Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sieniä vanhemmille

Poissa Nuttu

    • Viestejä: 28
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei sinä joka luet näppäilyäni. Mukavaa, kun liityit seuraani. Olen tuossa->  :)

Vanhempani ovat olleet täysin raittiina jo kymmeniä vuosia. Mielestäni täysjärkisiä mitä nyt hieman iän myötä alkanut jutut höpertymään. Hyviä ihmisiä vaikka itse kirjoitankin. Alkavat olemaan melko vanhoja ja isäni on sokeutunut. Äitini ei saa unta öisin, kun murehtii maailmaa. Tsunamit tuhoaa siellä ja maat järisee tuolla. Naisia raiskataan ja lapsia tapetaan.

Olen ajatellut herättää heidät eläkkeeltä tarjoamalla herkkuja  O:-)
Minulla ei ole tullut mieleen mitä riskejä tässä voisi olla.

Voiko  todella traumaattinen elämä olla liikaa sienien kanssa mietittynä?  :o

Onko sinun vanhemmat syönyt sieniä?
Mitä riskejä sinulla tulee mieleen?
Mitä ihmettä tapahtuu, kun sokea syö sieniä?  ???
"Joo ei se kovin lyhyt matka ollu, ainakaan mun pään sisällä."


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Kuinka kiinnostuneita vanhempasi ovat psykedeelisen kokemuksen mahdollistamista näkökulmista? Tämä on tärkeä kysymys. Jokaisen tulee itse päättää, haluaako hän vastaanottaa radikaalin muutoksen tajunnantilassaan kehon ulkopuolisten ainesten avulla. Täysraittius on mun mielestäni kunnioitettava pyrkimys. Uskotko vakaasti, että vanhempasi kokisivat raittiudesta luopumisen kannattavaksi teoksi?

Se, että äitisi murehtii asioista maailman toisella laidalla, on mielestäni merkki tiedostavuudesta ja laajamittaisesta näkökulmasta; niistä ominaisuuksista, mitä sienten käyttäjät useasti pyrkivät kultivoimaan! Tarvitseeko hän psykedeelistä kokemusta? Tukisiko psykedeelinen kokemus positiivisesti hänen taipumuksiaan?

Ensimmäinen ilmiselvä riski, mikä tulee mieleen, liittyy lääkitykseen: Vanhuutta lähenevillä ihmisillä alkaa helposti jo olemaan ihmiskehon toimintoja voimakkaasti reguloivia, säännöllisiä lääkityksiä, joiden kanssa ei välttämättä ole suotavaa käyttää psilosybiiniä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Mielenkiintoinen teema. Isäukko on alkanut viime aikoina kysellä mm. kannabiksesta ja pyynnöstä hommasin sille N2O starttipaketin. Ilmeisesti tämä äkillinen tajusteisiin kohdistuva uteliaisuus liittyy siihen että hän sai hiljattain syöpädiagnoosin. Ikää on sen verran että reippaasti lähempänä ollaan iltaa kuin aamua. Muut kuin pystyynkuolleet ihmiset alkaa siinä vaiheessa miettimään mitä "tällä puolella" pitäisi mahdollisesti vielä nähdä ja kokea.

Olen ajatellut ehdottaa semianalyyttistä sessiota mutta en ole vielä iljennyt. Kyselin kun viimeksi nähtiin että joko olet ilokaasua kokeillut mutta ei ollut vielä rohjennut. Ehkä varoittelin liikaa mitä voi tapahtua jos vetää kaasua epähuomiossa väärälle puolelle. Joka tapauksessa en sitten arvannut myöskään ottaa sieniä puheeksi.

Jos asian kanssa tulee edettyä niin haluan ehdottomasti olla h-hetkellä läsnä tai ainakin puhelinsoiton etäisyydellä. Kun ei ole koko elämän ajalta minkäänlaista harrastuneisuutta psykedeliaan niin siinä voi olla vähän liikaa hanskattavaksi yksin.

Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa Nuttu

    • Viestejä: 28
    • Karma: 0
    • Profiili
Vanhempani eivät voi täysin ymmärtää. Ovat kyllä jollain tapaa kiinnostuneita, kun ovat tutkimuksia lukeneet. Se on kuitenkin iso kynnys, kun kyseessä on laissa kielletty: huume. Monikaan ei varmasti todella ymmärrä mihin on ryhtymässä ennen, kuin sieniä suuhunsa laittaa. Minä en ainakaan tajunnut mitä olin tekemässä, olen vain ikuisesti kiitollinen ystävälleni joka ajatteli parastani. Siksi haluan itsekkin ajatella muiden parasta :>

Olen miettinyt, jospa äitini pääsisi sienien avulla eroon peloistaan ja huolistaan. Minua harmittaa, kun hän on huolissaan kuoleman jälkeisestä elämästä. Hänellä on ylipainoa ja sienien avulla varmasti tuntisi kehonsa paremmin ja näkisi vaaran. Ainakin minä tripillä tunnen miten olen kaltoin kohdellut kehoani ja pyrin korjaamaan tilannetta. Vanha mieli saattaa kyllä todella järkkyä. Toisaalta, jos alottaisi todella pienillä annoksilla. Äitini varmasti pärjäisi hyvin, mutta isästä en ole niinkään varma. Isälle se voisi olla todella rankkaa enkä pysty edes kuvitella miten siinä tulisi käymään. Liian rikki?

Seurasin vierestä, kun eräs orpopoika nautti ensi kertaa keräämiäni herkkuja. Hänellä oli kyllä todella raskas trippi ja oli välillä pelottavaa seurata. Näytti siltä, kuin hänen päähänsä olisi hyökätty ja siltä se kuulemma tuntui. Lapsuuden traumat. Hän kuitenkin kiitteli jälkikäteen.
"Joo ei se kovin lyhyt matka ollu, ainakaan mun pään sisällä."