Opiaatit jätän itse apteekin hyllyille, tai sinne mistä ovatkin tulleet. On tietty makuasia mistä kukin pitää. Minulla oli tuossa taannoin kierre MDMA:n käytössä. En tiedä onko heroiini jopa vähemmän haitallinen noista kahdesta, mutta ainakin MDMA:n jatkuva käyttö vei pitemmän päälle ilon lähes kaikesta "normaalista" mitä elämääni kuului. Selvinpäin ollessa, mikään ei maistunut oikeen miltään ja overall fiilis oli jatkuvasti masentunut ja ahdistunut. Se myös vaikutti psykedeelien käyttöön negatiivisesti, tai loi ainakin pelon niitä kohtaan. Itse kuitenkin konttasin kuivalle maalle hiljalleen sienten avustamana. Kyse ei ollut siis niinkään matkustelusta vaan enemmänkin pienistä annoksista jotka nostatti, piti toivoa yllä ja auttoivat jaksamaan. Ja kuiville sitten lopen pääsinkin. En tiedä miten olisi onnistunut ilman sieniä, koska maailma näytti melko synkältä pitkän aikaa.
Nykyisin sienet ovat melkeenpä ainoa tajuste omalla listalla. Olen opetellut elämään selvinpäin. Kunhan vain kunnioittaa normaalia tajunnantilaa tarpeeksi ja opettelee tykkäämään siitä niin voi elämä alkaa tuntumaan paremmalta. Ja se onkin helpompaa nyt kaiken tuon matkustelun jälkeen kun on uusia näkökulmia vähän joka suuntaan, vertaa mitä oli joskus ennen. Satunnaiset sienitripit kohottaa tätä oloa, mutta jos alan muuttamaan tajunnantilaa liian usein niin se tekee nopeasti päinvastaisen vaikutuksen jolloin päihteitten tiheämpi käyttö alkaa tuntumaan taas hyvältä idealta ja menetän tämän kunnioituksen selvänä olemiseen.
Omiin kokemuksiini katsoen, Sieni on todella uskonnollinen psykedeeli jota ei mielestäni voi verrata oikeen mihinkään muuhun. Niistä voi löytää avun moneen eri tilanteeseen ja ne ei tunnu vaativan muuta vastapalvelusta kuin kunnioitusta niitä ja niiden opetuksia kohtaan. Ja tuohon alkuperäiseen kysymykseen vielä vastaten, niin juuri tuolla kunnioituksella on suuri vaikutus siihen miten sienet toimii. Kunnioitus voi tarkoittaa monta asiaa, myös tauon pitämistä joko niiden tai jonkun muun suhteen.
Anyways, onnea sulle sinne.