En nyt halua olla mitenkään kuumotteleva, mutta varmaan ihan mukava teidänkin kaikkien saada tästä vähän uutta tietoa.
Nyt on siis Tullin ja virkavallan resurssien haaskaus viety aivan uudelle tasolle. Tilasin erikoisemman itiöprintin ulkomailta, se jäi tulliin. Tullissa oli ilmeisesti niin vähän aseita, heroiinia, amfetamiinia ja kaikkea muuta YHTÄ VAARALLISTA KUIN NE KAUHEAT TAIKASIENTEN ITIÖPRINTIT etsittävänä, että näkivät hyödylliseksi ottaa printtini, lähettää sen tullin laboratorioon ja kasvattaa siitä rihmastoa, tehdä sille kemialliset kokeet ja todeta että "itiöistä kasvaa psilosybiinia sisältävää rihmastoa". Siitä sitten kuulusteluihin, jossa minä hölmönä kielsin kaiken kun ajattelin, että eihän tästä voi nyt herranen aika ongelmia seurata. Poks, bitcoin ostosta tiedustelu pankkiini, josta en siitäkään uskonut, että ne yhden kämäsen printin takia jaksaisivat senkin tehdä (nuorempana kun tilailin ketkua, DMTä ja essoja yms. ja jäi joskus tulliin, eivät ikinä kattoneet tilitietojani :O). No väärässä olin ja hoomoilasena hämmästelin kuulustelussa, että mitäköhän täällä tapahtuu.
Sitten kuulusteluista meni vielä noin puoli vuotta ja sitten vielä syyttäjäkin näkee hyödylliseksi tuhlata käräjäoikeuden resursseja yhden itiöprintin takia. Poks, siitä käräjille ja elämäni ensimmäinen merkintä sakkorekisteriin nimikkeellä "Huumausainerikoksen valmistelu". Ja lasku oli 30 päiväsakkoa tästä seikkailusta. Teki mieli valittaa hovioikeuteen, mutta onneksi tulin järkiini, kannoin vastuun ja lopetin meidän oikeusjärjestelmän resurssien tuhlaamiseen, oikeusjärjestelmällä, kun on tärkeä paikka yhteiskunnassamme huonosta huumausainelainsäädännöstä huolimatta. Ja olinpa onneksi siinä välissä saanut jo hyvityksenä uuden printin ja jakanut sadon ja kasapäin printtejä eteenpäin
.
Jos saan antaa oman henkilökohtaisen suosituksen tämän kokemuksen jälkeen niin se on: Älkää kieltäkö ja valehdelko, että ette olisi mitään tilanneet. Sen sijaan hankikkaa mikroskooppi ja tehkää sen lisäksi mieletöntä ja kantaaottavaa itiötaidetta (joka on oikeesti vaikuttavaa!) ja siinä vaiheessa, jos meidän rakas oikeuslaitos päättää jatkaa vieläkin arvokkaiden resurssien tuhlausta niin näytätte teidän taideteoksia ja mikroskooppia osoittaaksenne, että kyseisellä printillä on teille muita käyttötarkoituksia kuin huumausainerikoksen valmistelu.
Ps. Yllättävää oli, että kotietsintää ei ikinä tullut.. Saapa nähhä aikooko ne vielä minnuu kiusata tulevaisuudessa nyt kun kunnollisena kansalaisena ja päihteettä olen elellyt jo pitkään (psilosybiini on ollut ennen kaikkea terapiaväline, jota harvoin olen käyttänyt).