Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Haittaako substraatin liika kuivuus?

Poissa poikkeus

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei,

Haittaakos sitten liika kuivuus inkubaatiovaiheessa? Kasvatan ensimmäistä kertaa ja popcorn-tek on käytössä. Nyt on siis inkubaatiovaihe, mutta purkeissa ei silmällä katsoen näytä olevan ollenkaan kosteutta ja maissitkin näyttävät ihan kuivilta vaikka keitin niitä 2 tuntia.


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Hei,

Haittaakos sitten liika kuivuus inkubaatiovaiheessa? Kasvatan ensimmäistä kertaa ja popcorn-tek on käytössä. Nyt on siis inkubaatiovaihe, mutta purkeissa ei silmällä katsoen näytä olevan ollenkaan kosteutta ja maissitkin näyttävät ihan kuivilta vaikka keitin niitä 2 tuntia.

Kyllähän se kuivuus haittaa, sillä rihmasto tarvitsee vettä kasvaakseen ja vahvistuakseen. Odota vain rauhassa ja tarkkaile, mitä tapahtuu. Kyllä siellä maissien sisällä on varmasti kosteutta.
Onnea kasvatuksiin :)
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Mulla oli vähän sama ongelma omissa maisseissani. Mielestäni olivat kovin kuivia ,mutta vuorokauden jälkeen kun olin ne laittanut rasioihin olivat taas keränneet kosteutta näkyville. Siis kyllä se kosteus imeytyy niihin maisseihin varmasti ja sieltä vapautuu varsinkin kun rihmasto alkaa kasvamaan. Katso tuolta helpon maissi tekniikan viimeiseltä sivulta kuvaa mun maisseista 1 vrk jälkeen. Nyt mennyt 4vrk ja hyvin on rihmastoa alkanut kasvaa vaikka kuivilta näyttivätkin.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Teinpä tästä oman viestiketjun ja siirsin siis yllä olevat viestit Haittaako substraatin (liika)kosteus? - viestiketjusta tähän.

Silo-p:llä ja Healing Soul:lla oli hyviä ohjeita, odota rauhassa. Toki liika kuivuus on pahasta, mutta maissit keräävät aika tehokkaasti nestettä itseensä, todennäköisesti sitä on tarpeeksi. Mikäli ei, niin laita vaikka viestiä sitten uudestaan.