Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Pieniä, mutta silti elämään suuresti vaikuttavia tekoja

Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Vinkki kotioloihin: kokoa itsellesi henkilökohtainen astiasarja tarpeelliseksi koetuista kappaleista (ainoastaan yksi kutakin) ja pese ne aina HETI käytön jälkeen.

Pitää aktiivisena ja vähentää aterioinnista koituvaa paskahommaa - astioita ei tarvitse useimmiten muuta kuin huuhtaista, kun ruoka ei ole ehtinyt kuivamaan kiinni. Pesuaineita ei tarvita.



Sun vuoro!


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Pese perse käsisuihkulla vessapaperin sijaan. Et sä naamaaskaan paperilla pyyhi jos kaadut paskaläjään.


Valaistunut

  • Vieras
Seteleiden takapuolelle on hyvä kirjoittaa positiivisia viisauksia ja samalla saada viestiä kiertämään. Kenties joku lukee setelin juuri oikealla hetkellä ja hänen päivänsä pelastuu. :)


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
kerro vanhemmillesi ja isovanhemmillesi kuinka tärkeitä he ovat sinulle ja kiitä kaikesta, ei sitten kaiherra mieltä myöhemmin elämässä että jäi sanomatta.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Istahda herättyäsi hetkeksi ja vastaa kysymykseen: "Miten minä tahdon käyttää tämän päiväni?"
Meillä jokaisella on aina yhtä paljon aikaa, ja valitsemme itse jokaisen hetken käyttötavan.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Pese perse käsisuihkulla vessapaperin sijaan. Et sä naamaaskaan paperilla pyyhi jos kaadut paskaläjään.

.... ja vaihda vessapaperi talouspaperin paikalle. Huomasin paperinkulutuksen lähes pysähtyneen sen jälkeen, kun tein itse näin. Talouspaperia oli helppo käyttää sellasiin kohteisiin, missä sitä ei välttämättä olisi tarvinnut, ajattelemalla "no tähän tämä on kuitenkin tehty". En nyt tiedä onko tämä mikään suuresti vaikuttanut asia, mutta tuleepahan vähemmän jätettä jos ei muuta. Jos tollanen nyt ees vaikuttaa keneenkään muuhun samalla tavalla...
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Noita astiasarjan astioita ei tarvitse edes huuhtaista kun käyttää senkokoisia kippoja että ne pystyy nuolemaan puhtaaksi. Olisiko 2 kippoa pikkuporvarillista pröystäilyä, 1 ruoalle ja 1 juomalle? Yhdelläkin kenties tulisi toimeen?

Vaatteiden pesuakin voisi vältellä kun jättäisi hikeentyneet vaatteet vain ulos tuulettumaan pariksi päiväksi, valtaosa pöpöistä kuolisi niinkin. Pihan mummotkin saisivat uutta paheksuttavaa ituhippien puuhasteluista.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Tämä vinkki ei oo ihan samantyylinen kuin aiemmat ja vaikuttaakin elämän eri alueeseen. Aiheena on onnellisuus.

Onnellisuuden saavuttaminen on erittäin haastavaa. Onko sisäinen rauhakaan nyt loppujen lopuksi onnellisuutta? Ajattelen itse aina, että pahoja asioita on tapahduttava, jotta olisin onnellinen. Onnellisuus (en kirjoita onnesta, vaan onnellisuudesta) tulee muutenkin aina "puuskina", kestää hetken, ja palaa jälleen seuravan mielihyvää tuottavan tapahtumasarjan seurauksena takaisin. Ihminen ei voi olla kokoajan onnellinen jos haluaa huomata olevansa onnellinen. Arjen esimerkki: terveenä ihminen ei arvosta tarpeeksi sitä, että "mä oon oikeesti terve!", sama kävisi onnellisuuden kanssa. Sitä ei arvostaisi, ellei olisi niitä alamäkiä. Tietysti onnellinen/onneton on paaaljon monimutkaisempi kokonaisuus kuin terve/sairas, mutta kärjistävä esimerkki. Onnellisuus oikeastaan liittyy aika paljon myös ajattelutapaasi. Miten ajattelet maailmaa. Tuletko hyvälle tuulelle, jos ajattelet ulkona kävelessäsi kuinka hellästi tuuli hyväilee kasvojasi tai kuinka ihmeellistä ja huvittavaa on, että pakkanen nipistää nenänpäätäsi? Maailmassa on ihmeitä, joita on upeaa ihmetellä 24/7, tällä tavoin pyrin itse ottamaan kaiken elämisen arvoisen tästä maailmasta irti. ;) Ikkunalaudalla olevan basilikan ja mintun tuoksu. Kenkien alla nariseva lumi. Kuu ja aurinko, valo ja pimeys. Aistit. Musiikki, joka luo fiiliksiä. Ihmettely ei saa loppua ystävät! Ja muista, aina kun koet jotain, kukaan muu ei koe sitä samalla tavalla. Kaikkien uusien vähänkin kiinnostavien juttujen kokeilu on aina ihmeellistä. KOE ELÄMÄ, OLE ONELLINEN.

Kokeile tätä: Miten sinä hallitset vihaa? Vihaa voi hallita myös vartalon avulla. Esimerkki: Rentouta kaikki lihaksesi, ja yritä tulla mahdollisimman vihaiseksi. Näetkös, ei onnistu. ;) Rentouttaa ensin kehon, ja siten alkaa kamppailemaan mielensä kanssa. (Ehkä kirjoitin jo tästäkin tänne, mutta on niin kätevä esimerkki, että ei oo pahitteksi olla toistamiseen täällä.)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.



Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Aikaisin herääminen.

Elämään tulee kaikin puolin enemmän valoa, kun nousee ylös Auringon kanssa.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Jos kuljet autolla, mene kävellen.

Käveletkö? Älä katso maata, katso ylemmäs. Ihmettele!

(Nämä vinkit ovat mullistaneet käsityksen matkustamisesta jalan.)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Hehee, ylöspäin katselu kävellessä voi tosiaan vaikuttaa suuresti elämään jos onnistuu vaikka välttämään 6. kerroksesta tippuvan jäämöhkäleen. Huomio pitää tietty jakaa niin että yksi silmä observoi yläsektoria, toinen seuraavaa jalansijaa ja kolmas ottaa itsestä mentaalivalokuvia.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Horisointtia katsellessa, tai tarkkaillessa - miten sen ottaa - kannattaa
pitää pää 45 asteen kulmassa.
Näin havaitsee kolmiuloitteisuuden huomattavasti selvemmin.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Musta on täysin hämmästyttävää, kuinka hyvin lukkiutumattomuus tiettyyn ehdottomaan vastaukseen, vilpitön avaramielisyys vaihtoehtoja kohtaan, erilaisten näkökulmien kartoittaminen, auttaa oppimista ja maailman ymmärtämistä. Mä saan ihan hitosti ravintoa siitä, että kuuntelen mitä ihmisillä on sanottavaa ja yritän hahmottaa, miksi maailma ilmenee heille sellaisena kuin ilmenee.