Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Abortoituneiden pinnien ja kypsien itiöemien kerääminen?

Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Haluaisin selvennystä tähän. Hullussa Mykologissa kerrotaan, että kaikki itiöemät tulisi mieluiten kerätä kerralla tai saman kasvualustan muut itiöemät voivat abortoitua. Shroomeryssä moni neuvoo, että kypsät itiöemät ja abortoituneet pinnit voidaan (ja niitä kannattaa?) kerätä sitä mukaan kun niitä tulee. Miten on asian laita?

Tuleeko toissijaisista kasvualustoista kerätä pinnit jotka ovat kasvualustan pohjassa ja reunoissa? Tämän kokeilu nimittäin osoittautui hyvin haastavaksi, sillä näin menetellessä kasvualustasta murenee irti palasia ja tulee aiheutettua enemmän vahinkoa kuin hyötyä.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
Itse kerään sienet toissiaisista kasvualustoista yleensä parissa erässä, jos vaikuttaa että kehitys ei ole aivan samanaikaista. Kerätyn sienen välittömässä läheisyydessä olevat toiset sienet saattavat tosin vahingoittua sieniä kerätessä ja siksi abortoitua. Ainakin itselläni sienet tuppaavat  kehittymään rykelmittäin aika samaan tahtiin, jolloin  voi sopivassa kehitysvaiheessa olevan rykelmän kerätä pois ja jättää toisen vielä kehittymässä olevan rykelmän huoletta kasvamaan.

Itse en kerää sivupinnejä pois ollenkaan. Usein ne löytävät sieltä reunoilta tien ulos ja kasvavatkin ihan hyvin. Joskus saatan tehdä niin, että jos sivupinnejä on paljon ja toissiainen kasvualusta on riittävän kiinteä, poistan kasvualustan kokonaan pois astiastaan ja fruittaan sen kuin pf-kakun. Käytän tosin pieniä litran, puolentoista kokoisia alustoja.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.