Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Bulkki ongelmaa!

Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili
Heippahei. Toissijanen kasvualusta, itiön reseptin mukaan, pukkaa jo itiöemää, vaikka ei rihmaston peitossa olekaan. Rihmaston kasvu on hidastunut, ellei jopa täysin pysähtynyt. Kasvualusta valmistettu 18.12, kolonisoituneista pf-tek kakuista, n 1:2 suhteella. Mikä avuksi?

[smg id=5342]


Poissa matruus

    • Viestejä: 5
    • Karma: 2
    • Profiili
itellä täysin sama ongelma. yks pinni ollu jo viikon eikä mitään oo tapahtunu.
tuoksu on hyvä, lämpötila 24-25 ja kosteuski tuntuis olevan aika hyvä ku terran katto on ihan vesihuurussa.
6mm reikiä useita kymmeniä joista oon osasta ottanu haavateipitki pois päältä.
maississa ihan sama juttu paitsi siinä ei oo yhtään pinniä ja siinä näyttäis olevan rihmastomustelmaa jonki verran.


Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili
Eli siis tuikkaanko terraan vai annanko olla? Edelliset 2 bulkkia teki saman, laitoin terraan ja tuottivat muutaman ison tatin, ja pirusti "solmuja" jotka eivät sitten ikinä lakkia kasvattaneet. Sato jäi siis todella mitättömäksi. Nyt on eri straini kyseessä, mutta ongelma sama. Kuinka kauan yleensä bulkki tarvitsee kolonisoitumisaikaa? Pf-tek-> kookoskuitu, suhteen ollessa esim 1:1 tai 1:2?


Poissa Dove

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuinka kauan olet antanut bulkin kolonisoitua? Anna itse ensiasetelma niin päästään jostain liikkelle. Eli kauanko annoit bulkkaamisen jälkeen seisoa ennen kuin aloitit valon, tuuletuksen ja kosteutuksen? Kastoitko bulkkia erikseen veteen bulkkaamisen jälkeen, jos niin, niin missä vaiheessa?
When the going gets weird, the weird turn pro
-Hunter S. Thompson


Poissa Psilocybin Laden

    • Viestejä: 90
    • Karma: 28
    • Profiili
Kuinka kauan olet antanut bulkin kolonisoitua? Anna itse ensiasetelma niin päästään jostain liikkelle. Eli kauanko annoit bulkkaamisen jälkeen seisoa ennen kuin aloitit valon, tuuletuksen ja kosteutuksen? Kastoitko bulkkia erikseen veteen bulkkaamisen jälkeen, jos niin, niin missä vaiheessa?
2-4 viikkoa. ~20 litran monotubin kanssa noin neljä viikkoa, 8dl vuoan kanssa noin kaksi viikkoa. Yleensä 50:50 on ollut valmiin rihmaston ja bulkin sekoitussuhde. Oon huomannut ettei se ole niin justiinsa, voi antaa kolonisoitua kokonaan tai lyödä keskeneräisenä fruittaamaan. Sienirihmasto kuitenkin on sellainen anarkisti että se joko pinnaa kesken rihmastoitumisen tai sitten kolonisoituu ihan omassa rauhassaan niin pitkään kuin tykkää.

Nimim. vuoat pinnaa vasta useamman viikon päästä täydestä kolonisoitumisesta, monotubi pinnaa kesken rihmastoitumisen. ja vielä pimeässä  :D


Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili
Joo, tuolla ekassa viestissä noi perustiedot olikin.  Mutta eipä tunnu tuokaan pinnailevan tasaisesti. Tulee muutama iso sieni ja se on sitten siinä. Taidanpa pysyä pf-tekissä vain. Tuntuu kaikki mun bulkkihommat menevän persiillee:/


Poissa j0rmis

    • Viestejä: 20
    • Karma: 1
    • Profiili
Ootteko miten hyvin pastöroinu substraatit?


Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili
ihan ohjeen mukaan orjallisesti on tehty, eikä mulla mitään kontaminaatioita oo kyllä näkyny. Ongelma on vaan että satoa ei tule kun pari hassua tattia. Ja olosuhteet on kunnossa fruittaustilassa, muut substraatit nimittäin kyllä on ihan kivasti kantanu hedelmää..