Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kaapissa kasvattaminen

Poissa Automaatio

    • Viestejä: 18
    • Karma: 0
  • Mikä minä olen?
    • Profiili
Hei kaikki! Täällä tämmöinen amatööri joka harkisee sienien kasvattamistal. Paljon olen asiasta tutkinut ja mielenkiintoa on paljon.

Kyselisin että onko mahdollista kasvattaa sieniä kaapissa? Kaappiin ei tulisi siis yhtään luonnovaloa, mutta lampun laittaisin sinne. Toimisiko se niin vai vaatiko sienet luonnovaloa? Ja voiko valoa olla liikaa?

Kiitos


Poissa Kontaminaatio

    • Viestejä: 27
    • Karma: 5
    • Profiili
Lähdetään vaikka alkuun siitä, että sienet eivät tarvitse valoa kasvaakseen kuten esim. kasvit. Sieniä voi kasvattaa myös pimeässä. Itse olen tehnyt kaapissa ilman "ylimääräisiä" valonlähteitä, kaapin ovet auki eli ihan täysin epäsuoralla luonnonvalolla ja onnistunut todella hyvin.


Poissa Automaatio

    • Viestejä: 18
    • Karma: 0
  • Mikä minä olen?
    • Profiili
Lähdetään vaikka alkuun siitä, että sienet eivät tarvitse valoa kasvaakseen kuten esim. kasvit. Sieniä voi kasvattaa myös pimeässä. Itse olen tehnyt kaapissa ilman "ylimääräisiä" valonlähteitä, kaapin ovet auki eli ihan täysin epäsuoralla luonnonvalolla ja onnistunut todella hyvin.

Okei. Kiitoksia! 


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Sienet tarvitsevat valoa vain tietääkseen oikean kasvusuunnan. Ne pyrkivät yleensä kasvamaan kohti valoa, joten jos sitä ei ole tarjolla, niin saattavat kasvaa hallitsemattomampiin suuntiin kuin sellaiset sienet, joille paistaa joku valo ylhäältäpäin. Itse olen käyttänyt pientä led-valaisinta kasvatuslaatikon yllä näyttääkseni kasvusuuntaa.


Poissa Wille

    • Viestejä: 34
    • Karma: 3
  • Matkamies Maan ja Kuun
    • Profiili
Sienet tarvitsevat valoa vain tietääkseen oikean kasvusuunnan. Ne pyrkivät yleensä kasvamaan kohti valoa, joten jos sitä ei ole tarjolla, niin saattavat kasvaa hallitsemattomampiin suuntiin kuin sellaiset sienet, joille paistaa joku valo ylhäältäpäin.

Hmm... voisiko tätä hyödyntää taikatryffeleiden tuotannossa? Antaisi hieman valoa altapäin ja pitäisi muuten pimeässä.
Elämä on suuri näytelmä.