Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Ensimmäinen psykedeeli masentuneelle?

Poissa Wakawanhapakana

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Sairastuin kolmisen kuukautta sitten vakavaan masennukseen joka on vienyt elämäni täysin raiteiltaan. En saa unta, työnhaku tökkii, en jaksa harrastaa vanhoja harrastuksiani, juon liikaa alkoholia, vanhat koulukiusaamismuistot piinaavat öisin ja parisuhteeni on kriisissä. Käyn terapiassa ja olen saanut Sepram nimistä lääkettä hoidon tueksi. Se on toiminut hyvin, mutta toisaalta se on samalla tuonut mieleen omituisen tyhjyyden tunteen.Kuka minä olen? Miksi olen tehnyt asiat aina niin vaikean kaavan mukaan? Miksi olen polttanut takanani niin monta siltaa?  Haluaisin näihin ja moneen muuhun asiaan vastauksen alitajuntani sopukoista mutta en vaan löydä tapaa avata tietoisuutta itselleni, Mikä olisi siis oikea tapa lähteä lähestymään tätä asiaa kun puhutaan psykedeeleistä? Suippomadonlakki on ainoa mikä minulla tulee mieleen.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Hirveän vähän on kokemusta sienten ja kannabiksen lisäksi päihteistä mielen tutkimisvälineinä. LSD:a olen kokeillut pari kertaa.
Näillä kilometreillä sanoisin, että jos saat happoa jostain, se olisi aika paljon hellempi, kuin sienet. Psilosybiinisienet tuntuu läpsivän aika kovaa sen ymmärryksen päähän, jos jotain tärkeää oivallettavaa on.
Toisaalta se saattaa jollekin olla juuri se oikea tapa. Tough Love. Jollekin ehkä sopisi paremmin vaikka MDMA, jonka olen kuullut olevan hyvinkin hellä halaus ja lupaus paremmasta maailmasta. Ihmisestä kiinni, mitä tarvitsee.
Psykedeeleissä on eroja, ja niin on mielissäkin.

Toivottavasti löydät sopivan apurin itsesi eheyttämiseksi. Oikealla tiellä olet, kun tiedostat tilasi ja etsit siihen itse apua. Voimia.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Terve!

Minäkin tiedän miltä tuntuu olla masentunut ja aikoinaan koulukiusattu. En olisi aikanaan uskonut masentuneena, että sieltä sumusta pääsisi vielä selkeämmille vesille, mutta ajan mittaan asiat muuttuivat.

Mikäli päättää käyttää jotain psykoaktiivista substanssia, kuten masennuslääkkeitä tai psykedeelejä, on hyvä tiedostaa, etteivät ne itsessään ole kuitenkaan ratkaisu mihinkään yhtään vähättelemättä niiden potentiaalia auttaa. En siis sano, etteikö näistä apua olisi, kyse on perspektiivin muuttumisesta jämähtäneestä ja sumeasta masennuspilvestä.

Ensimmäisenä itselle tulee kuitenkin mieleen, että en lähtisi suosittelemaan ainakaan MDMA:ta vaikean masennuksen korjaamiseen. MDMA kuluttaa serotoniinivarastoja, ja usein varsinkin herkässä mielentilassa kuten masennuksessa oleva ihminen voi sukeltaa hyvin melankolisiin tunnelmiin päiviksi tai viikoiksi käytön jälkeen, vaikka olo olisi vaikutuksen aikana kuinka eheä. Jos psykedeeleistä puhutaan, voi olla, että annokset reilusti tresholdista ylöspäin ovat tavallaan riskialttiita masentuneelle, kun oikeasti trippaa ja voi joutua kohtaan voimakkaita sisäisiä tuntemuksia. Varsinkin LSD voi olla siitä ongelmallinen tripauttavilla annoksilla, että sen vaikutusaika on yli 10 tuntia ja joidenkin kohdalla houkutus on trippailla jopa useita päiviä (mikä on tehnyt monet hulluksi), koska aineeseen ei kehity ainakaan kovin pian toleranssia, kuten sieniin.

Muistaakseni joitain tutkimuksia tai tutkimus psilosybiinisienten ottamisesta masennukseen hyvin pienillä annoksilla (treshold-annoksen tietämillä) otettuna masennuksen oireiden lievittämiseen on tehty, ja tulokset olivat muistaakseni melko positiivisia. Omalla kohdalla pikkuruinen annos psilosybiiniä on vaikuttanut mielialaa kohentavasti muutaman päivän. Myös ketamiini voi vaikuttaa samankaltaisella tavalla, ja sitäkin on tutkittu masennuksenhoitoon.

En kuitenkaan suosittele mitään substanssien käyttöä. Kuten Eni tuossa sanoi, on hienoa, jos tunnistaa ongelmakohtansa ensin. Kun olin masentunut muutama vuosi sitten, aloin vyöryttämään energiaa hiukan saadessani muutaman ''lumipallon'' alas rinnettä, jolloin pikkuprojektien määrä varmisti lumivyöryn käynnistymisen. Nämä olivat kohtalaisen pieniä mutta kuitenkin suuria tekoja itsensä vuoksi, ja lumivyöry kasvaa edelleen. Myös ruualla voi vaikuttaa masennukseen. Terveellinen ja monipuolinen ruoka vaikuttaa mielialaan (vaikkei aina sinä ratkaisevana tekijänä masennuksen voittamisessa, tukee kuitenkin kehoasi ja paranemista varmasti), ja kalanmaksaöljystä ja tryptofaanien eli serotoniinin esiasteen lähteistä kuten banaaneista ja juustosta voi saada tarvittua voimaa kehoon. Pidä huolta itsestäsi.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Lukaise tämä viestiketju läpi jos mietit sienten ottamista masentuneena, kannattaa lukea kaikki viestit, hyviä vinkkejä ja kokemuksia: https://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=114.0

Telepaattisia voimia Sinulle! :)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.