan silmääni melko lupaavan näköinen spotti, mutta siellä ei ole sitä matalampaa heinää mitä myös yleensä näyttää olevan silokkien kasvupaikoilla. Mitä veikkaatte kannattaako tuolta vielä myöhemmin syksyllä käydä katselemassa?


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
 Libertyz tuo hiekka/sora pohja ei ole otollinen. Olen itsekkin kierrellyt tuolta näyttäviä paikkoja enkä ole koskaan löytänyt mitään.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Huomio!
Jatkossa maisemakuvat (löytyisikö täältä niitä ja niitä sieniä) tähän ketjuun. Kaikista muista ketjuista, etenkin suippumadonlakkihavaintoketjusta ko. kuvat poistetaan ilman erillistä varoitusta.
Jatkakaa.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Libertyz

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Libertyz tuo hiekka/sora pohja ei ole otollinen. Olen itsekkin kierrellyt tuolta näyttäviä paikkoja enkä ole koskaan löytänyt mitään.

Ok, pitänee etsiä muunlaisista paikoista. Olen myös törmännyt lähiseudulla savipohjaisiin kesantopeltoihin, mutta näillä pelloilla tuota nurmilauhaa kasvaa vain yksittäisinä tuppaina pellon reunoilla ja suurimmaksi osaksi pellolla kasvaa jotain melko leveälehtistä ja "pehmeää" heinälajiketta. Onko kokemusta tällaisista kasvuympäristöistä?


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Miun useimmat kuvauspaikat on olleet hiekkapohjasii. Vain katsomalla selviää et onko vai ei.


Poissa Thuglyfe

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 1
    • Profiili
Libertyz tuo hiekka/sora pohja ei ole otollinen. Olen itsekkin kierrellyt tuolta näyttäviä paikkoja enkä ole koskaan löytänyt mitään.

Ok, pitänee etsiä muunlaisista paikoista. Olen myös törmännyt lähiseudulla savipohjaisiin kesantopeltoihin, mutta näillä pelloilla tuota nurmilauhaa kasvaa vain yksittäisinä tuppaina pellon reunoilla ja suurimmaksi osaksi pellolla kasvaa jotain melko leveälehtistä ja "pehmeää" heinälajiketta. Onko kokemusta tällaisista kasvuympäristöistä?
Itse löysin tänään elämäni ensimmäiset nimenomaan sorapohjaisesta rinteestä, jossa nurmilauhatuppoja.


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Sitä lähinnä tarkoitin meneekö kaikki sadevesi läpi. Olen kiertänyt monta sorapohjaista paikkaa mikä on samannäköinen kun kuvassa.


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Hämmentämättä liikaa kysyjää niin tärkein on kun katselee ja löytää niitä nurmilauhoja+lähellä olevia muita kasveja ja sieniä. Siitä se lähtee. Itse löysin ensin suurjännitelinjojen alta.