http://www.youtube.com/v/rQJjfT4Y5xs?version=3&hl=fi_FIDe Dannan - The Call and the answer
Tähän liittyy mulla semmoinen tarina, että olin yksi päivä odottelemassa isääni Tampereen keskustassa ja siinä odotellessani kaivoin tinapillin laukusta ja aloin soitella sekalaisia irlantilaisia melodioita. Ihan omaksi huvikseni. Sain muutamia hymyjä ohikulkijoilta.
Aikani soiteltuani eteeni käveli sokea nainen keppinsä kanssa. Hän ojensi kättään ja antoi kaksieuroisen minulle. Kiitin ja sanoin, että en kyllä soitellut rahasta, vaan ihan omaksi (ja ohikulkijoiden) iloksi.
Nainen kehui kovasti soittoani ja sanoi itsekin tykkäävänsä kovasti irlantilaisesta musiikista. Kertoi itsekin soittavansa kitaraa ja laulavansa.
Juteltiin siinä tovi ja hän sitten kertoi, että tykkää kovasti tästä
The call and the answer-kappaleesta. Kirjoitin nimen ylös ja lupasin opetella soittamaan sen.
Tänään sain vasta kuunneltua sen ja vähän lauleltua mukana. Tulee hirmu hyvä olo tästä laulusta. Sekä sen sokean naisen vuoksi, jota onnistuin ilahduttamaan keskellä ihan tavallista iltapäivää, että siksi, että tämä on oikeastikin ihan hirmu kaunis laulu.