Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kärpässienet

Vieras · 40 · 23418

Poissa Joonas

    • Viestejä: 56
    • Karma: 2
    • Profiili
Ite olen kyllä uskaltautunu keräämään sieniä syrjäisten teiden varsilta, joista ei moni auto päivässä aja ohi. Onkohan silti kuinka vaarallista?


kaapionakki

  • Vieras
Ite olen kyllä uskaltautunu keräämään sieniä syrjäisten teiden varsilta, joista ei moni auto päivässä aja ohi. Onkohan silti kuinka vaarallista?

Täyttä mutu tieto mutta tuskin muutamasta lakista mitään haittaa on vaikka tien vierestä olisi kerätty. Eri asia jos niitä syö ihan työkseen niin kannattaa varmaan joku puhtaampi spotti etsiä.


PANTTERIKARHU

  • Vieras
tuolla yhdellä hautausmaalla kasvoi ainakin 2 punakärpässientä. Lieneekö se puhdas & turvallinen paikka poimia? :D Ja lukemani mukaan moni tykkää poltella pilveä kärpässienten kera, niin olisiko alkoholi juomat mitään sienten kanssa?


Poissa Joonas

    • Viestejä: 56
    • Karma: 2
    • Profiili
tuolla yhdellä hautausmaalla kasvoi ainakin 2 punakärpässientä. Lieneekö se puhdas & turvallinen paikka poimia? :D Ja lukemani mukaan moni tykkää poltella pilveä kärpässienten kera, niin olisiko alkoholi juomat mitään sienten kanssa?
Kenties maaginen paikka poimia, ei sitä tiedä.

Pilvi helpottaa pahoinvointia, varmaan alkoholi myös jonku verran, mutta kannattaa muistaa olla varovainen. Ja sekä punakärpässienet että alkoholi kyllä rasittaa maksaa...


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Ja sekä punakärpässienet että alkoholi kyllä rasittaa maksaa...
Hyvin minimaalisesti; tuskin ollenkaan. Tästä urbaanilegendasta tulisi jo päästä eroon.

Itsehän ottaisin punakärpässienten kanssa alkoholia hyvin rajoitetusti, sillä amanitojen sisältämä muskimoli on keskushermostoa salpaava GABAA-agonisti siinä missä alkoholikin (jolla on myös muita GABAergisiä vaikutuksia). Aika ryynikänninen olo siitä käsittääkseni tulee, jos yhteiskäyttöä harrastaa.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa ECC

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 1
    • Profiili
Loistavia nää amanitat.

Miten te säilytätte näitä? Tuli kerättyä ja kuivattua reilusti kärppäreitä varastoon. Olen tähän asti säilyttänyt noita muovipurkeissa mutta ne tuppaa menemään ajan kanssa vähän kosteiksi (koskteiks ja kosteiks mut sellaisiks kuitenki ettei rapsahda kun taittaa..) Epäilyttää, että rupeekohan noi syksyn/talven aikana kasvattamaan hometta? Silicallahan toi hoitus mut sitä on vähä vaikeesti saatavilla, beef jerky pusseissa olevia oxygen absorbereita olen käyttänyt, en tiedä sitten onko niistä hyötyä.

Oiskohan pakastaminen toimiva ja varma vaihtoehto? Tuhoutuuko vaikuttavia aineita?



Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Muun muassa isompien tavaratalojen kenkäosaston lähellä pyörivältä myyjältä kannattaa käydä kyselemässä noita pusseja. Hyvällä tuurilla eivät vielä ole kerenneet heittää niitä puristimeen. Olen hakenut tällä tavoin ilmaiseksi (sitä lupausta vasten etten mene syömään niitä  :D)
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa ECC

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 1
    • Profiili
Muun muassa isompien tavaratalojen kenkäosaston lähellä pyörivältä myyjältä kannattaa käydä kyselemässä noita pusseja. Hyvällä tuurilla eivät vielä ole kerenneet heittää niitä puristimeen. Olen hakenut tällä tavoin ilmaiseksi (sitä lupausta vasten etten mene syömään niitä  :D)

Toi Dubbun suodatinpussi-suola viritelmä toimi niinki hyvin et taitaa jäädä silicat hankkimatta, kiitti vinkistä!
Silti kiinnostais toi kärppäreiden pakastus, kannattaako? Mistään ei tunnu löytyvän minkäänlaista näkökulmaa asiaan...


viisauden ystävä

  • Vieras
Toi Dubbun suodatinpussi-suola viritelmä toimi niinki hyvin et taitaa jäädä silicat hankkimatta, kiitti vinkistä!
Silti kiinnostais toi kärppäreiden pakastus, kannattaako? Mistään ei tunnu löytyvän minkäänlaista näkökulmaa asiaan...

Tietääkseni pakastus ei vaikuta ainesosiin, eihän ne sieltä haihdu tai mitään? Ja mitä olen lukenut niin ihmiset ovat esim. yrittäneet tappaa madot sienessä pakastamalla kärppärit heti keräyksen jälkeen :D

Viime syksynähän sie tota kysyit, testasitkos tossa talven aikana ja miten onnistu?


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Joku tuossa niistä raskasmetalleista mainitsikin, mutta tekee mieli mainita lisää.
Ruokasieniä ei kannata kerätä muualta kuin puhtaasta ympäristöstä, koska kaikki sienet keräävät kaikenlaista - myös raskasmetalleja - itseensä. Päihdyttäviä sieniä kuitenkin nautitaan kerrallaan niin pieniä määriä, että se on oikeastaan yksi ja sama, mistä ne kerää. Vaikka itse en nyt varmaan silti keräisi mistään ison autotien varrelta mitään.

Punakärpässieniä keräsin viime syksynä pienen autotien varrelta. Kotona putsasin hyvin, pilkoin, poistin ylimääräiset osat ja pistin kuivumaan. Ovat nyt reilusti kuivuneet sen puoli vuotta, mistä paljon puhutaan. (Oliko tässä jotain perää?)
Ei ole vielä sattunut vaan tilaisuutta nauttia niitä, eikä vielä oikein uskallustakaan. Tuntuu, että kärpässieniä kohtaan on jotenkin tosi suuri lievän pelonsekainen kunnioitus, eikä tee mieli miten hyvänsä nauttia. (Niinkuin nyt mitään psykedeelejä ei tee mieli miten hyvänsä nauttia, mutta tässä kohtaa vielä enemmän tuntuu tämä painottuvan.)

Tuoksu noissa on nyt kyllä sellainen, että voi olla sitten joksus aika paljon hankaluuksia saada alas.



Poissa heinäsirkka

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Ite oon ruokasieniä keräillyt 98 vuodesta paikassa jossa oli jonkunaikaa kielto sillä sinne laskeutu suomen pahhimmas Tšernobylin laskeumat...  ehkä tuo että ne sitoo liittyy siihen että niitä siellä on aina ja paljon. suppilovahveroita kerää 2 tunnissa 10L


Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
Keräilin tässä syksyllä korillisen punaistakärpässientä, kun on vuosia tehnyt mieli kokeilla shamaanirohtona. Kaapisin lusikalla lakit siten että jäljelle jäi lähinnä pintakalvo ja laitoin uuniin kuivumaan mahdollisimman miedolle lämmölle ja luukku raolleen. Vuorokaus ja olivat kuivia. Kuivat sienenlakit paperipussiin säilöön. Nyt taannoin kokeilin ekaa kertaa nauttia näitä. Keitin vettä ja liotin kupillisessa kuumaa vettä noin  kahden lakin edestä sientä ja join teen. En syönyt lionneita sieniä. Vaikutus oli lähinnä helvetinmoinen väsymys ja makuaistin muutos, siten että kaikki maistui helvetin pahalta ja karvaalta. Tajuntaan ei muutoksia, ehkä aavistuksen veti mietteliääksi. Ei pahaa oloa.
Missä vika kun ei niinsanotusti kolissu enempää? Olenko tehnyt jotain väärin vai oliko annos vaan liian pieni? Ei oikein uskalla heti nauttia mitään sattumanvaraista monen lakin määrää.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.


Poissa Rinpoche

    • Viestejä: 15
    • Karma: 0
    • Profiili
Ketä kiinnostaapi niin alla olevan linkin takaa löytyy kaiken kattava amanita muscariasta kirjoitettu kokonainen kirja.

http://ambrosiasociety.org/files/herbofimmortality.pdf

Erittäin suositeltava luettava.