Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

MITÄ PSILOSYBIINISIENET OVAT SINULLE ANTANEET?

Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
Mitä taikasienet tai psykedeelit yleensäkin ovat sinulle antaneet? Ovatko ne olleet vain viihdettä ja huvia, hetkellinen irtiotto arjesta muiden päihteiden tapaan vai ovatko ne antaneet jotain enemmän. Oletko saanut niistä jotain apua, henkistä tietoutta ja ymmärrystä. Ymmärrystä itsestäsi ja suhteestasi maaIlmankuvaasi. Oletko saanut niistä jotain ratkaisuja ongelmiisi. Mitä sienet ylipäätään on merkinnyt sinulle ja miten ne ovat vaikuttaneet  elämääsi?

Kommentteja toivon kaikenlaisilta " kokijoilta " ikään, sukupuoleen ja kokemukseen katsomatta. Erityisesti kuitenkin toivon kokemustensa  jakoa kokeneilta pitkänlinjan konkareita.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.


Poissa Fjori

    • Viestejä: 38
    • Karma: 0
    • Profiili
Psykedeelejä käyttämällä omasta mielestäni on tullut sekä moninkertaisesti mielenkiintoisempi että turvallisempi paikka. Kykenen psykedeelien (ja oivallusten aktiivisen työstämisen) ansiosta käsittelemään kriisejä paremmin, tarkastelemaan maailmaa useammista perspektiiveistä kuin ennen ja olen avoimempi ja herkempi ympärilläni olevalle kauneudelle. Itseluottamukseni on kasvanut huimaa tahtia ja koen elämän mielekkäämpänä ja maailman vähemmän mustavalkoisena kuin ennen psykedeeleihin tutustumista. Tunnen syvemmin ja näen enemmän.

Lisäksi olen saanut paljon unohtumattomia hulvattoman hauskoja ja koomisen absurdeja kokemuksia, jotka jaksavat viihdyttää edelleen.

Trippailu on mitä mainioin tapa yhdistää terapia ja hauskanpito.


Poissa Arosusi

    • Viestejä: 70
    • Karma: 15
    • Profiili
Mitä taikasienet tai psykedeelit yleensäkin ovat sinulle antaneet?

Eivät mitään!
Pois ne ovat vieneet paljonkin,
turhia jännityksiä ja pelkoja, mieleni,
aaltoja tyynnyttäneet , heijastaneet valoja.
Nyt ymmärrän yskän kivunkin.

Miten elämän voisi antaa elävälle?
gate gate pāragate pārasaṃgate bodhi svāhā


Poissa Tajuntani

    • Viestejä: 29
    • Karma: 5
    • Profiili
Yhteen sanaan tiivistettynä ehkä eniten: Ymmärrystä. Liittyen sekä itseeni, mieleeni, toisiin kanssakulkijoihin, maailmaan ympärillä ja siihen ihmistenväliseen kanssakäymisten verkostoon jota elämäksi vois kutsua.


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Hmm. Paljon ovat antaneet ajateltavaa ja avartaneet mieltä. Ehkä eniten opettaneet sitä, että kaikkea pitäisi muistaa arvostaa. Että kun kerta saa elää täällä nyt, niin pitäisi muistaa olla kiitollinen kaikesta. En ole itse kertaakaan ottanut sieniä pitääkseni hauskaa/vain päihtyäkseni, ehkä senkin takia että jokainen matka on ollut enemmän tai vähemmän jälkeenpäin mietiskelyä vaativa ja yleensä fyysisestikin tulee sen verran huono olo ettei tunnu hyvältä matkailla ilman jotain ns. syvällisempää syytä.

Masennukseen olen kokenut auttavana erityisesti sen, että taikasienten vaikutuksen alaisena olen katsonut kaikkea niin kuin ulkopuolisen silmin, myös itseäni. Muistuttanut siitä, että miten hyvin asiat kuitenkin oikeastaan ovat:)


Poissa tseppedeus

    • Viestejä: 19
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse koen saaneeni henkistä jaksamista, uusia näkökulmia maailmaan ja sen olemukseen ja lisäksi tunnen, että sienet auttoivat löytämään taas onnen parisuhteeseen. :)


Poissa ittepoimin

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Mitäkö nämä ovat minulle antaneet?

Kivuttoman elämän. Olen kokenut kipuja, ihan mustelmista murtumiin, niin sormessa kuin rangassa. Olen kärsinyt hermokipuja yli 10 vuotta. Neurologisesta kivusta viimeset vajaan 2v ja viimeisimmät kivut ovat olleet suoraan helvetistä.. Kiitoksia sienten, olen saanut rauhan sarjottaisesta päänsärystä(cluster headache, suicide headache) sekä olen oppinut itsestäni enemmän. Ilman näitä, olisin lääkekoukussa ja lääkäreiden "testaa toimiiko tuo" kierteessä.. Olen onnellinen, että voin elää ja jaksan elää, kiitos siitä kuuluu sienille ja foorumin väelle tunnistusavusta ja tulevasta kaikesta muusta avusta :)  Minusta ette täältä eroon enään pääse...

Matkani on vielä alussa, mutta tulee jatkumaan lopun elämääni.


Poissa Tattis

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Sienten avulla opein ymmärtämään itseäni paremmin. Sain mielenrauhan kaikista ajatuksista mitä päässäni liikkui ennen jatkuvasti. Eli pystyn nyt olemaan rauhassa ilman jatkuvaa tarvetta ajatella jotain. Pääsin eroon pitkään jatkuneesta masennuksesta. Opein arvostamaan luontoa. Muutaman egokuoleman koettuani opein ymmärtämään myös muita ihmisiä paremmin ja oikeastaan koko tätä elämää. Olen mukavempi muita ihmisiä kohtaan. En väittele enään asioista niinkuin tein ennen jatkuvasti. Olen päässyt eroon myös jonkulaisista pakko-oireista mitä minulla ennen oli.

Tuossa olisi asiat mitkä tulee ekana mieleen.

En tiedä johtuuko psykedeeleistä mutta olen lopettanut myös kofeiinin käytön. Ennen saattoi mennä pannullinen kahvia päivässä että sain pidettyä virkeystasoni haluamallani tasolla mutta nyt yksikin kupillinen kahvia tekee minut levottomaksi ja vaikeuttaa keskittymistä. Vihreää teetä pystyn juomaan mutta siitäkin saatava kofeiinin määrä tekee olon välillä levottomaksi. En tunne enään tarvetta käyttää kofeiinia koska pysyn virkeänä selvinkin päin. Joskus saatan ottaa microdosen sieniä jos tunnen tarvetta kohottaa mielialaani.

Alkoholista en ole koskaan välittänyt ja etenkin nyt psykedeelien käytön jälkeen alkoholin vaikutukset tuntuvat vaan sekoittavan hyvän oloni. Yksikin kalja riittää jo tähän

Kukan käyttö on vähentynyt huomattavasti. Tarvin enään noin viidesosan siitä mitä meni ennen saman olotilan saamiseksi. Ja en arvosta sitä olotilaa enään samalla tavalla kuin ennen niin tulee paljon harvemmin käytettyä

Tuntuu että ainut "päihde" mistä pystyn oikeasti nauttimaan tällä hetkellä on sienet. Niitäkin vain pienillä annoksilla. Ja tämä on mielestäni hyvä asia.


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Ymmärrystä, rakkautta, hyväksyntää itseäni kohtaan. Olen erittäin kelpo tällaisena kuin olen ja ihan hiton kiitollinen siitä, että elämäni on näin hyvää, millsiseksi se on vuosien saatossa tullut.
Voimaannuttavaa yhteyttä luontoon, rauhoittumista, ymmärrystä siihen, ettei kaikkea aina tarvitse ymmärtää.


Poissa ValaistunutKoodari

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Olen 33 vuotias mies. Ammatilta ohjelmistokehittäjä. Olen koko elämäni ajan kärsinyt vakavasta sosiaalisesta ahdistuksesta ja yleisestä ahdistuksesta.

Olen vuosien varrella koittanut löytää apua samanhenkisten ihmisten kanssa keskustelemalla ja psykedeelejä kokeilemalla.

Olen käyttänyt LSDtä arviolta 15 kertaa, kannabista olen käyttänyt semi-säännöllisesti vuodesta 2010.

Psilosybiinisieniä koitin vasta jokin aika sitten ensimmäistä kertaa. Annos oli hyvin pieni, en edes saanut mitään visuaaleja, mutta kaikki ahdistukset ja pelot rapisivat lattialle kuin kuiva savi mutakylvyn jälkeen. Tuntui kuin olisin syntynyt uudelleen, nousin ylös kaiken sen pelon, ahdistuksen ja pimeyden keskeltä.

Mieleni täyttyi halusta rakastaa ja näyttää läheisilleni kuinka välitän heistä, ja pystyinkin heti avautua naisystävälleni tavallista paremmin. Suhteemme on aina ollut hyvin avoin ja rehellinen, mutta pääsin muutamista pienistä estoista yli, ja se oli todella positiivinen asia.

Itku ilosta, voiko parempaa tunnetta olla.

Kumpa psilosybiiniä pystyisi saada lääkkeenä asiantuntevan avustajan opastuksella, jotta voisi oikeasti etsiä itselle sen päivittäisen lääkityksen jolla mieli toimii optimaalisesti.

KYSYMYS MUILTA

Onko kellään kokemusta psilosybiinisienten pitkäaikaisesta, päivittäisestä, pienten annosten käyttämisestä? Ns. microdosaamisesta.


Poissa Arosusi

    • Viestejä: 70
    • Karma: 15
    • Profiili
KYSYMYS MUILTA

Onko kellään kokemusta psilosybiinisienten pitkäaikaisesta, päivittäisestä, pienten annosten käyttämisestä? Ns. microdosaamisesta.

Täältä löytyy lissää tietoa: https://psilosybiini.info/keskustelu/index.php?topic=2033.msg25334#msg25334

:)
gate gate pāragate pārasaṃgate bodhi svāhā