Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Oma taiteenne matkalla ja sen jälkeen

Poissa Tajuntani

    • Viestejä: 29
    • Karma: 5
    • Profiili
En löytänyt tästä aihetta pikavilkaisulla, joten tässä.
 
Foorumia ympäri tallustaa varmasti useita, joille jonkinlainen luominen on iso osa sielua, sydäntä ja elämää. Taiteilija. Joko kuvallinen, äänellinen tai muun kaltainen.
Kertokaa trippitaiteilustanne.

Koetteko, että sienikokemukset ovat muuttaneet luomaanne taidetta suuntaan tai toiseen? Onko tripinjälkeinen luomistyö erilaista kuin aiemmin, ja oletteko kenties yrittäneet saada jotakin kankaalle/nuottipaperille/tms. jo tripin aikana? Entäpä oletteko koskaan ryhtyneet tarkastelemaan jotain aiempaa teostanne uudelleen tripillä?

Itse teen musiikkia, ja olen kokenut omituisia hetkiä omien, aiemmin sävellettyjen kappaleiden parissa tripin jälkitiloissa. Kappaleista, jotka tuntee tietenkin itse perinpohjaisesti, löytyi ihan omituisia puolia, sävyjä joita ei joko ennen erottanut, tai vaan jotenkin tajunnut kuunnella. Tuntuu, että myös uusia asioita tehdessään painopisteet on erilaiset. Tuntuu, että meikäläinen ei nykyään maalaa auditiivista kokemusta isoilla teloilla, vaan pienenpienillä pensseleillä; ne pienet, juuri ja juuri havaittavat vivahde-erot tunnelmassa on enemmän läsnä. Joku päivä olen vakaasti myös päättänyt kokeilla säveltämistä sienissä. Odotan jo innolla  ;)

Voisin kuvitella että kuvataiteilijoilla on ollut vieläkin mielenkiintoisemmat hetket tuijottaen jotain vanhaa omaa maalaustaan, tai havahtuminen todellisuuteen maalin peitossa pensselit levällään. :D

Harmi sinänsä, että tämä harrastus vaatii tietynlaista salamyhkäisyyttä ja tunnistamattomuutta, musta ajatus trippitaide"galleria"-asiasta meidän kesken olisi muutoin todella miellyttävä :(


Poissa Automaatio

    • Viestejä: 18
    • Karma: 0
  • Mikä minä olen?
    • Profiili
Olen tripannut kaksi kertaa kunnolla. Ensimmäinen kunnon kova trippi oli 6g sienitrippi. Koin palavaa halua piirtää, ikävä kyllä sienet veivät niin lujaa ettei piirtämisestä meinannut tulla oikein mitään. Aina kun katson tätä kuvaa, palaan kaoottisen hetkeen mutta silti niin kauniiseen. Tästä hetkestä löytyy "trippistooria", tuossa linkki jos kiinnostaa: http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=1967.0







Vähän aikaan sitten trippailin uudestaan, tällä kertaa maltillisella 2g annoksella. Trippi oli silti vaikuttava. Tripin loppumisen jälkeen piirsin tämän:



En ole hyvä piirtämään, mutta pidän siitä. Ideana tuossa kuvassa on että tuo yläreuna on "virta". Puu kurottuu virtaan. Toinen surkastunut puu yrittää kurottua "virtaan" muttei pysty siihen. Sininen otus on marssimassa kohti puuta ja kiipeämässä "virtaan". Kuva on symbolinen, jokainen voi miettiä itse mitä tuo voisi tarkoittaa.  ^-^




Poissa Tajuntani

    • Viestejä: 29
    • Karma: 5
    • Profiili
Loistavaa, juuri tällaista ihmisten tahtoisi tekevän enemmän. Kuva kertoo mentaalimatkan sisällöstä enemmän kuin tuhat sanaa ^-^


Poissa gabriel

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 1
    • Profiili
Vaikka (kuva)taide on järjettömän suuri osa elämääni, olen huono luomaan sitä päihteissä. Koskee niin hatsia kuin sieniäkin. Hatseissa tosin saan valmiin rungon päälle paremman lopputuloksen kuin selvänä, mutta en kykene aloittamaan tyhjästä. Tripatessa saan kyllä paljon ideoita, mutta toteutus ei vain jostain syystä toimi. Tripin jälkimainingeissa sitten tulee yleensä piirrettyä ja se toimii todella hyvin. Silloin tyylini ja aiheeni ovat todella erilaisia kuin normaalisti. Taiteeni on paljon abstraktimpaa ja suoraviivaisempaa. Tavallisesti en juuri ikinä käytä värejä, mutta tripattuani lähes poikkeuksetta.

Voisin ehkä joskus vertailun vuoksi pistää tänne sekä psykedeliatöitäni, että selvänä tuotettuja juttuja, jos uskallan... :)


Poissa Herrasolento

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse nautin erittäin paljon musiikin tuottamisesta erinäisten räpellysten ja kokeilujen kautta. Pilven boostaamana olen musiikintekoa jo kokeillut, jolloin upposin äänimaailmoihiin oikein kunnolla. :D En usko sienimatkojeni paljoa vaikuttaneen musiikkiini, mutta olisi erittäin mielenkiintoista pistää luovat kykyni koetukselle tripin aikana :)


Poissa Tajuntani

    • Viestejä: 29
    • Karma: 5
    • Profiili
Voisin ehkä joskus vertailun vuoksi pistää tänne sekä psykedeliatöitäni, että selvänä tuotettuja juttuja, jos uskallan... :)
Oi, mielestäni olisi ehkä siisteintä ikinä nähdä/kuulla/kokea tälläisiä vertailuja normitilassa vs tripillä tehdyn taiteen välillä! :)