Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Miten valmistautua seuraavaan trippiin pahan tripin jälkeen?

Poissa Rimpiläinen

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Olin trippaillut suht' pienillä annoksilla n. 8 -10 kertaa ja kaikki kokemukset pelkästään positiivisia, kunnes itse kasvattamieni sienien vähyys innosti boostaamaan niitä harmalalla. Tämä trippi olikin sitten elämäni hirvittävin kokemus.
Hyvin nopeasti harmalan ja sienten nauttimisen jälkeen tuli selväksi, että nyt ollaan menossa metsään ja kovaa. Niin kovaa mentiin, että päädyin ensiapuun psykoottisena ja tärisin, hikoilin ja olin varma siitä, että kuolen, tai vielä pahempaa; en kuolekkaan, vaan jään tähän tilaan loppuelämäkseni.
Näin jälkikäteen kyseessä saattoi olla enemmänkin über-raju paniikkikohtaus, sienten mukanaan tuomilla mausteilla.
En nyt tällä kertaa jaksa alkaa avaamaan tapahtumaketjua sen enempää, mutta kirjoitan tätä koska haluaisin kokea ne sienten hyvät vaikutukset (ilman harmalaa!!!!) jälleen kerran. Kävin tänään spotillani katselemassa silokkeja ja niitähän löytyi heti sellaset 70kpl.

Tuosta traumaattisesta tripistä on nyt aikaa kohta kaksi vuotta ja uskoisin olevani pikkuhiljaa valmis uuteen matkailuun...

Miten välttää moinen helvetti, jonka kävin läpi vajaat kaksi vuotta sitten? Pitäiskö aloittaa vaan kiltisti pienillä annoksilla ja katsella ja kokeilla miten homma pelittää ja seuraavalla kerralla ottaa sitten hieman enemmän?
Silokkien kanssa mulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Tripit ovat olleet keveitä, kauniita ja puhdistavia. Nämä sienet, jotka harmalan kanssa otin olivat itse kasvattamiani Golden Teachereita.
Koska silokkikokemukset ovat olleet positiivisia, niin niitä voisin nyt tässä myöhemmin syksyllä koittaa uudestaan..

Jos jollain olis joitain vinkkejä, mieleipiteitä, tai ajatuksia, niin olisin niistä kovasti kiitollinen.


Poissa Pehmo

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 209
    • Karma: 11
    • Profiili
Harmalaa en ole sienien tai muiden psykedeelien kanssa ottanut, joten en aivan osaa kuvitella miten se vaikuttaa. Mutta ainakin omalla kohdalla pahoista tripeistä on selvitty taukoa pitämällä ja tauon jälkeen matkailu on alotettu varovaisesti pienillä annoksilla.

Edit:
Muistaen kuitenkin että niinkuin yleensä kaikilla tripeillä, niin myös pahoilla tripeillä on jokin opetus. Ja ainakin itsellä pahan tripin jälkeen on vaikea matkustella uudestaan ellen ole oivaltanut tripin opetusta. Koska se sama opetus voi toistua aiheuttaen toisen pahan tripin. Pahat tripit on ollut ainakin itsellä usein merkkinä siitä että matkustan liian usein, ja muutaman kuukauden tauon pitäminen on tasoittanut tämän. Myöskin annoskoon pienentäminen on ollut joskus hyväksi.

Kuitenkin tuo 8 - 10 kertaa suht pienillä annoksilla ei kuulosta paljolta, kunhan matkojen välillä on ollut edes vähän taukoa. Uskoisin että tuo 2 vuoden tauko riittäisi tasaamaan pahankin tripin, joten matkustelu pitäisi sujua vähän mukavemmin. Muistaa vaan aloittaa pienellä annoksella. Esim 0,5g annos ja katsoo mihin suuntaan se vie. Sen jälkeen ehkä ihan pieni tauko ja sitten taas uudestaan.
The world is a battleground of good and evil. Be aware. Be good.


Poissa Meischel

    • Viestejä: 30
    • Karma: 0
    • Profiili
Olitko syönyt kasvattamias sieniä ennen tätä harmala komboa, vai päätitkö suoraan kokeilla niitä yhdessä? Kannattaa AINA ekalla kerralla kun kokeilee jotakin uutta testata sitä ihan pelkiltään ilman mtn komboja, oli se sit maasta poimittu tatti, omakasvattama, tai mikä vaan psykoaktiivinen aine.  Itellä oli kanssa ekan kasvatuksen kanssa sellasia tilanteita, että "pitäisköhän vaan ottaa varmuudeks reilummin". Onneks kasvattamani sienet osottautu aika tehottomiksi, joten ei ollut sitä överi sfääreihin menemisen mahdollisuutta. Tottakai se sillon harmitti, kun ei oikeen toiminutkaan, mutta sitten jälkeenpäin tajusin et kannattaa silti ottaa aina varman päälle ja pikkuhiljaa edetä. Vaikka intoa riittää, niin täytyy muistaa että on koko elämä aikaa :) En osaa kyllä hirveästi neuvoa ton "pahan tripin" jälkeen deelien pariin palaamisen suhteen... Etene varovasti ja kai se aika parantaa haavat. Onnea jatkoon!
On these barren lands, nothing to enhance. Crown yourself with empty hands.


Poissa Rimpiläinen

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitoksia vastauksista!
Syy, miksi boostasin sieniä harmalalla oli se, että sienistä oli enää jäljellä vain muutamia, pieniä yksilöitä ja jotain murusia.
Aikaisemmin näitä kasvattamiani sieniä popsiessani ei ollut mitään ongelmia. Tripit tosin olivat ehkä jotenkin raskaamman oloisia verrattuna silokkeihin.
Mä LUULIN olevani varovainen ja LUULIN tietäväni, mitä olin tekemässä.
Olin väärässä.
Täytyy tosin mainita, että suhtauduin sieniin mielestäni asiaan kuuluvalla kunnioituksella ja aikaisemmat trippailut oli tehty pienillä annoksilla ja valmistautuen niihin niin hyvin kuin mahdollista. Pidin paastoa, kävin lyhyellä juoksulenkillä metsässä ja sitten istuin saunassa ja koitin antaa mieleni levätä ennen trippiä.

Mä tulen varmaan ottamaan PIENEN annoksen vielä tämän vuoden puolella ja sitten pidetään taas taukoa, vaikka kokemus olisikin positiivinen.

Ja on melko helppo luvata eteneväni varovasti, sillä nyt on opittu kantapään kautta, että tatteja pitää kunnioittaa...


Poissa hsudak

    • Viestejä: 35
    • Karma: 0
  • Metsä ja luonto lähellä sydäntä
    • Profiili
Tuo kombo tunnetaan myös nimellä Psilohuasca ja on yleisesti ottaen rankempi ja vaikeampi kokemus kuin pelkät sienet. Kokemuksesi muistuttaa hyvin paljon erästä Ayahuasca-seremoniaa ulkomailla. Tällainen kokemus voi olla hyvinkin traumatisoiva ja edellyttää pidempää taukoa ja tapahtuneen käsittelemistä. Omalta osalta kokeneen shamaanin avulla päästiin ehjin nahoin takaisin tähän todellisuuteen.

Tietysti Ayahuascalla kaikki kokemukset olivat pääsääntöisesti ns. huonoja trippejä, jos sellaista jaottelua halutaan käyttää. Joka kerta saa sen, mitä tarvitsee ja toisaalta sen mitä voi sietää.

Palatessani Suomeen näiden kokemusten jälkeen tutustuin monen sattuman kautta psilosybiinisieniin ja niiden kanssa työskentelyyn.
Tämän jälkeen valmistauduin sieni-istuntoon aloittamalla pienemmällä määrällä ja tietäen, että vastaan voi tulla mitä vain. Sillä kertaa tulikin se hirvittävä kokemus tavallaan uudelleen esille, mutta kuitenkin hyvin tyynesti ja erilaisesta perspektiivistä. Asiaa pystyi käsittelemään rauhallisesti.
Olet hyvin rohkea ja onnekas, että olet saanut kokea kuvailemaasi kauhua. Ajan kanssa niistä oivaltaa monia uusia puolia itsestään.


Poissa Rimpiläinen

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos vastauksesta.
No, enpä tiedä miten onnekas olen ollut... :) Ehkä siitä oppi jotain... nöyryyttä ehkä..? Tai ainakin arvostamaan sitä, mitä mun elämässä on nyt, esim. mielenterveys. Vaikka kärsinkin joskus ahdistuksesta ja välillä masentaa, niin kuitenkin mulla on asiat ihan hyvin. Tai ne voisivat olla paljon, paljon huonommin.

Mä olen nyt ajatellut lähteä liikenteeseen erittäin varovasti ja olen parina iltana peräkkäin ottanut kolme kuivattua silokkia ja aion jatkaa tätä ehkä noin viikon. Muistan jostain lukeneeni, että joku oli saanut tällaisella annostuksella apua ahdistukseen ja yleinen mieliala olisi alkanut muutaman päivän jälkeen nousta. Tiedä sitten oliko tämä kirjoittajan plceboa tai mitä, mutta näin nyt alan varovasti testailla millaisia vaikutuksia ko. nautinta tavalla on, jos mitään.
 Sienten nauttimisen jälkeen ei kyllä olo juurikaan tunnu muuttuvan (pois lukien pieni hermostuneisuus, joka vaan johtunee sisällä kytevästä pelosta), mutta katotaan nyt jos reilun viikon kuurin jälkeen olo olisi jotenkin muuttunut paremmaksi. Vaikka eihän tässä mun yleisessä mielialassa ole nyt juuri suuremmin valittamista.


Poissa Turjake

    • Viestejä: 40
    • Karma: 1
    • Profiili
Harmalaa en ole sienien tai muiden psykedeelien kanssa ottanut, joten en aivan osaa kuvitella miten se vaikuttaa. Mutta ainakin omalla kohdalla pahoista tripeistä on selvitty taukoa pitämällä ja tauon jälkeen matkailu on alotettu varovaisesti pienillä annoksilla.

Edit:
Muistaen kuitenkin että niinkuin yleensä kaikilla tripeillä, niin myös pahoilla tripeillä on jokin opetus. Ja ainakin itsellä pahan tripin jälkeen on vaikea matkustella uudestaan ellen ole oivaltanut tripin opetusta. Koska se sama opetus voi toistua aiheuttaen toisen pahan tripin. Pahat tripit on ollut ainakin itsellä usein merkkinä siitä että matkustan liian usein, ja muutaman kuukauden tauon pitäminen on tasoittanut tämän. Myöskin annoskoon pienentäminen on ollut joskus hyväksi.

Kuitenkin tuo 8 - 10 kertaa suht pienillä annoksilla ei kuulosta paljolta, kunhan matkojen välillä on ollut edes vähän taukoa. Uskoisin että tuo 2 vuoden tauko riittäisi tasaamaan pahankin tripin, joten matkustelu pitäisi sujua vähän mukavemmin. Muistaa vaan aloittaa pienellä annoksella. Esim 0,5g annos ja katsoo mihin suuntaan se vie. Sen jälkeen ehkä ihan pieni tauko ja sitten taas uudestaan.
Vanha viesti, mutta onko siinä miten ideaa ottaa tyyliin 0,5g annosta, ja kattoo mihin suuntaan se vie?
Siis kun luulis et siinä voi joutuu helposti semmoseen psykedelian ja selväpäisyyden välimaastoon, joka voi jo itsessään olla ahdistavaa. ???