Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Jokos haulikkolaatikkoon?

Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Tällaista kasvaa jääkaapin päällä. Miltä asiantuntevien silmiin näyttää, onko tervettä ja joko on valmis siirtymään haulikkolaatikkoon?

[smg id=5146]

[smg id=5145]

[smg id=5144]


Poissa Elucka

    • Viestejä: 102
    • Karma: 20
    • Profiili
Hyvää ja terveen näköistä rihmastoa! Pidä ihmeessä vielä ainakin muutama päivä-viikko siellä jääkaapin päällä :)


Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Juu, kiitos. Näin tehdään, eipä tolla mikään kiire ole. Vaikka olishan se kiva saada joululahjaksi vähän sieniä...


Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili

Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Jatkan nyt aloittelijakyselyjä, kun mieltä askarruttaa.

Ryhdyin porailemaan reikiä muovilaatikkoon, mutta pitääkö tosiaan pohjaankin porata? Miten ihmeessä perliitti pysyy laatikossa, jos pohjassa on reikiä. Ostamani perliitti on aika hienojakoista.
Ilmeisesti noi kaikki kolme maissikakkua voi laittaa samaa laatikkoon. Pitääkö niiden välissä olla paljonkin tilaa, vai voinko laittaa kylki kylkeen?


Poissa j0rmis

    • Viestejä: 20
    • Karma: 1
    • Profiili
Jatkan nyt aloittelijakyselyjä, kun mieltä askarruttaa.

Ryhdyin porailemaan reikiä muovilaatikkoon, mutta pitääkö tosiaan pohjaankin porata? Miten ihmeessä perliitti pysyy laatikossa, jos pohjassa on reikiä. Ostamani perliitti on aika hienojakoista.
Ilmeisesti noi kaikki kolme maissikakkua voi laittaa samaa laatikkoon. Pitääkö niiden välissä olla paljonkin tilaa, vai voinko laittaa kylki kylkeen?
Kyllä se perliitti pysyy siellä, kuhan poraat sen sgfc tekin mukaisesti ne reiät.


Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Jaahas, mun kakut siirtyi haulikkolaatikoon pari viikkoa sitten, ja nyt pinnailee jo kovin. Yksi sieni näyttää jo siltäkin, että voisi sen kerätä. Ilmeisesti on ihan normaalia, että kehittyvät eri aikaan?

Mutta sitten se hiukan huolestuttava juttu. Alla kolme kuvaa, jotka olen itse tulkinnut bruisingiksi, mutta haluaisin asiantuntevimpien mielipiteen. Maissikakut ottivat hiukan tärinää yhdessä vaiheessa, joten se voisi mustelmat selittää. Haju on miellyttävän sienimäinen.

[smg id=5251]

[smg id=5250]

[smg id=5249]



Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Vahvempi rihmasto olisi ehken tuottanut vahvempaa kasvuakin. Mielestäni oli vielä aika kesken tuo rasioitten kolonisoituminen kun rupesit niitä terraan siirtää. Ainakin kuvien perusteella 2/3 olis saanut olla vielä pidempään. Rihmasto oli kyllä hyvän näköistä ,mutta vähäistä. Mulla on ollut omat rasiat 2.12 - 14.12 kolonisoitumassa kaapissa ja nytten laitan ne jakoon uuteen maissiin ovat täysin rihmaston peitossa ja ei näy edes maissin muotoja enää. Olisin voinut laittaa ne vaikka tänään terraan ,mut tuli muutoksia suunnitelmiin ja ei muutenkaan niin kiire niiden kanssa joten päätin jatkaa ja tehdä yhden monotuben kookos,kahvi,verkku, bulkkiin ja sotkee rihmastot sinne. Toivottavasti saat jotain nuistakin,mutta tässä hommassa ei auta hoppuilla ,kun se näkyy sitten sadossa/laadussa. Ihan noviisi olen itse vielä näissä hommissa ,mutta uskon että hyvin tehty työ kantaa aina enemmän hedelmää ,kun juosten kustu.  :D  ;)


Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Joo taisin vähän hätäillä, kun tuohon yhteen alkoi pakasterasian sisällä pukkaamaan sieniä. Heitin sitten kaikki samalla lootaan.

Keräsin äsken kaksi pientä sientä, onhan noi tosi pieniä jos vertaa joihinkin netistä löytyviin kuviin. Pinnauksia noissa kolmessa on tällä hetkellä reilusti toistakymmentä, mutta saas nähdä meneekö koko erä ihan harjoittelun piikkiin.

Täytyy yrittää uudestaan heti alkuvuodesta.


Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Kyllähän se on niin jos rupeaa jo pinnaamaan niin on sillon viimeistään aika laittaa kakut terraan. Kyllä sä varmaan saat nuistakin ihan omiksi tarpeiksi ja sitten vaan uutta tulee ;D