Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Muskottipähkinä, tuo dissattu viihdyke

Poissa NeitiValo

    • Viestejä: 19
    • Karma: 1
    • Profiili
Neiti päätti nyt olla kiltti ja laittaa yleiseen jakoon infoa tästä monien ylenkatsomasta pähkinästä. Jos luet tätä aatoksissa että "pakko vaan päästä jollain sekiksiin" niin luultavasti saat pähkinästä irti ainoastaan niiden haittavaikutukset. Sen sijaan uteliaalle tutkijalle ja etevälle mielentilasta toiseen matkailijalle tämä saattaa jopa huonosta maineestaan huolimatta antaa jotain. Maksalle/munuaisillehan tämä ei hyvää tee joten omalla vastuulla, ja urbaanilegenda kertoo joidenkin saaneen tästä mustia vertikaalisia viiruja näkökenttäänsä loppuiäksi.

Valmistelut:

- Hommaa itsellesi kokonaisia muskottipähkinöitä. Älä kajoa marketin valmisjauheeseen. Niitä myydään joissain kaupoissa, näitä etsiessäsi voit pohtia että kannattaako todella. Liian helppoa ei saa olla. :P

- Järjestä ehdottomasti itsellesi seuraava päivä, ja ihan mieluusti sitäkin seuraava päivä vapaaksi. Tämä kaveri aiheuttaa krapulamaista olotilaa ja jumitusta, joillekin pahoinvointia.

- Mikäli mielit lähteä ihmisten ilmoille ilman kuumotuksia ja ihan oman mukavuuden takia, suosittelen silmätippojen hommaamista. Tämä on pahempi silmien kuivattaja kuin ganja.

- Spirituaalisen tai muuten samoilla aaltopituuksilla liikkuvan hyvän ystävän mukaan ottaminen voi tuoda huomattavaa lisäarvoa reissulle, se että pääseekö tämän aineksen kanssa mihinkään on hyvin paljon kiinni omasta mielestä ja settingistä.

Valmistus:

Yksi tapa pieniä pähkinä on raastaa se hienonhienoksi kaikkein pienijakoisimmalla raastinterällä. Hemmetin pahan makuisen jauheen voi popsia sellaisenaan, joskin joutunet odottamaan vaikutuksia jopa neljä tuntia. Annostelu kannattaa miettiä tarkkaan ja tarkistaa useammasta lähteestä, nyt en kuollaksenikaan muista mikä se suositus tämän suhteen on. Överöinnillä saa kuitenkin aikaiseksi korkeintaan hemmetin pahan olon ja viikon mittaisen krapulan. Jauheen sekoittaminen jugurttiin, puuroon tai mihinkään ainoastaan pahentaa asiaa, en suosittele.

Yksi tapa valmistaa on laittaa 4:n (kokoeroja on, en ota vastuuta kenenkään annosteluista) pähkinän raaste pieneen kattilaan jossa on pari mukillista vettä, ja tätä kuumennetaan noin tunti niin että vesi juuri ja juuri kiehuu muttei ihan. Syntynyt tee kaadetaan kuppiin ja pähkinämössö saa jäädä kattilan pohjalle, sitä ei tarvitse mussuttaa. Vaikutus alkaa täten nopeammin, ehkä jo tunnissa.

Toinen tapa on raastaa 1-3 (sillä kolmella ei välttis kannata aloittaa) pähkinää reiluun mukilliseen maitoa ja kuumentaa taas melkein kiehuen muttei keittämällä about vartti. Pitää sekoittaa koko ajan sillä maito palaa pohjaan todella herkästi. Annetaan jäähtyä hetki ja sitten vaan koko höskä huiviin. Vaikutus alkanee vielä nopsempaan.

Olotila:

Muistuttaa aika paljon pilveä, ja riippunee nauttijastakin. Punaiset silmät, diipit kelat, tunteiden voimistuminen ovat ainakin mahdollisia vaikutuksia. Kaimankoirankaveri on saanut näillä visuaalejakin luonnon helmassa aikaan mutta tämän yleisyydestä en tiedä. (kurkistus puun reikään ja tämä avautui syveneväksi tunneliksi) Myös psilosybiinille ominaista syvyysnäön terävöitymistä on havaittu. Hyvän ystävän kanssa kaimankoirankaveri sai aikaan hurjaa kikattelua ja metsäpolkua kulkiessa tunteen "kuin vekkulassa olisi". Yksi jännä huomattu efekti on ollut myös suihkussa virtaavan veden tuntemuksia vahvistaessa oman kehon parempi hahmottaminen ja yllättävä tunne itsestä eheänä ja kokonaisena olentona. Myös yllättävä kyky hamottaa matematiikkaa ja etäisyyksiin ja syvyyksiin liittyvät ahaa-elämykset ovat aika jännä efekti. Monet ovat kuvanneet etteivät tunne pähkinällä mitään vaikutusta. Luulenkin, että nämä avautuvat paremmin esim. meditaatiota, hypnoosia, selkounia, mindfullnessia yms. tms. jne. harrastaville.

On myös mahdollista, että tämä pistää nukuttamaan aivan vietävästi. Kannattaa toki taistella sen ohi, lähteä vaikka liikkeelle.

Kombotus:

Toisin kuin monien muiden jutskien, tämän kanssa kaimankoirankaveri uskaltaa myös lipitellä varovaisesti alkoholia, kunhan muskotin potkimisen alkamisesta on kulunut pari tuntia. Kaimankoirankaveri on pari kertaa käynyt matkallansa luontokävelyn jälkeen lähibaarissa laulamassa karaokea ja juttelemassa tuntemattomien kanssa hyvällä menestyksellä.

Myssykin on ihan ok kaveri, en kyllä muista tuoko se mitään lisäarvoa muttei siitä nyt kauheeta haittakaan ole.

Joillekin tämä pähkinä voi aiheuttaa ahdistusta, samaan tapaan kuin kannabis.

Aika:

Jotkut väittävät selvinneensä kolmessa neljässä tunnissa, kun taas kaimankoirankaveri viihtyy reissuillansa 8-12 tuntia.

Day after:

Joillekin seuraava päivä voi olla aivan kamala, oksenteluakin on nähty. Luultavasti unta riittää pitkään ja paljon. Seuraavan päivän voi odottaa olevansa aika jumissa ja krapulaisen oloinen. Erikoinen olotila voi kestää useitakin päiviä, mutta ensimmäisen krapulapäivän jälkeen pitäisi toimintakyvyn olla ihan hyvä.


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Noita pähkinöitä tuli kokeiltua joitakin kertoja teini-ikäisenä. Yhdyn tuohon että se muistuttaa kannabiksen vaikutuksia hieman, joskin se on hyvin omanlaisensa päihde. En itse missään nimessä menisi ihmisten ilmoille sen vaikutuksen alaisena, se haittaa minulla sekä ajattelua että motoriikkaa ja saa näyttämään erittäin väsyneeltä verenpunaisilla silmillä.

Matka pään sisällä tuntuu minulla hyvin unenomaiselta, ei kovin selkeältä taikka merkitykselliseltä, sanoisin että se oli kyllä ihan mukavan tuntuista suurilta osin mutta minulle siitä ei ole jäänyt mitään käteen. Se sai aikaan kivoja tunteita mutta en sanoisi sen kehittäneen ajatteluani mihinkään suuntaan. Tarpeellista lienee myös mainita että nämä aiheuttavat huomattavaa pahoinvointia minulla liikkuessa... parhaimman olon saa makaamalla mahdollisimman rentona hengittäen syvään, vrt syyrianängelmä suuremmissa annoksissa.

Tuosta vaikutuksen kestosta olen samaa mieltä, vaikutukset alkavat minulla 4-6h nauttimisen jälken ja kestävät noin 8h kunnes nukahdan. Seuraavana päivänä olen nukkunut 8-15h tavallisten yö-unien lisäksi... Nukuin kerran 20h putkeen.

En ole samaa mieltä tuosta valmiiksi jauhettujen välttämisestä, pari kertaa kyseessä oli ihan perus santa-maria pussi jonka tyhjensin mahaani ja se toimi, kokonaiset pähkinät ovat kyllä voimakkaampia mutta niitä ei ole ihan joka paikassa. Nämä maistuvat mielestäni hirvittäviltä ja jauheen alas saaminen on työlästä.

Alkoholin sekoittamista tämän kanssa en suosittele, luin että se aiheuttaisi pahaa oloa ja niin se on sekä minulla että yhdellä tutullani aiheuttanut, jo kaksi alkoholiannosta pähkinöiden lisäksi oli tarpeeksi aiheuttamaan erittäin heikottavan olon ja oksentelua.

Terveellisyydestä ei ole hajuakaan, olen lukenut että ne rasittaisivat munuaisia ja kuivattavat tilapäisesti kehoa (lisää stressiä munuaisille). En usko että kukaan alkaisi käyttämään niitä niin usein että siitä muodostuisi mitään kumulatiivisia haittavaikutuksia.

Summa summarum, toimii muttei välttämättä miellyttävää. Turvallisuudesta ei ole mitään takeita, saattaa siis olla hyvinkin pahaksi keholle. Jos on ihan hirveä hinku tietää mitä niistä tapahtuu niin antaa mennä kurkusta alas vaan, mutta jos haussa on miellyttävä ja/tai opettava matka niin suosittelen miltei mitä tahansa muuta trippailuun soveltuvaa luonnontuotetta.