Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

End of Nations

Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
http://picasaweb.google.fi/aripetteri76/EndOfNations?feat=directlink#5341928341919498018 (koko pötkö streamina)
End of Nations; suomeksi käännetty versio
End of Nations on irlantilainen dokumentti, joka kertoo EU:sta ja Lissabonin sopimuksesta. Dokumentti sisältää haastatteluja europarlamentaarikoilta sekä EU-oikeuden tutkijoilta, ja siinä selitetään ansiokkaasti muun muassa mitä Euroopan komissio tekee, ja miten ns. "kvalifioitu määräenemmistöäänestys" toimii.

Dokumentti on välillä ärsyttävä, erityisesti irkkujen omalaatuisen rytmitystavan vuoksi, ja siinä on muutamia juttuja, joissa ehkä oletetaan enemmän kuin olisi tarpen. Elokuva on kuitenkin pienistä puutteistaan ja ongelmistaan huolimatta erittäin hyvä, ja varmasti katsomisen arvoinen, oli sitten EU:sta mitä tahansa. Minä en ole dokumentin kanssa missään tekemisissä muuten kuin että olen suomentanut sen ja tehnyt sille tekstitykset. Tekstityksissä on pari virhettä (esim. bongasin ainakin yhden kirjoitusvirheen, ja yhdessä kohdassa sanan "presidenttien" tilalle olisi voinut pistää paremmin sanan "valtiopäämiesten", mutta ei voi mitään.)

Elokuvaa ja sen suomenkielisiä tekstityksiä saa jakaa miten tahtoo ja miten paljon tahansa. Tämä merkitsee, että sitä voi ladata netistä, jakaa netissä tai vaikka polttaa levylle ja jakaa maailmanparantajille. Elokuvan YouTube-versio on jaettu osiin, joissa on pyritty noudattamaan elokuvan alkuperäistä jakoa, paitsi niiltä osin kuin se oli mahdotonta YouTuben kymmenen minuutin maksimipituuden vuoksi. Kokonainen versio elokuvasta tekstityksineen on jaossa muun muassa The Pirate Bayssä, ja pyrin seedaamaan sitä (ainakin näin aluksi) niin paljon kuin vain jaksan pitää konetta päällä. Jos joku keksii muita paikkoja leffalle, kertokaa ihmeessä. Elokuvaa saa polttaa DVD:lle, näyttää ja jakaa eteenpäin.
(-Jiri Keronen)
End of Nations - Osa I: Onko sopimus lukukelvoton ja perustuslaillinen?
...



Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Jos Markku on niin fiksu, niin miksi se ei oo saanut mitään aikaan?

Kuinka monta kautta pitää poliitikolle antaa, ennenkuin siltä voi edellyttää jotain tuloksia?


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
jos katsoit ton niin varmasti valkeni sekin asia?
...


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
jos katsoit ton niin varmasti valkeni sekin asia?

Jep. Mä myönnän, etten ees katsonut tuota klippiä. Oli aika tyhmä veto mennä kommentoimaan mitään katsomatta.

Täytyy sanoa, että mua ärsyttää sun tapa postata vaan videoklippejä selittämättä kunnolla miksi jonkun pitäisi katsoa se. Voisit mielellään kertoa myös jonkun oman mielipiteen asiaan. Nykyään tämä tiedontulva on muutenkin niin valtava, että ainakin mulla on kovin vähän aikaa ja kärsivällisyyttä katsoa random-videoita nettisivuilla. - Kun niitä on niin valtavasti!!

Tästä huolimatta, tuo Markku Uusipaavalniemen klippi oli loistava. Kiitos, että postasit sen. Varsinkin tuossa klipissä 3/3 hän tulee sanoneeksi asioita Suomen politiikan valtapeleistä ja todellisista vallankäyttäjistä, joita ei ole vielä muualla sanottu. Tuosta klipistä sais loistavan lehtijutun, en ymmärrä miksi esim. Hesari ei tartu tuohon.. "Käytännössähän Kalli ja Ravi johtaa tätä taloa ... heiltähän käskyt käytännössä tulee."

- Puoluekuri, (eli se, että edustajat sitoutuvat äänestämään puolueen kannan mukaan riippumatta omista mielipiteistään) tuhoaa demokratian idean. Ja tämä puoluekuri on hyvin syvällä juurtuneena Suomen politiikassa.

Taas vaalit lähestyy ja tuo nopea kriitikkini kumpusi turhautumisesta, joka taas nostaa päätään. Pahoittelen, että kommentoin katsomatta.

Markku Uusipaavalniemi kieltämättä vaikuttaa erittäin fiksulta, mutta politiikassa pääsee vaikuttamaan ihmissuhdetaidoilla ja kyynärpäätaktiikalla, niin se vaan menee.


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
oon tainnu saada muista paikoista huonoja vaikutteita, koitan parantaa tapani...
...