Olen myös kokenut jotain mitä voisi kuvailla "brain zapeiksi". Luulen ainakin että tarkoitat samaa. Semmoinen tunne että aivot heittää jonkun virhesanoman ja hetken näkee välkkyvän valon (silmät kiinni ollessa) ja korvissa kuuluu kohinaa, tai enemmin "ärinää". Juuri semmoinen vanhan tietokoneen PC-kaiuttimen virheääni. Samalla tuntuu kuin saisi sähköiskun, ja pienen hetken se tuntuukin hyvin epämiellyttävältä, myös sen aiheuttaman säikähdyksen vuoksi, mutta useimmiten tämän ohimentyä tulee hyvinkin euforinen olo. Tuon hyvän olon tunteen, ja tapahtuman mielenkiintoisuuden vuoksi itse kyllä enemmänkin toivon saavani näitä kuin että pelkäisin.
Tätä on ilmennyt enimmäkseen yli 3g annostuksilla, mutta joskus myös pienemmillä, ja muistaakseni aina juurikin sellaisessa syvään meditatiiviseen tilaan vaipuessa. Yleensä en saman tripin aikana saa useampaa kuin korkeintaan pari tällaista "kohtausta", eivätkä ne ole pakottaneet sen isompaan liikehtimiseen kuin pieneen säpsähdykseen, ehkä lähinnä sen säikähdyksen vuoksi.
Pitääkin koettaa etsiä löytyisikö noista meditaation aiheuttamista räpsyistä jotain kirjoitettua.