Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Arvioita kolonisoitumis ajoista?

Poissa Rinpoche

    • Viestejä: 15
    • Karma: 0
    • Profiili
Tervehdys!

Olen aloittamassa ensimmäistä bulk-projektiani. Olisin kysellyt kuinka kauan bulkin kolonisoituminen kestää, sillä olen viikon verran poissa sen aikana.

Eli keissi on seuraavanlainen:

Kaksi viikkoa ennen matkaa 10 x 0,2litran PFTek kakkuja tulemaan. Puolet Ecuador, puolet Orissaa.

Muutama päivä ennen matkaa kakkujen sekoittaminen bulkkiin suhteessa 1:1, kumpikin lajike omaan kahden litran astiaansa (tai suhteessa 1:2 kolmen litran astioihin). Nämä ajattelin jättää sitten kolonisoitumaan matkan ajaksi.

Kolonisoitumisajoissahan on aina pientä vaihtelua, mutta onkohan nuo aikataulut kohillaan noin suurinpiirtein?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Ei välttämättä ehdi kolonisoitua edes ne ensisijaiset täysin tuossa kahdessa viikossa.
Lisäksi:
Lainaus käyttäjältä: Hullu Mykologi
Vakauttaminen on vaihe, jolloin kasvualusta on kokonaan kolonisoitunut, mutta sitä ei ole siirretty vielä
kasvatustilaan. Sen tarkoituksena on antaa rihmastolle aikaa vahvistua ja hajottaa kasvualustasta tarpeeksi
ravinteita, jotta se tuottaisi kunnolla sieniä. Tämän takia PF-tek kakut pidetään laseissaan viikko sen jälkeen,
kun ne näyttävät valmiilta. Jos kakut siirretään kasvatustilaan heti kolonisoitumisen päätyttyä, ne eivät
tuota sieniä kuitenkaan viikkoon, joten ne voidaan yhtä hyvin pitää laseissaan välttyen turhalta
kuivumiselta.
Eli laita pari viikkoa ennen matkaasi PF-tekit muhimaan ja ymppää palattuasi toissijaiseen.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Rinpoche

    • Viestejä: 15
    • Karma: 0
    • Profiili
Selvä, kiitos vinkeistä.

Olen varmaankin tähän mennessä laittanut PFTekit liian aikaisin terraarioon. Kakut ovat kyllä ulkopuolelta näyttäneet täysin kolonisoituneilta = kaikkialla valkoista, ja sen jälkeen olen vielä pitänyt laseissaan viikon. Mutta sitten pinnien ilmestymiseen on kuitenkin mennyt vielä viikko terraarioon siirtämisen jälkeen.