Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Popcorn tek - mitä inkubaation jälkeen?

Poissa poikkeus

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Mulla on tuolla kolme kakkua kolonisoitumassa hyvää vauhtia. Pitääkö näitä nesteyttää ennen kasvatustilaan siirtoa? Tarvitseeko kasvatustilan pohjalla olla yhtään mitään, kun nämä laitetaan ymmärtääkseni niissä omissa purkeissaan sinne..?


Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Toiset sanoo että ei nesteytys ole välttämätöntä ,mutta taas ilmeisesti kuitenkin suotavaa. Minä sain toiselta kasvattajalta ohjeen että nesteytä vaikka noin 20 tuntia. Mitä olen seuraillut nuita päivyreitä niin ei ole näköjään mikään pakko laittaa terraan mitään muuta kun vaikka rasian kannet alle ja kakku siihen päälle. Jos on vaan esim. soraa tai verkkua niin kyllä varmaan kannatta laittaa sinne pohjalle muutamien senttien kerros ,kun kuitenkin varastoi kosteutta itseensä. Jos ei laita mitään niin  pitää huolen että ei kakut kellu misään vedessä ja kuitenkin kosteus on tasaisen kosteaa koko ajan. Sumuttelua vaan useaan laatikon reunoille ja tuulettelua myös päivittäin.

Siis ymmärsinkö että sulla on rihmastot tulossa jossain pakasterasioissa? Jos on niin kippaat ne kakut pois rasioista sitten kun siirrät ne terraan ja laitat vaikka ne rasian kannet alle. Ei siis niisssä rasioissa sinne kokonaisena.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Siis ymmärsinkö että sulla on rihmastot tulossa jossain pakasterasioissa? Jos on niin kippaat ne kakut pois rasioista sitten kun siirrät ne terraan ja laitat vaikka ne rasian kannet alle. Ei siis niisssä rasioissa sinne kokonaisena.

Kyllä ne voi jättää sinne rasioihinkin, ottaa vaan kannen pois.


Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Sulla varmaan parempaa tietoa on! Näin olen vaan itse ymmärtänyt ja seurannut sivusta. Pinnaako rasiat kyljistä kun on läpinäkyvät jos laittaa ilman rasiasta poistoa?


Poissa poikkeus

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Mietin, että tekis semmosen nesteytyksen, missä ensin desinfioin muovikannun ja kiehautan vettä, jonka kaadan sinne. Sitten laitan muovikannun päälle jonkin kannen kunnon jäähdytyksen ajaksi. Jäähdyttyä kaadan siitä vettä noihin purkkeihin niin paljon, kuin menee ja täytän aina välillä (ei sinne paljoa mene, kun on niin täynnä rihmastoa).

Vai vieläkö tässä vaiheessa pitää kuumotella näin paljoa kontaminaatioita ja homeita?  :d Toinen ois varmaan jokin iso desinfioitu kannellinen juttu mihin laittaisin kaikki kakut kerralla kastumaan.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Vai vieläkö tässä vaiheessa pitää kuumotella näin paljoa kontaminaatioita ja homeita?  :d Toinen ois varmaan jokin iso desinfioitu kannellinen juttu mihin laittaisin kaikki kakut kerralla kastumaan.

Täysin kolonisoitunut kasvualusta ja terve rihmasto takaavat sen, että homeita ei tarvitse enää kuumotella. Dunkkaa laskemalla hanasta vettä kasvatusastiaan.

Tai upota purkit kokonaan veden alle esim. ämpäriin tai kattilaan. Painoina käy esim. keraamiset lautaset.

Sulla varmaan parempaa tietoa on! Näin olen vaan itse ymmärtänyt ja seurannut sivusta. Pinnaako rasiat kyljistä kun on läpinäkyvät jos laittaa ilman rasiasta poistoa?

Rasioiden in-vitro pinnaaminen reunoilta johtuu siellä olevasta paremmasta mikroilmastosta, joka syntyy kolonisoituneen kasvualustan ja astian reunan välille. Läpinäkyvyys ei siis ratkaise tässä tapauksessa.

Katekerroksen valmistaminen auttaa sivupinnauksessa luomalla kostean mikroilmaston siihen rihmaston päälle.