Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kiinnijäämisen todennäköisyys

Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Ystäväni oli kiinnostunut tästä kysymyksestä, ja kun en osannut mielestäni tarpeeksi hyvin vastata, päätin ottaa yhteyden kokeneenpaan ja asiansa paremmin tuntevaan harrastajakuntaan. Kysymys kuuluukin seuraavasti: Kuinka esimerkiksi vieraat tai naapurit voivat havaita asunnossa olevan sieniviljelmän?

Itse olen ymmärtänyt, että lähestulkoon ainoa tapa huomata viljelmä on nähdä itse kasvatustila. Kummoisia hajuja tai meteleitähän nuo tarvittavat välineet pidä. Vai onko jokin erikoisempi viritelmä, joka saattaisi esimerkiksi aiheuttaa jotain havaittavia ääniä tai muita aistiärsykkeitä?
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Monet ilmapumput päästävät sen verran äänekästä surinaa, että vieraat saattavat kysellä sen alkuperää.


Poissa Zerigo

    • Viestejä: 89
    • Karma: 10
    • Profiili
Juu ilmapumppua ostaessa kannattaa yleensä etsiä mallia joka on mahdollisimman hiljainen, itse vielä vähensin ääntä pistämällä pyyhkeen pumpun alle, ettei tärise pöytään millä se on. Kunhan ei kuulutta jokapaikkaan mitä on kasvamassa ja pitää tilan pois näkyviltä yllätysvieraiden takia niin en kyllä usko että on juurikaan mahdollisuutta jäädä kiinni. Hajustakaan ei tarvitse huolehtia ainoastaan avatessa kasvatustilan siellä tuoksahtaa sieneltä(tai homeelta jos on päässyt homehtumaan), mutta haju ei leviä muualle ilmaan, sen verran pieni haju.
Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Ilmapumpun voi myös virittää roikkumaan narusta, jos oikein MacGyver tuulelle sattuu. Eipä ainakaan resonoi mitään pintaa vasten silloin.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
huomasin kerran roskia viedessä että painekattila pihisee niin että koko sisäpiha suhisee.ikkunaa kiinni pitäessä ikkuna taas höyrystyy.. siihen mennessä olin huolissani vain rappuun kuuluvasta suhinasta, joka oli feidattavissa välioven kiinni pitämisellä, kuten ilmapumppujen porina ja muiden tuulettimien kuten aktiivihiilisuodatin/ufo yhdistelmän jatkuva ääni..(itse kyllä tottuu ääniin ja saa jopa ihan normaalisti unta kaiken keskellä)
pitäähän akvaariokin jatkuvaa pulinaa jostain häkkielukoista puhumattakaan, josta tulikin mieleen kaverini ihmetys ekan kerran fc:n viereen istuttuaan kysyi että "mikä vitun akvaario tää on?"
...


Poissa Los tattos

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili

koopa

  • Vieras
Kyllähän ilmapumppu pitää meteliä kieltämättä, niinkuin Matyas Maa jo totesi. Mutta kuinka moni pitää tuommoista surinaa epäillyttävänä? Jos terraario on lähellä esim. keittiötä, sanoisin vieraille äänen johtuvan jääkaapista. Olohuoneessa tietokoneesta ja niin edelleen.

Itse asun kerrostalossa ja hiljaisina öinä kuulen selvästi että naapurilla on jokin ilmapumpun kaltainen vekotin resonoimassa seinää vasten. Se on myös ajastimella koska se pysähtelee välillä. Mutta olenko ajatellut että onko naapurilla kasvamassa hamppua tai sieniä ilmapumpun äänen takia? No en ole.

Samaa taktiikkaa käytän itse kuin Zerigo, ilmapumppuni lepää patalapun päällä ja on siinä tarpeeksi äänetön :)


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Kiitos paljon, välitän nämä tiedot eteenpäin aiheesta kiinnostuneelle, ellei ole itsekseen tullut tunnuksettomana näitä lukemaan (mokomakin sankari, hankkisit tunnukset!  >:D)
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Kiinnijäämisen todennäköisyys on suoraan verrannollinen kuumotuksen määrään!
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Ja siihen että kuinka paljon asiasta puhuu läheisilleen, kaikki kun ei tunnu olevan veden pitäviä.

Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Itse pyrin pitämään harrastukseni mahdollisimman salassa tietyiltä luona käyviltäni kavereiltanikin. Tällaisia stealthterraviritelmiä on tullut siis suunniteltua. Markkinoilla ollut halvin ilmapumppu(Hailea Super Silent ACO-9602) on tosi hiljainen verrattaen erään tutun akvaarion pikkuruiseen ilmapumppuun. Todella hyvä sienistealth tuli keksittyä taannoin: Kaikkihan kasvattaa kaikkea aina vaatekaapissa, se pitää valon sisällään, heijastaa valoa valkoisine pintoineen, on sopivan kokoinen ja on "piilo".  Astelin ensimmäistä kertaa silloiseen uuteen exkämppääni ja aloin valkata hyllyistä parasta terran käyttöön ja etsiä lakanakasaa terran eteen, jotta hyllykkö näyttäisi "täydeltä" ja mahdollisimman vähän kiinnostavalta (kuka nyt lakanoita haluaisi tutkia?). "Alahylly on sopiva", ajattelin ja aloin ottaa mittoja alahyllyltä. Mittanauhani tarttui alahyllyn pohjaan ja huomasin, että pohjahan on irtolevy! Irtolevyn alla on sokkelin verran tilaa alaspäin, eli ~20cm, kunnes lattia tulee vastaan. Terroinani käytän Smart Store 31-litraisia muovilaatikkoja, joiden korkeus on 25cm.... >:D Hahaa.! Nostin pohjalevyä ~10cm niillä nipsuilla, minkä varassa hyllyt kaapeissa yleensä ovat, ja tein 10cm suikaleen ohuesta verhoilulevystä peittääkseni aukon, mikä jää kaapin sokkelin ja nostetun pohjalevyn väliin, ja näinollen kaapin pohjalevystä tuli stealthin kansi. Smart Store mahtui erittäin passelisti pienen losteputkivalaisimen kanssa kaapin pohjalle, eikä kukaan ole vielä tajunnut mitään vaikka ovat katselleetkin kaappeihin. O:-) Johdon vedin verhoilulevyn läpi seinälistan päällä. Myöhemmin hommasin vielä kotelon johdolle. Ensin käytössäni oli vain yksi terra, mutta aikani mietittyä harrastuksen laajennusta, päätin vetää ilmapumpun johtoa ja sähköjohtoa myös viereisen kaapin alle poraamalla reiän kaappien väliseen levyyn (alle 20cm korkeudelle, jotta jää piiloon).... Jos harrastus riistäytyy käsistä täysin, laajennukseni laajenee vielä kolmanteenkin kaappiin, toisaalta sen voisi tehdä ihan vain symmetrisyyden nimissä, mutta ilmapumpun lähdöt ei enää riitä. :D Vedenruplutusäänet ja vesipumpun äänet häviävät pohjalevyn ja kaapin oven taakse lähes täysin. Myös valo jää kaappiin. Joskus on tietysti hyvä pitää koko kaappia, tai ainakin pohjalevyä auki/raollaan, jotta ilmapumppu saa hieman raikkaampaa ilmaa suodatettavakseen. Mutta siinä kuumottajille "keksintö" joka ei jätä ketään kylmäksi..ööö..kuumaksi?
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


shroom-shroom

  • Vieras
entäpäs pftekissä eihän siinä tarvitse ilma pumppua. :)


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
entäpäs pftekissä eihän siinä tarvitse ilma pumppua. :)

Ei kai sillä ole mitään tekemistä kasvualustan tyypin kanssa, vaan kasvatustilan optimoinnin kanssa. Toimii niin PF-tekillä tehtyihin kakkuihin, kuin suurempiinkin kasvualustoihin.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Meteli

    • Viestejä: 29
    • Karma: 4
    • Profiili
Edelleen kasvatus on sienissä sama kuin hampussa, miinus et sienet ei haise hampulle, niin pointti on et jos kuumottaa niin ei kannata kaikille asiasta kertoo ja mitä hissukammin sen kasvattaa niin varmemmin saat satoa.
Finnis Fatalis Spei