Hei kaikki, löytyisikö apua?
Viimeiset kolme kasvatuskertaa tulos on ollut se että kolonisaatio on kestänyn n. viikon pidempään kuin ennen, ja lopputulos ehkä hiukan heikompi. Itse sato on antanut odottaa itseään kasvatustilaan siirron jälkeen. 2-3 viikon jälkeen osassa laatikoista on ehkä tullut muutama sieni hitaalla tahdilla, tai useammin kuten viimeksi, ei mitään, kunnes n. 4 viikon kohdalla home on vallannut rihmaston.
Ensimmäiset kolme kertaa homma toimi hienosti, yksikään maissipurkeista ei mennyt pilalle (käytän tyveciä kannen alla) ja terraariossa kaikki meni hyvin, tosin sato ei tullut mitenkään räjähtämällä vaan poimin sieniä sitä mukaa kun niitä tuli parin viikon aikana, myös kolonisaatiossa meni jonkun verran pidempään kuin Hullun Mykologin ohjeissa (systeemit siis mallia perus, kolonisoituneen maissit vaan terraarioon lecasoran ja kaksinkertaisen leivinpaperin päälle, terraarioon porattu muutama reikä ja tuuleteltu/suihkuteltu 2* per vrk, painekattila käytössä). En ole muuttanut mitään, paitsi että olen kokeillut auttaisiko katekerros, tai pienet muutokset tuuletuksessa jne. - ilman tulosta. Terraarioita olen kokeillut puhdistaa spriillä, tai kuumentamalla uunissa. Olen myös kokeillut vaihtaa pränikkään laatikkoon.
Nyt on ideat loppu, ainoa mikä tulee mieleen on, voiko olla että siirtyessäni omasta sadosta otettuihin itiöihin, ne olisivat olleet jotenkin huonoja? tai mikä voisi olla syynä?
Kiitos!