Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Popcornin dunkkaus ennen siirtoa terraan?

Poissa Koristelija

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Tarvitseeko popcorn-kakut dunkata ennen kun siirtää terraan? Itellä tuli bruisingia joka voi johtua käsittelystä ja jostain luin että voisi johtua myös siitä ettei ole tarpeeksi kosteutta..? Pinnejä on tullut jo muutama kpl mutta varmuuden välttämiseks kysyn.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Ei ole pakollista, mutta hyödyllistä kylläkin. Nesteytys on kannattavaa varsinkin maissinjyvien kohdalla, sillä ne eivät pidätä itsessään hirveän hyvin vettä.


Poissa Koristelija

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Eka flush oli todella pettymys eikä toisestakaan tullut kuin 3-4 valmista itiöemää ja kasa 1cm abortteja. Dunkkasin 6-8h kakkuja kylmässä vedessä jääkaapissa jonka jälkeen huuhdoin kylmällä vedellä ja valutin ylimääräiset vedet pois. Nyt kaikki kakut on bruisingilla  :(. Mikä mättää? Aiheuttaako dunkkaus bruisingia? Käsittelin varoen kakkuja dunkkauksessa. Entä jos suihkuttaessa menee kakkujen päälle vettä?


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Bruising johtuu siitä että bruisasit sitä, kolautit dunkkausastiaan tai muuten huolimattomasti käsissä palloilit kakkua :) bruising ei ole vaarallinen rihmastolle.

Liika seisova vesi rihmaston päällä aiheuttaa kontaminaatioita joillakin, itselläni on aina lammikoita bulkin päällä ja rihmasto on rakastunut niin paljon siitä vedestä että kasvattaa rihmaston sen päälle (vesi hautautuu rihmaston alle, syntyy tasku, vesivaranto sienille).
Vessapaperilla varovasti tupsuttelet lätäkös pois kakkujen päältä.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Mä kans ihmettelin, että mitä siitä bruisingista on haittaa?


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
rihmastossa menee poikki "verisuonia" ja syntyy bruising, mutta kuten ihmiselläkin bruising parantuu, sienellä se vain tapahtuu parissa tunnissa :)
bruising on käytännössä vain "aktiivisten aineiden hukkaamista" ja visuaalisuus kysymys (vihaa yli kaiken sinistä väriä  O0 ).
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Koristelija

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Kakkujen tummuus ei ole poistunut vieläkään vaikka koittanu ettei ole liikaa kosteutta kakkujen päällä tai ole käsitellyt kovakouraisesti. Olen koittanut myös dunkata muttei sekään ole auttanut  :'(. Mikä neuvoksi?


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Kakkujen tummuus ei ole poistunut vieläkään

So what? Mun tietääkseni bruisingin ei pitäis estää itiöemien muodostumista.


Poissa Koristelija

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Kakkujen tummuus ei ole poistunut vieläkään

So what? Mun tietääkseni bruisingin ei pitäis estää itiöemien muodostumista.

Eipä niitä itiöemiä ole tullu. Terra on lämpimässä ja monta kertaa päiväs huiskuttelen ja suihkuttelen.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Eipä niitä itiöemiä ole tullu. Terra on lämpimässä ja monta kertaa päiväs huiskuttelen ja suihkuttelen.

Kauanko se on siellä terraariossa ollut?

(Maissinjyvät eivät ole paras mahdollinen subtraatti ja kakut ei ole paras mahdollinen tekniikka. Pienet sienet voi johtua noista seikoista. Maissinjyväkakuista on musta turha odottaa kovin isoa satoa.)