Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Dimetyylitryptamiini (DMT)

Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Tämän aineen hengittäminen
on kyllä kiistattomasti parhaimpia asioita,
joita olen elämässäni tehnyt.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Kerran olen hengitellyt. Nyt on aineet ja välineet, paitsi kaasunaamari.  :) Odottelen vaan oikeaa hetkeä, sitten kokkailen. Ensin ehkä ayahuasca-analogi-kokeilu, joka sekin on lykkääntynyt jo pari kuukautta. Ehkä uutenavuotena. Mihinkäs tässä kiire, kunnollinen valmistautuminen mieluummin.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Ai toi DMT-dokkari on nyt sit ihan tarjolla. Mahtavaa. Vaikuttaa hiton hyvältä. Pitäis varmaan tilata DVD ja alkaa työstää suomennosta.

DMT:n höyrystely on myös minulla aiheuttanut todella upeita, inspiroivia ja selkeyttäviä kokemuksia. Ihana.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Oon vähän tutkaillut noita Spirit Molecule -DVD:n arvosteluja, ja jokaisessa on kritisoitu dokumenttia aiheen liian yksipuolisesta esittelystä. Eli ei ilmeisesti liiemmin kriittisyyttä esiteltyä aihetta kohtaan. Ilmeisesti dokkarissa myös jauhetaan totena käpyrauhasen roolista DMT:n tuottajana, vaikka asiasta ei ole olemassa tutkimusmateriaalia. Päh.


Poissa LadLiS

    • Viestejä: 98
    • Karma: 2
    • Profiili
Mä oon aina odottanu tätä kokemusta kuin pienilapsi jouluaattoa.




Nyt se saattaa olla jo lähellä.

Omat odotukset on tämän suhteen kenties liiankin korkealla.
Tosin voiko siltä välttyä kaiken hypen keskellä?



Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Jos saat otettua kunnolliset hitit, niin tämä tavara tulee aivan takuuvarmasti räjäyttämään tajuntasi.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Tietääkseni dmt:n esiintymistä käpyrauhasessa/aivoissa unien aikana/aivoissa kuoleman hetkellä ei oo todistettu missään. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Mielestäni on tärkeää, että jos noilla asioilla ei ole todettu olevan yhteyttä, niin ollaan tarkkana, ettei levitetä lisää misinformaatiota.


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
"Rick Strassman on esittänyt käpyrauhasen erittävän dimetyylitryptamiinia eli DMT:tä, joka on vahva hallusinogeeni. Sisäsyntyistä DMT:tä on tutkittu 1960-luvulta asti. Keho pystyy tuottamaan kemikaalia monissa eri elimissä, Strassman vain olettaa käpyrauhasen olevan tärkeä DMT:n tuottaja muun muassa sijaintinsa takia. On muitakin nykytutkijoita, jotka ovat kiinnostuneita vähän selvitetystä aiheesta.Sisäsyntyisenä DMT:n on arveltu vaikuttavan osallisena muun muassa unien näkemisessä sekä kuolemanrajakokemuksissa. Teoria ei ole kuitenkaan toistaiseksi saanut tieteellistä vahvistusta.Strassmanin johtama tutkimussäätiö kehittää kuitenkin parhaillaan parempia metodeja sisäsyntyisen DMT:n mittaukselle kehosta ja aikoo soveltaa niitä koehenkilöihin erilaisissa luonnollisissa muuntuneissa tietoisuudentiloissa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4pyrauhanen
...


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili

Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: Joku tyyppi
Re: DMT

There is no research that has conclusively shown, without treatment of intrapulmonary injection of NMT (N-methyltryptamine), DMT being biosynthesized in a living system.

The main theory currently is focused on by Dr. Strassman which claims DMT's biosynthesis in the pineal gland. Whether here or elsewhere, it must be centrally made or else it'll very quickly metabolized by monoamine oxidase enzymes. This is why DMT is not active orally. It has no functional group - unlike serotonin - to inhibit (immediate) metabolization.

If you are aware of any studies that conclusively show otherwise my door is open. I personally blame Joe Rogan for his ignorant statements on the matter, confusing everyone. Dr. Strassman has taken responsibility and cleared the air himself.

Lainaus käyttäjältä: Aukikco
Re: Re: DMT
What do you make of this: "Barker S.A., Monti J.A., Christian S.T. (1981). "N, N-dimethyltryptamine: an endogenous hallucinogen". International Review of Neurobiology 22"

Apparently, it's not at least all originated to Strassman's speculations.

Lainaus käyttäjältä: Joku tyyppi
It has been researched by others but as far as I've understood it Strassman has been the prominent voice from the start for this theory. I am incapable of finding this article in full, despite having to USC subscriptions. Wiley, ScienceDirect, and google books all claimed to have it but they were either off-limits to my subscripts or they simply did not back up their claims.

The scientific consensus as it stands currently is DMT is not been shown to be endogenous. I've read Dr. Strassman say this and I've personally heard Dr. D.E. Nichols say it earlier in 2010.

Mä olin kuvitellut, että pelkästään toi käpyrauhashypoteesi (että ihmisissä luontaisesti esiintyvä DMT syntyis käpyrauhasessa) ois väärää tietoa (tieteellisenä faktana levitettynä), mutta ilmeisesti myös se käsitys, että DMT:tä esiintyy luonnostaan ihmiskehossa, on toistaiseksi jäänyt vaille konklusiivista tieteellistä todistusaineistoa.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Onko The Spirit Molecule -dokkariin suomenkielisiä tekstityksiä?? Itse en löytänyt millään.  :( Enkku taittuu kyllä, mutta paljon juttuja jää tavallaan kuulematta kun ei vaan osaa tarpeeksi.. :'( Ilviselmällä taisi olla suunnitelmissa vääntää suomennos? :o Onko tämä projekti millä mallilla??
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Onko The Spirit Molecule -dokkariin suomenkielisiä tekstityksiä?? Itse en löytänyt millään.  :( Enkku taittuu kyllä, mutta paljon juttuja jää tavallaan kuulematta kun ei vaan osaa tarpeeksi.. :'( Ilviselmällä taisi olla suunnitelmissa vääntää suomennos? :o Onko tämä projekti millä mallilla??
Pitäis varmaa kattoo se dokkari - oon ollu vähän epäileväinen koska oon kuullu aika paljon kriittisiä kommentteja. Ans katto ny.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
oon ollu vähän epäileväinen koska oon kuullu aika paljon kriittisiä kommentteja
Koe se itse, ja luo omat mielipiteesi dokkarista. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Voidaanko perustellusti sanoa, että unien sisältö johtuu DMT:sta (ja nukahtaminen lähinnä melatoniinista)?
Pitkin YouTubea väitetään tällaista, ja mielelläni uskoisin aina-niin-kiehtovien unimaailmojen nousevan juuri päivittäisistä psykedeeleistä.

E: Ilman unimaailmaa ihmiset varmasti lähestyisivät psykedeelejäkin huomattavasti karttavammin.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Koe se itse, ja luo omat mielipiteesi dokkarista. ;)
Juu, näin tein. Kaunis oli, ja hyviä kohtia, mutta kokonaisuutena tuntui jäävän jotenkin vähän pinnalliseksi. En suosittelis ainakaan semmosille tyypeille joilla ei oo erityistä intohimoa aihetta kohtaan.