Pointtina mulla oli vaan se, että kyllä mun mielestä voi ilmoittaa nollalöydöistäkin. Riippumatta paikasta ja sen hyvyydestä, kun monta tyyppiä kertoo saman asian, niin siitä voi saada jokinlaisen käsityksen, että miten voimissaan kausi juuri nyt on missäkin päin. Ja sitten kun alkaa tulemaan enemmän onnistuneita löytöjä tänne, niin itsellekin tulee innostuneempi olo, että nyt, nyt vois vaikka lähteä etsimään myös uusia spotteja.
Vastasin vaan kun juuri sitä tulin tänne kertomaan, että ainakaan yhdellä spotilla ei tuntunut vielä sen kausi alkaneen ja ihmettelin sun julistavaan sävyyn ilmoittamaasi asiaa. Mietin hetken, että oletko Moderaattori ja onko tämä nyt jokin virallinen sääntö täällä.
Ja niin kuin sanoin, sekin on mielestäni havainto, että niitä ei löytynyt. Ei sitä varten tarvitse kokonaan omaa keskustelua aloittaa... mielestäni.
Nollalöydöistä (jos nyt leikitään että löytämättä jättäminen on löytö sinänsä) raportoiminen pahimmillaan antaa sen kuvan, että ei kannata lähteä etsimään, vaikka asiasta raportoinut tyyppi ei käynyt kuin yhdellä spotilla tarkistamassa tilannetta. Emme aina voi tietää mitään itse sienestäjän taipumuksista; liikkuuko hän jalkaisin vähän siellä sun täällä keskusta-alueiden liepeillä, viettäen sienestämiseen max. puoli tuntia - vai onko hän vannoutunut eränkävijä, joka on kartoittanut mahdollisesti hedelmällisiä spotteja ja kulkee kymmenien kilometrien lenkkejä viettäen toimissaan koko päivän. Oliko spotti saanut sadetta osakseen? Näyttääkö siltä, että siellä käy myös muita samoja intressejä omaavia? Toivottavaa tietysti olisi, että tällaiset asiat myös mainittaisiin raportoinnin yhteydessä.
Positiivisten löytöjen tapahtuminen tietyltä alueelta kuitenkin kertoo hyvin tilanteesta. Tämän topicin kautta pyritään koostamaan näitä havaintoja ja täten informoimaan siitä,
jos kausi on alkanut.
Jos joku kysyy, että oliko
Mad Max: Fury Road hyvä elokuva, niin tuletko mahdollisesti kommentoimaan, että et ole nähnyt sitä - mutta kuvittelisit, että on, tai ei ole? Mitä hyötyä kommentistasi on tuolloin kysymyksen esittäjälle?
Olen ylläpitäjä, mutta keskustelen asiasta pelkästään rinnakkaiskäyttäjän roolissa. Mitään yleistä sääntöä tätä koskien ei ole olemassa. Haluaisin vain että tämä topic palvelee tarkoitustaan.