Kiitos @Klonkku tästä vastauksesta.
Shotguni siirtyi kylppäriin kun alkoi haisemaan kellarilta, ja siellä tosiaankin oli huono valaistus. Tuulettelua ja sumuttelua suoritin n. 6 kertaa päivässä. Loppua kohden tuntui että leca-sora alkoi kuivumaan.
Jälleen meni 7 kakkua fruittaukseen. Tällä kertaa päätin vielä kerran kokeilla PMP:tä. Rakensin sen 70L Bilteman säilytyslaatikosta. Kanteen laitoin tiivistenauhan ja myös laatikon reunaan. Kannen päälle painot niin että on varmasti tiivis. Kannessa kaksi 6mm reikää. Pohjalla kaksi ilmakiviletkua ja pumppu jonka maksimiteho on 210L tunnissa, eli kolme kertaa pitäisi maksimissaan vaihtua ilma tunnissa teoriassa. Ajattelin että josko aikaisemmat PMP:t ovat epäonnistuneet siksi että ilma puhaltaa laatikon läpi kun ei ole tiivis, mutta ei se siitäkään taida johtua. En tiedä olisiko sitten laatikon muodolla merkitystä, lähinnä se että kuinka korkea tai matala laatikko on, eli kuinka paljon korkeussuunnassa tilaa on ilmalle, kosteudelle ja hiilidioksidille.
Ajattelin että kokeilen että onko se nyt sitten täysin automaattinen. Huono idea. Kakut jostain syystä kuivuu sinne, vaikka RH on 95%-100%. Nyt olen sitten melkein päivittäin sumutellut terraa. Tuntuu vain hölmöltä tehdä automaattinen systeemi, jota pitää kuitenkin manuaalisesti hoitaa. Ilmeisesti kuitenkin PMP:n voisi jättää oman onnensa nojaan muutamaksi päiväksi, toisin kuin shotgunin. PMP:ssä pumppu pitää kuitenkin mielestäni liian kovaa meteliä siitä saatuun hyötyyn nähden, että on semi-automaattinen fc.
Löytyykö foorumilta jotain threadia joka olisi pelkästään fruiting chambereiden rakennukseen liittyvää? Vai teenkö tästä vain itselleni liian vaikeaa? Kaikki muu tuntuu sujuvan hyvin paitsi tuo oikeanlaisen fc:n löytäminen ja hoitaminen. PF-tekillä olen tähän mennessä mennyt. Kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaan fruiting chambereihin liittyen
Olen myös alkanut miettimään monotubia. Ehkä se voisi olla seuraava mitä lähtisi yrittämään, koska tuntuu että noiden kakkujen kanssa pelaaminen saa riittää. Olisko nyt jo neljäs satsi kakkuja kehissä, ja tähän mennessä sadot tyyliin max 10g kuivattua 6-8 kakusta, mikäli satoa on tullut. No onneksi niilläkin määrillä on jo päässyt hoitamaan psyykettä