Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Mitä teette, kun trippi menee huonoon suuntaan?

aaaeeeuuu

  • Vieras
muuta suhtautumista ja tunnustele ja haistele ja asetu sille oikeelle taajuudelle.

kiinnitä huomioo vaan tähän hetkeen.
oo mielissää. kaikissa. yhessä.

 ;)


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
muuta suhtautumista ja tunnustele ja haistele ja asetu sille oikeelle taajuudelle.

Kuulostaa helpolta.


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Savut auttaa rauhoittuun/rentoutuun jos trippi kääntymässä huonoon suuntaan ja jos mieli menee villiksi niin rupean röökiä käärimään ja poltan sen. Savulla kiva leikkiä :)
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Aqvarium

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
  • LoveLife
    • Profiili
Mullakki kyl auttaa röökin kääntäminen ja näpräily ja sit kans tosi paljo oloa kohentaa bongin porisuttaminen ja savujen kyhääminen on tietty kans superkivaa :)
In to the forest.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Viimeisimpinä käyttökertoina vatsanväänteiden ja levottomuuden ilmetessä rauhoittavinta mahdollista tekemistä minulle on ollut sukupuolielimiini hellästi tarraaminen - sukukalleuksieni käsittely herättää minussa ilmeisesti kovin suurta turvallisuudentunnetta sekä kohtumaista kodikkuutta. Kyse ei siis ole yleismääritelmällisestä masturboinnista, joka kylläkin on myös oiva kikka oksetuksen ym. fyysisen ikävyyden poistamiseen psykedeelikokemuksen aikana.


aaaeeeuuu

  • Vieras
muuta suhtautumista ja tunnustele ja haistele ja asetu sille oikeelle taajuudelle.

Kuulostaa helpolta.

Tarpeeks pitkään, kun luuppaa järjettömiä flippejä deeleissä, niin alkaa niistä saamaan tarpeeksi ja oppii nauttimaan hetkestä.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Tarpeeks pitkään, kun luuppaa järjettömiä flippejä deeleissä, niin alkaa niistä saamaan tarpeeksi ja oppii nauttimaan hetkestä.

Ainako ja kaikkien ihmisten kohdalla?


aaaeeeuuu

  • Vieras

Poissa Dubbu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 10
  • Semikuoseis..
    • Profiili
Viimelauantaisen sieniseikkailun aikana minulla oli todella intensiivinen ja mahtava trippi, tämän tripin aikana koin ikäänkuin saavuttaneeni "täyden kokemuksen" alle viidenkymmenen sienen annoksista, sain henkisesti turvan kaikkea pelottavaa vastaan, vaikka parikymmen metriset koivut muuttuivatkin jättimäisiksi käärmeiksi, kaverini naama demonin naamaksi jnejne.. niin en pelännyt.
Kaverini puolestaan oli välillä vähän huonolla tripillä ja sain autettua häntä keskittymään positiivisiin asioihin, pysähdyksissä ollessamme hän pelkäsi omia ja minun käsiä koska sormet venyivät ilkeästi, kerroin hänelle sen johtuvan sienistä ja sanoin että minäkin näen samankaltaisia näkyjä kokoajan, vakuutin hänelle että mitään kuumoteltavaa ei ole jonka jälkeen kiinnitin hänen huomionsa muihin asioihin sanomalla ensin että jatketaan matkaa ja kehoittamalla häntä ihailemaan poimimaani kukkaa.
Myöhemmin hän rupesi kuumottelemaan kasvojani jotka muuttuivat vähän turhankin pelottavan näköisiksi, tässä tilanteessa piti vähän miettiä sitä mitä pitäisi tehdä ja sainkin päähäni kääntää asian vähän leikkisään suuntaan, naureskelin kaverilleni kuinka hulvattoman jännäksi sienet saavat maailman, mainitsin myös tämän kasvoista jotka juuri parhaillaan vääntyilivät peikkomaisiksi :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kun tripin "henki" on kääntymässä huonoon suuntaan, itse pyrin keskittymään enemmän tripin visuaaliseen puoleen, siihen kaikkeen kauneuteen, monimutkaisuuteen, outouteen ja värikylläisyyteen mitä trippi voi antaa. Se puskee taas euforiat päälle. Jos johonkin asiaan keskittyminen on ahdistavaa/vaikeaa, niin edestakaisin hönttääminen ja esim. hyräily tai ylipäätänsä keskittymisen herpaannuttaminen on auttanut. Ihmisen tai vaikka esineen läheisyys (itselläni tripeillä repussa aina mukana hellyyttävän näköinen pehmolehmä) tuo tiettyä turvallisuuden tunnetta ja lopulta se saa jo hymyn huulille. Jos miljöön vaihto on mahdollista, niin se auttaa myös tosi paljon; on mielenkiintoista mennä "aivan uuteen maailmaan", jolla on taas aivan oma, upea luonteensa. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
tässä tilanteessa piti vähän miettiä sitä mitä pitäisi tehdä ja sainkin päähäni kääntää asian vähän leikkisään suuntaan, naureskelin kaverilleni kuinka hulvattoman jännäksi sienet saavat maailman

Aww, hauska  ;)

Oma neuvoni on vaihtaa ympäristöä (jota täällä on varmaan toisteltu jo jonkin verran). Varsinkin sisätiloista ulkoilmaan vaihtaminen tuntuu tehokkaalta. Kuumovapaita trippejä kaikille  :)
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Joonas

    • Viestejä: 56
    • Karma: 2
    • Profiili
Jos johonkin asiaan keskittyminen on ahdistavaa/vaikeaa, niin edestakaisin hönttääminen ja esim. hyräily tai ylipäätänsä keskittymisen herpaannuttaminen on auttanut.
Mun huonoin trippi ikinä pääty siihen, että jonku kolmen kauhuntäyteisen tunnin (tripillä aika kyllä tuntu paljon pidemmältä, ikävä kyllä) jälkeen nuokuin silleen rauhallisesti eestaas istuma-asennossa, ja soitin kitaralla C-duuria. Puol tuntia sitä kesti mutta sen jälkeen olin taas järjissäni.


Poissa Tulinen

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 1
    • Profiili
Tässä vähän omia ajatuksia aiheesta..

Itselläni on pari trippiä mennyt huonompaan suuntaan, syistä joita en tarkkaan edes tiedä. Ilmeisesti ei vaan ole sitten loppujen lopuksi ollut täysin henkisesti tai fyysisestikään valmiina niihin tajunnanmuutoksiin. Tästä sitten on seurannut järjettömiä pelkotiloja, jotka vaan iskevät jostain.

Ennalta olen valmistautunut kuitenkin siivoamalla kämpän, peseytymällä (jos olen turhan likainen) ja miettimällä ylipäätään onko pääkopassa jotain asioita, joita olisi syytä selvittää ennen tripin ottamista. Kämpän siisteys on itselleni siinä mielessä tärkeää, että asunnon järjestys ja siisteys tuntuu kuvastavan aika hyvin omaa elämää ja mielentilaa. Unissakin talot, huoneet ja sellaiset tuntuvat yleensä symboloivan omaa mieltä.
Itsensä puhdistaminen ihan suihkussa käymällä tuntuu sen takia tärkeältä, että saa kuvainnollisesti ja jollain tapaa oikeastikin pestyä itsestään pois kaikki sekavat energiat, mitä on päivän aikana saattanut kerätä itseensä.
Olen tykännyt miettiä tarkkaan sen ajankohdan, jolloin nautin sienet ja noudatan sitten sitä. Se tuo hommaan jotain hyvää rituaalinomaisuutta ja jotain arvokkuuttakin. (Tarkan ajankohdan merkitys on sitten myös siinä tärkeä, että jos trippi menee huonoon suuntaan voi kelloa katsomalla laskea, monta tuntia vielä on ennen kuin alkaa laskemaan.. jos on tarpeeksi järjissään.) Ennen sitä sitten yritän rauhoitella mieltä, kuunnella sopivaa musiikkia ja katsella kynttilöiden liekkejä. Joskus pieni pyyntö suojelusenkeleiltä tai sienijumalalta hyvän ja turvallisen tripin takaamiseksi tuntuu olevan paikoillaan. Vaikkei mihinkään tuollaiseen uskoisi, tuo minun mielestä tuo jotain turvan tunnetta silti.

Kännykkä kiinni.

No sitten kun on kuitenkin alkanut pelottaa..

Sängyllä makaaminen ei tunnu itseäni auttavan. Väsyttää, mutta ei nukuta. Silmät sulkiessa alkaa pelottaa ja outoja kuvioita näkyy. Väliaikaisen helpotuksen tuo silkka asennon vaihtaminen, koska siinä tilassa se voi olla isokin muutos omassa pääkopassa.

Parhaalta tuntuu ajatella, että olen ottanut sieniä ja tämä johtuu siitä. Maailma on edelleen oikeasti normaali, mutta koen sen tällä hetkellä tällä tavalla, koska olen sienien vaikutuksen alaisena. Ei hätää, tämä helpottaa jo joidenkin tuntien kuluttua paljon.

Äänien tekeminen suulla auttaa hiukan. Ääni itsessään tuntuu olevan linkki järjelliseen maailmaan. Itselleen puhuminen ääneen helpottaa. Kerron itselleni ääneen, että tämä menee ohi ja kaikki on hyvin. Ajattelemalla se ajatus jää jonnekin, mutta ääneen sanotut sanat tekevät asiaa todeksi.

Lämmin huopa, johon kietoutua, luo turvaa. Tripeillä muutenkin tuntuu aina palelevan, joten hyvä juttu anyway.

Pahimmat hetket olen voittanut itse istumalla tietokoneen ääressä keskittämällä kaiken huomion johonkin hauskaan tai mielenkiintoiseen asiaan. Huumorisivustot, wikipedia ym. vievät itseltäni toisinaan hyvin huomion pois pahoista asioista. Ympärille kurkkimista vältän, sillä yritän pysytellä mukavalla alueella niin kauas, kunnes jotain järkeä omaan päähän alkaa taas tulla.

Musiikin saralla olen pitänyt vanhoista bossa nova-levyistä. Antonio Carlos Jobim, Astrud Gilberto.. näitä olen kuunnellut ikävinä hetkinä. Myös Norah Jonesin Come Away With Me -levy on helpoittanut oloa. Tuo musiikki on rauhallista, hyvän henkistä ja toisaalta sen juuret tuntuvan sijaitsevan tiukasti maassa, jonka päälle yritetään takaisin laskeutua. Itselleni sopii hyvin.

Mitäköhän vielä?

Tärkein tuntuu olevan, että muistaa että se menee ohitse lopulta ja huomenna on taas ihan hyvä olo.


Poissa peppi

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse otin eilen tatteja melko reippaasti ja noin kolmen tunnin euforian jälkeen, jostain syystä vaihdoin musiikkia synkempään suuntaan ja alkoi tulla ikäviä asioita mieleen. Kirjoittelin fiiliksiäni koneelle ja soitin ystävälleni joka sai ajatukseni suunnan vaihtumaan. Mielestäni myös itselleen vaakuuttelu, että kyseinen ahdistus johtuu vain sienistä ja menee kyllä ohi, on toiminut vastaavissa tilanteissa. Pääpiirteittäin kuitenkin eilinen 7h trippini oli ihanin pitkään aikaan sillä suurimman osan ajasta olin niin onnellinen että meinasin pakahtua :)


Poissa Istwan

    • Viestejä: 24
    • Karma: 3
    • Profiili
Tuli vastaan mielestäni jakamisen arvoinen pätkä:
"I met someone who took hallucinogens for one reason - to cry. He would purposely think of the bad things in his life & instead of fearing a bad trip which usually makes it worse, he would cry. He said afterward, it was like being reborn, a clean slate. All the negativity of his whole life would completely flush out & the rest of the trip beautiful & the days & months ahead. He said it was the ultimate therapy. He likes to do it a couple times a year, like changing oil in a car,etc. Maintenance."

Wikistä:
"Itku on nykykäsityksen mukaan stressiä laukaisevan parasympaattisen hermoston tapa palauttaa elimistö lepotilaan tunnekuohun aiheuttamassa hermojännitystilanteessa."

Itseltäni itkeminen ei poista negatiivisuutta, mutta tuntuu puhdistavalta ja rauhoittaa. Auttaa tilanteen selkeässä käsittelyssä. Suosittelen - laulakaa ja itkekää jos homma tuntuu ylitsepursuavalta.
The tools that we're using to define and describe reality, are inherently unique.
The only way to get to an objective reality is to transcend the use of those tools.