Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suippumadonlakkihavainnot 2010

PANTTERIKARHU

  • Vieras
kohta luovutan! Oon varmaan 5 tai enemmä kertoja käyny ettimäs enkä yhtään löydä :( vaan jotain ihan outoja sieniä :D ihan tylsää.. :( ehkä olen liian kusipää eikä sienet anna itsensä löytyä minulle :(


Inkkari

  • Vieras
kohta luovutan! Oon varmaan 5 tai enemmä kertoja käyny ettimäs enkä yhtään löydä :( vaan jotain ihan outoja sieniä :D ihan tylsää.. :( ehkä olen liian kusipää eikä sienet anna itsensä löytyä minulle :(
sama mulla oli tähän päivään asti, vaikken löytänykkään ku 8silokkia  :-[ nyt ainaki tiedän mistä ettiä ja sienestysinto palas! täytyy toivoa et säitten vielä viilentyessä kanta kasvais ja pääsen oikeen kunnolla metsästämään semejä. turussa siis


kiinalainensienifarmari

  • Vieras
Viikonloppuna löytyi erittäin hyvä spotti heti ensimmäisellä sienestysreissulla :)... Oulun lähettyvillä ruohotuppojen peittämältä alueelta löytyi n. 70 silokkia puolen tunnin etsinnän jälkeen ja sieniä jäikin hyvin paljon mutta en ollut varma löydöistäni joten jätin ne kasvamaan. Mutta kylläpä nuo ihan oikeanlaisia sieniä tuntui olevan joten huomenna lisää keräilemään.  ;)


shamaan

  • Vieras
Eilen kävin kaverin kanssa kopasemassa viimevuoden hot spotin.saaliiksi saatiin reilussa tunnissa silmällä arvioiden semmoset 600 semiä.Voi olla jopa huomattavasti enemmänkin, mutta ei ole vielä jaksanut laskea.Nämä löydöt pk-seudulta.


Poissa Lion's mane

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 249
    • Karma: 66
    • Profiili
Muutama havainto ja kuva lisää.

[smg id=435] [smg id=436] [smg id=437]


ittneg

  • Vieras
Muutama havainto ja kuva lisää.

[smg id=435] [smg id=436] [smg id=437]

ai perkele ku oot löytäny nättejä !! Pitänee käydä itekki ettii uudestaan tolt yheltä tutulta lammaslaitumelta, jos lampaat ois jo otettu sisään, viimeks ehdin yhen löytää ja oli pakko lopettaa ku lampaat ei tykänny oikee ku olin siellä :D


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Alkavat olla isoja,
osa jo kohmeisiakin.

[smg id=434]
[smg id=433]


Poissa Lion's mane

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 249
    • Karma: 66
    • Profiili
Kahdesta eri paikasta havaittuja madonlakkeja.
Huomionarvoista on laaja variaatio lajin sisällä.

[smg id=466] [smg id=467] [smg id=468] [smg id=469] [smg id=470] [smg id=471] [smg id=472]


Poissa Joku

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Viikko sitten löytyi satasen sanansaattajaa Tampereelta päin. Eilen kuutisenkymmentä yksilöä samaiselta paikoitukselta.
[smg id=488]
[smg id=489]
Tähdistä sinä olet tullut, Tähdeksi pitää sinun jälleen tuleman.


Poissa Zäbä

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
[smg id=471]

Hmm, kovasti tämän näköisiä tatteja bongasin ryppäänä eräästä paikasta mutta jätin sinne kuitenkin kun en nähnyt yhdessäkään nänniä lakin päällä  :-[


ittneg

  • Vieras
Nyt oli lampaat otettu laitumelta niin pääsin "lenkkeilemään" semmoset 250 kaverusta löyty, ja ainakin sata jäi vielä kasvamaan(katoin ehkä 1/5 alueesta), n. tunnissa. ollu nyt 2 päivää kuivaa ja se kyllä näky tateissaki, tulis nyt sadetta nii pääsis korjailee uudestaa :D


tässä yks kourallinen :P

Muutamat "mutantit"


kaks jalkainen :D

Rakastavaiset :DDD

Kuvaa vähän alueesta

eli ruohotuppoja oli, mut parhaiten löyty niiden läheltä lyhyemmästä nurmikosta. lammaslaidun

tätä kasvia oli alueella paljon, ja yleensä näiden välittömästä läheisyydestä löyty yksilöitä(tarkka voi nähä tässäkin kuvassa pari pikkuveijaria jotka saivat jäädä kasvamaan)


edit. mikäköhän on ku ei kuvat näy? vaikka on urlit [.img][./img]:ten välissä ?


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
edit. mikäköhän on ku ei kuvat näy? vaikka on urlit [.img][./img]:ten välissä ?
En tiedä, mutta tallenna ihmeessä kuvasi forumin media-kansioon, niin ne tulee viestiisi kätevästi tuollai, kun Aeonin, Matyaksen ja "Joku:n" kuvat. Ohjeet löydät täältä: Kuvien lähettäminen keskustelupalstalle.

Voit sitten muokata ne viestiisi.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Viimeiset neljä päivää olen haravoinut lähimpiä alueita. Pirkanmaalta löytyy.

Ke: Muutama tunti hämärän laskiessa, aloitin urheilukentältä ja hautausmaalta. Tyhjä arpa.

To: Ensimmäinen oma spottini! Reilu 50 kpl. Pellon reunassa ojan ja peuranpolun välissä. Ruohotupoissa. Seitsemän tuntia etsin - kyllä tässä harrastuksessa kärsivällisyys palkitaan.

Pe: Kuusi tuntia lisää. Haravoin toisen pellon tuloksetta. Palasin eilisen spotille, ja sinne ojaan kun rohkeni kahlaamaan niin lähes vesirajasta löytyi 7 kpl piileskelemästä. Eilisen tuotteliaimpaan mättääseen oli ilmestynyt vauvoja. Pellon omistajan auto ajoi näkyville, ja toivon ehtineeni metsään ennen kuin mies (joka tuli paikalle murhaamaan peuroja) huomasi naapurin hipin (joka tulee tekemään laittomuuksia muutaman päivän välein edellisen maille).

La: Lähdin kotoa toiseen ilmansuuntaan tutkimaan sieltä lähimmät pellot. Semejä en löytänyt, mutta aidosti tyytyväisenä palasin pimeän tultua kotiin - nyt tiedän, missä eivät kasva. Huomenna vähän pidemmälle: lisää peltoja. Tämähän on mielenkiintoista.  ^-^
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Pirkanmaalta reilu 100 kpl löydetty eilen. Tuli hyvät teet.

[smg id=508]
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Tällaisia havaintoja tein tuossa pari päivää sitten mökillä käydessäni. Kerrottakoon, että kyseessä on ensimmäiset omat löytöni ikinä. 8) Ja niinhän siinä kävi, että heti naapurin pelto oli täynnä näitä. Pahoittelen, että kuvanlaatu ei ole parhainta mahdollista, kuvat on otettu kännykällä.
[smg id=534]
[smg id=527]
[smg id=531]
[smg id=529]
[smg id=530]
[smg id=528]
[smg id=533]
[smg id=532]

Paikkakunta on Lohja.