Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Heroic Dosage - Suippumadonlakit

Poissa psilotyyppi

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 2
    • Profiili
Annos: vähän alle 4g suippumadonlakkeja (vastaa heroic dosagea)

Aiempi kokemus: Muutamia kertoja tullut kokeiltua pienemmillä 15-50 kpl annoksilla. Isoin annos ennen tätä oli 50kpl savujen kanssa päivän aikana kahdessa erässä (20+30). Muista psykedeeleistä kuin kannabis ja/tai sienet ei ole kokemusta.

Hyvin nukuttu yö takana pitkästä aikaa. Kello läheni kahta päivällä ja tyttöystäväni oli lähdössä kaverinsa polttareita viettämään. Kun tiesin tarkan ajankohdan lähdöstä niin soitin vahdilleni koska hän pääsisi tulemaan. Hän sanoi syövänsä ja tulevansa sitten. Vahti soitti ennen kun lähti matkaan, joten aloin popsia sieniä, koska tiesin, että niiden vaikutukseen menee n. tunti suuntaan jos toiseen. Hörpin matkalle sitruunavichyä samalla, mutta tarkoitus ei ollut tehostaa tai nopeuttaa sienten vaikutusta. Minä vain satun pitämään itsepuristetusta sitruunavichystä ja juon sitä muutenkin melkein päivittäin. Voi että kuinka väärässä olinkaan ajan suhteen. N. 20 minuuttia ja alkoi mielentilassa huomata pieniä muutoksia; euforian ja normiolon vaihteluita. Soitin pienessä sekatilassa kaverille n. 30 minuutin jälkeen ottamisesta ja kysyin, että missä hän menee, että en tiedä kykenenkö kohta avaamaan enää oveakaan. Onneksi vahti oli saapunut jo ovelleni.

Hyvin pian näkökentässä oli kaleidoskooppimaisia efektejä. Naurahduksia ei voinut estää. On kuin joku olisi ”kutittanut” aivoja. Tämä on ollut itselleni tuttua myös pienemmillä annoksilla, mutta vaikutukset eivät ole tulleet yhtä nopeasti. Juuri ja juuri ehdin vääntämään vahdilleni jointin kunnes jäin sänkyni huomaan. Itse en polttanut, sillä tahdoin puhtaan sienikokemuksen eikä aiempi kokemukseni isolla sieniannoksella ja pilvellä ollut kehuttava.

Tuntui siltä kuin kaikki ajattelutyylit, tavat, persoona ym. olisivat karisseet pois. Tämä kariseminen tuntui kestävän ikuisuuden. En ollut tietoinen ajasta ja paikkaa en osannut edes miettiä. Ehkä tavallaan tiesin olevani psyykeeni sisällä. Kaverini välillä kysyi tuntemuksiani, mutta totesin tavallani, jota en tarkasti nyt muista, että ei minulta voi kysyä tuollaista. Siellä missä olin ei tuolla kysymyksellä ollut mitään merkitystä. Nyt jälkeenpäin ymmärrän, että sienistä kokematon ei voi tätä ymmärtää, vaikka pienillä tripeillä vahtinikin on aiemmin ollut. Siinä hetkessä en kysymyksen kysymistä ymmärtänyt, enkä varmasti ymmärtäisi uudestaankaan, sillä se paikka missä on on lähtökohtaisesti eri kaiken suhteen. Se on kuin luulisit psyykeesi olevan allas, mutta huomaatkin altaan olevan altaassa. Aluksi turha kysely häiritsi, kun olisin tahtonut vain olla. Sanoinkin asiasta ja sain lopulta olla rauhassa.

Tuijottelin verhojani kuinka niiden kuviot supistelivat ja laajenivat verkkaisaan tahtiin. Tuhannet ajatukset kiitivät mielessäni ja kävin järjelläni keskustelua asioista joista yritin ottaa selvää. Vauhti ajattelussa oli kova ja huomasin kuinka kysymykseni hajosivat toisensa perään. Ihan sama mitä mietin niin ajatteluni väänsi sen lopulta turhaksi. Mittakaavat menivät uusiksi. Tästä tuli lievää ahdistuneisuutta. Nyt ymmärrän, että oli turha taistella vastaan, se paikka minne olin menossa ei ollut älyllisesti selitettävissä. Tuolloin en sitä kuitenkaan ymmärtänyt ja kävin kaiken mahdollisen lävitse kunnes psyykeeni luovutti. Toisaalta en kuitenkaan näe loogista taisteluani turhana, vaan se nimenomainen prosessi tuntui egon murhalta. Tästä vaiheesta minulla oli jonkin verran kokemusta aiemmalta kerralta. Moneen otteeseen ajattelinkin, että ”olen käynyt tämän jo lävitse, näytä minulle jotain muuta, pystyn enempäänkin”. Ja niinhän siinä kävi, se näytti jotain muuta.

Jumala valtasi kroppani. Olin tarkkailijan roolissa, mutta käytöstäni en voinut hallita, sillä se oli täydellistä, eikä se jättänyt varaa muulle. Olin vitsikäs (ainakin omasta mielestäni) ja naureskelin kaikille asioille. En ilkimielisesti, vaan rakastavasti. Huumori ja spontaanius loisti olemuksestani. Näin joka ikisessä asiassa huumoria ja pystyin jatkamaan sen näkemistä loputtomiin. Kun kävelin niin olin äärimmäisen rento. Niin kuin afroamerikkalaiset vanhoissa amerikkalaisissa elokuvissa, mutta potenssiin kymmenen (normaalisti olen aika tönkkö liikkeissäni). Sulauduin ympäristööni ja liikkeilläni keho vastaanotti kaiken täydellisesti. Astuin kaiken tietämisen tilaan. Ehdotin jopa kaverilleni, että jos hänellä on kuolleita tuttavia ja jos hän haluaisi yhteyden heihin, se onnistuisi. Häneltä en saanut kuitenkaan irti halua ottaa yhteyttä, joten se jäi puolitiehen.

Jumala kääntikin tripin kaverini tripiksi. Se kertoi kuinka kyse ei ollut minun tripistä vaan vahtini ja että kaikki tämä on vahtini alitajunnan tuotosta. Ymmärsin että olen osa vahtini illuusiota, samalla tapaa kuin hän on minun alitajuntani tuotosta. On huomattavasti helpompi ymmärtää, että toiset ovat oman alitajunnan tuotosta kuin se, että olet itse jonkun toisen mielikuvitusta. Ykseyden tunne oli merkittävä.

Ymmärsin sen, että ego itselläni oli ja ON sitä varten, että Jumala tahtoo itse unohtaa kaikkeutensa. Siitä todisteena se, että on olemassa fyysinen stabiilintuntuinen maailma. Tämä ns. stabiili maailma viestii rajallisuudesta ja siten symboloi unohtamista, sillä Jumala on rajaton. Tätä ei voi oikein ymmärtää, jollei toisella puolella ole ensin käynyt itse. Uskolla, saatika uskonnoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sillä usko koostuu käsitteistä. Ainoastaan kokemuksellisuudella on tämän suhteen merkitystä.
Minä olen Jumala itse. Ymmärsin sen, että kaikki on mahdollista ja mahdotonta ja vielä yhtä aikaa ja ajatta. Ei  ole mitään rajoja ja kaikki rajat silti ovat. Tämä maailma minkä silmin näemme ja ajatuksin koemme on rajallisuutta, jonka luomme hetki hetkeltä siksi, että voimme kokea olemassaoloa ”hiljaisuudessa”. Elämä ei lopu kuolemaan, vaan elämä on ikuista.

Kiitollisuuteni yksinkertaisuutta kohtaan kasvoi. Yksinkertaisella tarkoitan ajattelua ja elämää yleensä, sekä kaikkea mahdollista pinnallista. Elämä on putkimaista. Minut valtasi rauha ymmärrettyäni sen, että saan oikeasti elää. Jokainen vastaantulija on kuva itsestäni, mutta minä en muista heitä ja siksi saan kokea elämän. Tämän muistamattomuuden valitsen hetki hetkeltä yhä uudestaan ja uudestaan. Fyysinen maailma on Jumalan muistamattomuus, illuusio.
Tämä Jumala ilmeni mielenkiintoisesti oman asiallisen minäni polariteettina. Se periaatteessa otti täyden potentiaalini käyttöön, johon oma rajallisuuteni kykenee. Rakastavuus toimintana ei luo Jumalaa, sillä huonoinkin psyyken haltuunotto on aina Jumalan haltuunotto ja sillä on oma tarkoituksensa. Kaikki tapahtuu täydellisesti, virheetkin.

Trippi alkoi pikkuhiljaa laskea. Tunsin olevani taas ”oma itseni” ja saavan pelkoni ja egoni valjastettua käyttööni. Kävin vessassa ja katsahdin peiliin, silmässäni oli pilke Jumalasta ja hymyilin, sillä nyt tiesin olevani yksi, vaikka meitä oli monta. Ymmärsin vahtini koettelemuksia ja pitää sanoa, että täytyy olla psyykkisesti vahva, että kykenee katselemaan ja ennen kaikkea kuuntelemaan sitä miten käyttäydyin. Vahtini koki kuitenkin ”Jumalani” hauskaksi ja ei ahdistunut koettelemuksista haitaksi asti. Muutaman kerran kysyinkin, etteihän häntä pelota, mutta näin ei vaikuttanut olevan.

Otin vielä illan päätteeksi savut naamariin ja söin hyvin. Savut rentoutti eritavalla, muttei siitä sen enempää. Otin yöksi melatoniinia ja nukuin hyvin. Tosin taisin ottaa sitä vähän liikaa kun olin seuraavana päivänä normia väsyneempi, vaikka savuillakin on moinen passivoiva vaikutus. Kaikki näytti seuraavana päivänä selkeämmältä ja olin hyvin kiitollinen joka ikisestä asiasta mitä ympärilläni on. Olen vieläkin.

Toinen yö tripin jälkeen; otin melatoniinia taas, että saisin rytmejä korjattua. Kaboom! Olin koko yön tripillä nukahdettuani. Ainoa mikä uupui oli euforia. Melatoniini ei ole vastaavia ennen tehnyt, mutta sienitrippien jälkeen olen usein vielä kokenut yöllisiä jälkivaikutuksia pitkäänkin ottamisen jälkeen. Tällä kertaa kaikki oli vain paljon vahvempaa. Hukkasin tuntemuksia kehostani. Osa ruumiistani tuntui sulautuvan toiseen osaan kuin veteen olisi upottanut vettä. Tämä yö toimi myös katalyyttinä tälle kirjoittamiselle. Ajattelin, että psyykettäni on hyvä purkaa, jotta käsitteleminen ei jää ainoastaan yön ajalle.

Olen hyvin intuitiivinen ja abstraktiin ajatteluun taipuva luonteeltani, joten minua ei sinällään järkytä jälkeenpäin mietittynä tapahtuneet, mutta niiden tapahtuessa kyllä. Kaikille kuitenkin varoituksen sana! Hivuttakaan maltilla sitä annosta ylös. Savuja en suosittele sotkemaan omakokemuksen puolesta muuta kuin jälkimeininkeihin, jos niihinkään. Viihdekäyttö erikseen on ihan ok pienellä määrällä sieniä ja savuja.

Seuraavana onkin sitten tiedossa heroicit pimeässä huoneessa yksikseen, mutta odotellaan nyt pari kuukautta ja katsotaan mitä kaikkea tästä viimeisimmästä vielä irtoaa :)


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Kiitos jakamisesta. Nokkelat kuvailusi saivat mieleni tavoittelemaan muistikuvia valkoisesta valosta.

Tervetuloa foorumille!
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Hieno kertomus! Mulla oli hyvin samankaltaisia kokemuksia syötyäni n.80+ semiä. Erityisesti:
Se on kuin luulisit psyykeesi olevan allas, mutta huomaatkin altaan olevan altaassa.
Ymmärsin sen, että ego itselläni oli ja ON sitä varten, että Jumala tahtoo itse unohtaa kaikkeutensa. Siitä todisteena se, että on olemassa fyysinen stabiilintuntuinen maailma. Tämä ns. stabiili maailma viestii rajallisuudesta ja siten symboloi unohtamista, sillä Jumala on rajaton. Tätä ei voi oikein ymmärtää, jollei toisella puolella ole ensin käynyt itse. Uskolla, saatika uskonnoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sillä usko koostuu käsitteistä. Ainoastaan kokemuksellisuudella on tämän suhteen merkitystä.
Minä olen Jumala itse. Ymmärsin sen, että kaikki on mahdollista ja mahdotonta ja vielä yhtä aikaa ja ajatta. Ei  ole mitään rajoja ja kaikki rajat silti ovat. Tämä maailma minkä silmin näemme ja ajatuksin koemme on rajallisuutta, jonka luomme hetki hetkeltä siksi, että voimme kokea olemassaoloa ”hiljaisuudessa”. Elämä ei lopu kuolemaan, vaan elämä on ikuista.

Kiitollisuuteni yksinkertaisuutta kohtaan kasvoi.

Kaunista tekstiä, kiitos siitä, itse en osannut kokemustani laittaa sanoiksi. Kaikkea hyvää sinulle!


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Tuumailin joskus aiemmin ("itsetuhoisuus sienissä") -ketjussa tällaista:

...Kuitenkin kun rentoutin itseni ja "annoin sienten viedä", täytti kropan ja mielen lämmin tuntemus, sekä jonkinlainen ymmärrys siitä että pelot ja agressiot eivät edes kuulu syvempään sienikokemukseen.
sekä;
Olen tällä hetkellä siinä käsityksessä ettei "painajaismaisia näkyjä" tai suuria tunnemyrskyjä edes esiinny syvemmissä sienikokemuksissa, mutta olen sienimatkailussa vielä aloittelija ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia/mielipiteitä tästä.
Minua on jäänyt tämä asia askarruttamaan, ja aiemmin ko. ketjussa nämä toteamukseni herättivät lähinnä syytöksiä "suureen annokseen yllyttämisestä" etc.

Mitä mieltä Psilotyyppi olet tästä oman kokemuksesi pohjalta?


Poissa psilotyyppi

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 2
    • Profiili
Tuumailin joskus aiemmin ("itsetuhoisuus sienissä") -ketjussa tällaista:

...Kuitenkin kun rentoutin itseni ja "annoin sienten viedä", täytti kropan ja mielen lämmin tuntemus, sekä jonkinlainen ymmärrys siitä että pelot ja agressiot eivät edes kuulu syvempään sienikokemukseen.
sekä;
Olen tällä hetkellä siinä käsityksessä ettei "painajaismaisia näkyjä" tai suuria tunnemyrskyjä edes esiinny syvemmissä sienikokemuksissa, mutta olen sienimatkailussa vielä aloittelija ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia/mielipiteitä tästä.
Minua on jäänyt tämä asia askarruttamaan, ja aiemmin ko. ketjussa nämä toteamukseni herättivät lähinnä syytöksiä "suureen annokseen yllyttämisestä" etc.

Mitä mieltä Psilotyyppi olet tästä oman kokemuksesi pohjalta?

En usko, että kukaan on koskaan valmis vetämään isoa annosta, mutta olen sitä mieltä, että oman tunne-elämä ja elämä yleensäkin kannattaa olla edes jokseenkin hyvällä pohjalla. Ystävät ovat tärkeitä joille puhua asiasta ja valmiuksia muutenkin itsellä käydä lävitse kokemaansa. Omakokemuksen pohjalta kuitenkin se kaikki pelko aina siirtyy pois kun on sienien vaikutuksen alaisena, vaikka pelkoa ennen isompia trippeja on ollut.

Tärkeää on asetelma; se missä olet, kenen kanssa (vai yksin) ja kuunteletko musaa tms. Musiikki vaikuttaa itsellä valtavasti mielialoihin sekä pilvessä, mutta varsinkin sienissä. Trippi saattaa kallistua huonoon suuntaan jos on häiriötekijöitä.

Omasta kokemuksesta myös väittäisin, että huonon tripin saattaa aiheuttaa annos; jos se jää sopivan verran liian vajaaksi. Karkea yleistävä esimerkki (johon ei välttämättä kannata uskoa, kunhan tuon pointtini omasta kokemuksesta esille): Jos otan 10 sientä, on kivaa ja sosiaalista, jos 30 niin jään jonnekin rajamaille sen toisen todellisuuden ja tämän todellisuuden välille, joten tunnen olevani hukassa ja ahdistun, jos taas otan nelisen grammaa niin tämä "oikea" todellisuus murtuu. Ainoastaan siinä siirtymäkohdassa tunnen olevani hukassa hetken. Tähän luulen auttavan sen, että luopuu omasta ajattelustaan suosiolla, en tiedä varmaksi, pitää testata.

En tiedä voiko puhua edes tripistä jos ottaa pieniä määriä, siinä kun minuus säilyy. Kyse kun on siitä, että ollaan "matkalla" eikä istuta hymyssäsuin sohvannurkassa ihailemassa hyvää musiikkia eri tavalla kuin normaalisti. Se on viihdekäyttöä ja sillekin toki on paikkansa. Trippiä voi käyttää hyödykseen psyyken työkaluna, mutta tosi on, että se ensimmäinen kunnon trippi ei ole sitä mitä luulee, kun sitä ei voi luulla.

Mut kuittina tähän loppuun, että kun oma elämä on kunnossa ja asetelma on oikein, pärjää jo pitkälle. Mutta sitten herää kysymys: Miksi ylipäätään tripata? :)


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitokset nopeasta ja asiallisesta vastauksesta! Olen kyllä ihan samoilla linjoilla kanssasi.

kun oma elämä on kunnossa ja asetelma on oikein, pärjää jo pitkälle. Mutta sitten herää kysymys: Miksi ylipäätään tripata? :)

En ylenkatso trippailua fiilis & bilemielessä, enkä oikeastaan missään mielessä  :D Joku graafikko täällä kertoi trippailulla etsivänsä inspiraatiota työhönsä - hieno homma, ja uskoisin että hän sitä näin myös voi löytää.

Itse koin joskus jonkinlaisen, aika voimakkaan "mystisen kokemuksen" aivan selvinpäin, ja tuo kokemus oli "sielullisesti" niin erikoinen ja outoudestaan & unenomaisuudestaan huolimatta jotenkin niin "todellinen" että halusin selvittää tarkemmin mistä oli kyse. Törmäsin sattumalta sienillä aiheutetuista tiloista kertoviin trippikertomuksiin - niin kuin tämä sinunkin - ja niissä tuntui olevan jotakin samaa kun tuossa omassa kokemuksessani.
Kun sitten vihdoin pääsin kunnolla trippaamaan, saatoin todeta että "tämä jännittävä ilmiö ja näköalapaikka" on tosiaan jollain lailla olemassa. Kokemus myös selvensi minulle minua pitkään vaivanneita metafyysisiä kysymyksiä & antoi paljon uskoa ja voimaa itseen & elämään ylipäänsä.
Koen tuon sienillä aiheutetun olotilan erittäin merkittäväksi, ja haluan tutkia sitä lisää.

Ai niin, vielä tämä:
Olin vitsikäs (ainakin omasta mielestäni) ja naureskelin kaikille asioille. En ilkimielisesti, vaan rakastavasti. Huumori ja spontaanius loisti olemuksestani. Näin joka ikisessä asiassa huumoria ja pystyin jatkamaan sen näkemistä loputtomiin.
Huippua!


Poissa psilotyyppi

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 2
    • Profiili
Mukava kuulla, että on samankaltaisia kokemuksia. Tuo "vaatiminen" kyllä tuntui itselläkin toimivan. Sitä ei vain osaa vaatia, jos asiat on uutta. Tämän perusteella voisi päätellä, että tripeiltä tarrautuu tulevaisuudessakin uutta mukaan :)