Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Poissa pullotettu

    • Viestejä: 14
    • Karma: 0
    • Profiili
Muita teefriikkejä täällä? Tosiaan, olihan tästäkin jalosta juomasta pakko tehdä topic tässä erinomaista vihreää teetä lipittäessä. :)

Otan mielelläni vastaan vinkkejä hyvistä irtoteistä. Noin pari vuotta sitten hurahdin teen maailmaan ihan kunnolla ja täällä sitä vieläkin ollaan. Huolella haudutettu hyvistä teelehdistä valmistettu tee on jotain aisteja hivelevää. Tuoksu, näkö, maku jne... Rakkautta, sanoisinko.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Voisitko kertoa parhaita tapoja valmistaa teetä yhdelle henkilölle tai isommalle porukalle?

Sencha on mun mielestä tosi hyvää vihreää teetä. Kenialainen GFOP-laatuinen Kaproret-tee on myös mahtavaa.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Valona

    • Viestejä: 43
    • Karma: 4
    • Profiili
Oi toinenkin teefriikki.
Ite oon yrttiteefriikki. Tee, niin musta, vihreä kuin valkoinen on mulle liian vahvaa. Mut yrtit, mwah <3

Mun lempitee, tai oikeastaan pitäisi sanoa yrttihaudukejuoma, koska siinä ei ole teetä ollenkaan, on sekoitus
yrtti-iiisoa, salviaa ja piparminttua.
Toinen lempi"tee" on kehitelty, kas kummaa sienissä, ja siihen tulee
ruusua runsaalla kädellä, mustaherukkaa murustellen, vaniljaa vähäsen ja niukasti nokkosta,
hokkusta pokkusta.

Lempi teet on muutenkin aina ite tehtyjä, mut yogi-teet on kanssa hyviä. Varsinkin yamaica <3


Poissa Soul Driven Cadillac

    • Viestejä: 11
    • Karma: 2
    • Profiili
Omalla kohdalla tee on korvannut kahvin kulutuksen lähes kokonaan. Jo pari kuppia kahvia päivässä saattaa aiheuttaa mulle välillä turhankin levottoman olon, kun taas teellä on piristävän vaikutuksen lisäksi myös rauhoittava vaikutus. Teenjuontihetki on vakiintunut itselleni jonkinlaiseksi rituaaliksi, jonka aikana pyrin rentoutumaan sekä keskittymään ja nauttimaan hetkestä.

Eniten käytän vihreää teetä, mutta olen aika kaikkiruokainen (vai -juomainen?) ja hyllystä löytyy monenlaisia laatuja mustasta ja valkoisesta teestä erilaisiin yrttijuttuihin. Aika paljon tulee juotua Forsmanin ja Clipperin teetä hyvän hinta-laatusuhteen takia. Käyn ihan liian harvoin missään teen erikoisliikkeissä, vaikka niitä täällä pk-seudulla onkin ihan mukavasti. Täytyykin kohta täytellä hieman teevarastoja ja voisi tällä kertaa käydä ihan alan liikkeessä. Saa ehdotella laatuja :)


Poissa SadPanda

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Kyllä! Itse olen nykysin innostunut noista vihreistä tee laaduista.. esim keisarin malja on erittäin hyvä vihreä tee. Vihreä tee sisältää runsaasti mielihyvää ja stressiä poistavaa myöz rentouttavaa t-eaniinia! Ja ouonnon antioksidantteja jotka taas parantavat vastustuskykyä :)

Ja mitä itse olen huomannut tätä teetä juodessa  = rentouttaa.. ei oleplasebofiilis vaN ihan oikeasti rentouttaa :P kokeile itse. Ei t-pussi teenä vaan rouheena. Vihreä pakkaus. Toimii +++


Poissa Automaatio

    • Viestejä: 18
    • Karma: 0
  • Mikä minä olen?
    • Profiili
Oletteko kukaan kokeilleet vihreän teen polttelua? Ite kokeilin mielijohteesta kaveriporukan kanssa poltella sitä bongista, olo muuttui hyvin rennoksi ja sen jälkeen sai oikein mukavasti unta. Onko kukaan muu huomannut tälläistä vaikutusta vai onko vain placeboa? Mutta moni ihminen sai samankaltaisia vaikutuksia.. jännä


Poissa taikakala

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse olen hullaantunut ihan kunnolla tohon Clipper -teehen, sleep easy on ihan huippua illalla, pääsee hyvin nukkumaan.. En tiedä sitten onko vaan placeboa mutta tuntuu todella että tulis rennompi olo. Muttenkin Clipperillä on tosi hyviä teemakuja, toinen lemppari on toi valkoinen tee missä on vadelmaa.

Kiinnostais ihan hirveesti alkaa kasvatteleen jotain yrttejä ja kuivailla niitä ja tehdä itse teetä. Mulla on minttua kasvamassa, siitäkin saa varmaan kehiteltyä jo jotain! :)


Poissa Jayman

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse tykästyin Egyptin matkallani kuivatuista Hibiscus sabdariffan verholehdistä haudutettuun karkadé juomaan. Maku ja tuoksu ovat voimakkaita ja väri on uskomattoman kauniin punainen. Toimii lämpimänä sekä kesäkuumalla kylmänä janojuomana.


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Aiemmin tuli lipitettyä todella paljon sekä teetä & kahvia. Luovuin kuitenkin kofeiinin (päivittäisestä) käytöstä jonkin aikaa sitten ja jotain piti keksiä tilalle.

Itseäni miellyttävä litkuli syntyy hauduttamalla tuoretta inkivääriä, kanelitankoa, kuivattua appelsiiniä, lakritsijuurta, kardemummaa ja cayennepippuria. + Töräys hunajaa.

Inkiväärin ja cayennepippurin määrä juomassa on oikea kun kyyneleet valuvat silmistä sitä juodessa    :D