Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

PMP ja ilmanvaihto

Poissa sickworld

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
onko tiedossa sienille optimaalista ilmanvaihtoa kerrointa... tarkoitan siis esim. jos pmp on 40l niin millaisella kertoimella ilman tulisi vaihtua?  jos vaikka ilmapumppu teholla 120l/h niin silloinhan tuo kerroin olisi 3 mutta mikä siis olisi optimaali sienille, vai tykkäävätkö eniten seisovasta ilmasta?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Hifistelytaipumuksen vuoksi olen miettinyt joskus samaa, mutta eihän se taida niin justiinsa olla.
kunhan hiilidioksidi saadaan poistettua, ei pitäisi olla juur merkitystä. Kuitenkin vahvalla mutulla heittäisin, että yli 0,5 ilmanvaihtokerroin kuivattaa tilaa enemmän, kuin hyödyttää raittiin ilman puolesta.
Vaikka oletkin varmaan jo lukaissut, tuolta hyvin tietoa Poor Man's Podista kolmannella kotimaisella.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa sickworld

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Juu, oon koittanu lueskella mutta ei oo tosta ilmanvaihto kertoimesta löytyny juuri mitään... no pitää kokeilla häröillä ton ilmapumpun kanssa kun siihen asti pääsen  :D


Poissa Edward Rapu

    • Viestejä: 21
    • Karma: 18
    • Profiili
Tässä shroomeryn ketjussa sanotaan optimaaliseksi ilmanvaihtokertoimeksi 2-3, mutten tiedä mihin tuo lukema perustuu. Itse oon aina ajatellut että parasta pitää ilmanvaihto niin korkeana kuin kosteuden puolesta pystyy, tosin tarkan mittarin puutteessa ilmankosteuden arviointini on ollut varsin summittaista. Omassa 31 litran PMP:ssä oon käyttänyt säädettävää 50-200l ilmapumppua, pienille kakuille minimiasetus on riittänyt tuottamaan kohtalaista satoa. Viimeisimmässä kasvatuksessani terrassa oli kaksi 2,5l bulkkia ja ilmapumpun pidin maksimissa eli 200l/h, seurauksena tähän mennessä paras sato. Eli perstuntumalta ei oo niin tarkkaa.