Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

MS-tauti ja psilosybiini

Poissa Dossis

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
    • Profiili
Olen vuoden 2011 loppu kesästä asti ollut diagnosoitu MS-potilas, oireet alkoivat lähinnä oikean käden äkillisellä täydellisellä puutumisella, oikean jalan laahustamisella vähänkin pidemmillä kävelyreissuilla ja voimattomuudella. Kokeiltu on ihan MS-tautiin kehitettyjen lääkkeiden käyttämistä (reisilihakseen pistettävä Avonex) mutta tämän käyttämisestä ei tullut yhtään mitään sairaalloisen piikkikammoni takia, en vain pysty pistämään itseeni yhtäkään neulaa flippaamatta. Psilosybiinin vaikutuksista MS-tautiin ei taida olla minkäänlaista tutkimustietoa joten en pysty näitä omia havaintojani perustamaan mihinkään tieteelliselle faktalle, lisään kuitenkin aina tarvittaessa lähteen tiedoille jos mitenkään mahdollista, muuten kirjoitukset kohdistuvat omiin kokemuksiin näiden 2½ vuoden aikana.

MS-tauti?

MS-tauti eli multippeliskleroosi eli keskushermoston pesäkekovettuma tauti on krooninen etenevä keskushermoston sairaus. Taudissa tulehdus ja sen aiheuttaman myeliinin varioituminen keskushermostossa heikentävät hermoimpulssien (hermosäikeissä kulkevien sähköisten viestien) kulkua, mikä ilmenee nopeasti kehittyvinä hermostollisina oireina. Akuutin myeliinituhon (demyelinaation) jälkeen myeliiniä voi kasvaa takaisin ja oireet saattavat osin parantua, mutta ajan myötä tulehdusreaktion aiheuttama myeliinin, aksonien ja hermosolujen vaurio johtaa pysyvään toimintakyvyn heikkenemiseen. MS on autoimmuunisairaus samoin kuin esimerkiksi nivelreuma, keliakia ja lupus (SLE).
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/MS-tauti


Olen aikaisemmin syönyt jonkin verran P. Semilanceataa, mutta aloin seuraamaan vasta viime vuoden kesäkuussa Hollannissa käydessäni sienten vaikutuksia sairauteeni. Amsterdamissa napostelun kohteeksi joutuivat P. Galindoi sienet, jotka olivat merkattu toisiksi vahvimmiksi sieniksi kyseissä liikkeessä. Olin silloin matkan aikana kokenut juurikin näitä oireita mistä kaikki alkoi, jalan laahaamista, voimattomuutta ja käsien puutumista. Tämän sieni tripin jälkeen hämmästykseni katosivat jalan laahaaminen, voimattomuus ja käsien puutuminen heti seuraavaan päivään herätessä. Silloin en viellä paljon ihmetellyt, ajattelin niiden olevan takaisin huomenna tai ensi viikolla viimeistään, mutta tällä kertaa ne palasivat noin kolmen kuukauden päästä vasta takaisin. Kun oireet taas palasivat syksyllä alkoi suomessakin olla onneksi sieni aika, eli siis ei muuta kuin sieniä poimimaan. Sain myös silloin Golden Teacher sieniä ja päätin ottaa niitä yhdessä keräämieni P.  Semilanceata sienien kanssa reilun määrän, tuon syksyn ensimmäisen matkan päätteeksi, nämä joita nimitän itselläni perusoireiksi olivat poissa + mukaan tullut tuskallinen yöhikoilu. Tämän jälkeen meni puoli vuotta ilman oireita näppärästi, mieliala pysyi pirteänä ja muutenkin kaikki tuntui olevan varsin mainiosti. Päästiin tämän vuoden puolelle jo hyvän matkaa ennen kuin oireet palasivat, jälleen perusoireet + yöhikoilu + sairas hikoilu ihan sama mitä teet, joka johtuu MS-taudin lämmönsietokykyä huonontavasta vaikutuksesta. Näytin usein kuin juuri suihkusta tulleelta pienellä ja hitaallakin kävelyllä ulkona, koska olin hiestä niin märkä.

Tämä (2013) kesä meni hammasta purren ja kaljaa kitaten, koska sieniä ei ollut saatavilla ja olin huomannut alkoholin lopettavan tämän sairaalloisen hikoamisen jo muutamalla oluella, muut oireet eivät ole niinkään näkyviä ja elämää haittaavia tai noloja. Loppu kesästä alkoi tulla jo pientä julkisten tilojen pelkoa tämän takia, selvisin kuitenkin nyt syksyyn asti, ensimmäiset P. Semilanceatat popsittu ja arvaatte varmaan. Oireet ovat jälleen poissa, mutta perusoireiden lisäksi + hikoilut, mukaan on tämän kesän aikana tullut lihasten spastisuutta (lihasjäykkyyttä) joka aamu johon joutunut popsimaan Sirdalud 4mg 3kpl kaksi kertaa päivässä, tämäkin lähti pois. Ei tarvetta siis popsia Sirdaludeja enään.

Olen asiasta maininnut neurologilleni aikoinaan, ja hän totesi Psilosybiinin olevan varteenotettava apu myös syöpä potilailla, joten hän ei näe estettä mikseikö sillä voisi olla positiivisiä vaikutuksia myös MS-tauti potilaisiin, mutta tämän jälkeen totesi saman kuin muutkin:
 "Se on kuitenkin huume eikä sitä voida hyväksyä viralliseen käyttöön mitenkään ja sinun pitäisi lopettaa sen käyttö."

Psilosybiinin käyttö lääkkeenä itselläni ei omien kokemuksien perusteella tule loppumaan, mutta onko jollain siis laittaa ihan virallista tutkimustietoa aiheesta, vai jatketaanko omia tutkimuksia? :D


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Jatka ihmeessä omia tutkimuksia, ainakin itselleni tämä ms-tautilääkkeenä käyttö on ihan uutta tietoa. Jotain hermokasvutekijää psilosienissä epäilemättä on, ainakin itselläni on myönteisiä kokemuksia masennuksen torjunnassa. Jutut ikivanhoista ikänsä teonanacatlia syöneistä hyväkuntoisista intiaanivanhuksista väliamerikan syrjäkylillä viittaavat nekin samaan suuntaan. Huumeluokitus on kieltämättä hankala este salonkikelpoisen tutkimuksen teolle, mutta älä anna sen masentaa vaan jatka valitsemallasi polulla ja katso mihin se johtaa.


Poissa Dossis

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
    • Profiili
Meitä MS-tauti potilaita ei taida olla monia joille kelpaa muut päihteet kuin lääkärin tarjoamat myrkyt. Itseasiassa en tiedä itseni lisäksi yhtäkään edes netistä, eli joko siitä ei puhuta tai sitten olen oikeasti yksi todella harvoista.



Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Olisiko MS ja Horton potilaiden aika järjestäytyä ja tuoda asiaa julkisuuteen muuallakin kuin sienifoorumilla? Kuulostaa käsittämättömältä jos lääkäri kieltää potilasta syömästä luonnollista lääkettä joka toimii ja tyrkyttää tilalle Big Pharman myrkkyjä. Mihin unohtui Hippokrateen vala?

Tähän tarvittaisiin joku Pentti Karvosen kaltainen lääkäri joka uskaltaa haastaa lain ja vallitsevat käytännöt.

Kansalaisaloite taikasienten lääkekäytön sallimiseksi?
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Olen asiasta maininnut neurologilleni aikoinaan, ja hän totesi Psilosybiinin olevan varteenotettava apu myös syöpä potilailla, joten hän ei näe estettä mikseikö sillä voisi olla positiivisiä vaikutuksia myös MS-tauti potilaisiin, mutta tämän jälkeen totesi saman kuin muutkin:
 "Se on kuitenkin huume eikä sitä voida hyväksyä viralliseen käyttöön mitenkään ja sinun pitäisi lopettaa sen käyttö."

Täähän on tavallaan aika positiivista, että kuitenkin myönsi positiivisuuksia, kun tuo lainaus voisi olla vaan  tuollainen pakollinen fraasi, jotta ei tulisi vahingossa kenkää virkavirheestä.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Dossis

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
    • Profiili
Olisiko MS ja Horton potilaiden aika järjestäytyä ja tuoda asiaa julkisuuteen muuallakin kuin sienifoorumilla? Kuulostaa käsittämättömältä jos lääkäri kieltää potilasta syömästä luonnollista lääkettä joka toimii ja tyrkyttää tilalle Big Pharman myrkkyjä. Mihin unohtui Hippokrateen vala?

Tähän tarvittaisiin joku Pentti Karvosen kaltainen lääkäri joka uskaltaa haastaa lain ja vallitsevat käytännöt.

Kansalaisaloite taikasienten lääkekäytön sallimiseksi?

Psilosybiini toimii, mutta kun se ei ole laillinen Big Pharman myrkky niin sitä ei kenenkään sopisi ees harkita käyttävänsä. Toki itse tunnen oloni huomattavasti paremmaksi jo siitä kun en joudu pistämään itseeni mitään epämääräistä ainetta joka vaikuttaa immuunijärjestelmääni.

Muistan Avonex:in käytön yhteydessä neurologini varoittaneen minua siitä, että normaali flunssakin voi tappaa minut tämän lääkkeen kanssa kun säädellään immuniteettiä uusiksi jotta ms-taudissa tapahtuvat tulehdukset aivoissa saataisiin vähenemään, jotka siis johtavat aina ennen pitkään ms-taudin pahenemiseen. Joten siinäkin mielessä koen oloni turvallisemmaksi ilman tuota Avonexia.

Kansalaisaloitteen läpi menoon en usko, ja toisaalta, enhän mä saa edes noita kannabis tuotteita tähän tautiin lääkkeeksi kun käytän vaarallisia huumeita eli Psilosybiiniä ja kannabista silloin tällöin laittomasti.  :'(

Täähän on tavallaan aika positiivista, että kuitenkin myönsi positiivisuuksia, kun tuo lainaus voisi olla vaan  tuollainen pakollinen fraasi, jotta ei tulisi vahingossa kenkää virkavirheestä.

Totta, en ole asiaa edes näin päin miettinyt, mutta kovin se on vastaan silti minun valitsemaani polkua.  O:-)



Poissa Dossis

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
    • Profiili
Törmäsin sattumalta tähän.
Minding Your Mitochondria: Dr. Terry Wahls at TEDxIowaCity

Äärimmäisen mielenkiintoinen video itselle. Täytynee kokeilla tätäkin, mulla ei kuitenkaan oo mitään menetettävää sen suhteen.

Kiitos!  ???


Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Törmäsin sattumalta tähän.
Minding Your Mitochondria: Dr. Terry Wahls at TEDxIowaCity
Äärimmäisen mielenkiintoinen video itselle. Täytynee kokeilla tätäkin, mulla ei kuitenkaan oo mitään menetettävää sen suhteen.

En katsonut tuota videota kokonaan mutta ymmärsin että siinä puhutaan ravinnon yhteydestä MS-tautiin. MS-tautiahan pidetään autoimmuunisairautena kuten vaikka Crohnin tauti ja reumatismi. Käsittääkseni kaikille autoimmuunisairauksille on yhteistä se että ruokavaliolla on mahdollista vaikuttaa huomattavasti oireiden esiintymiseen, joissakin lievissä tapauksissa jopa saada ne kokonaan pois.

Ei psykedeelit ole suinkaan ainoa asia mistä meille valehdellaan.
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa Dossis

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
    • Profiili

En katsonut tuota videota kokonaan mutta ymmärsin että siinä puhutaan ravinnon yhteydestä MS-tautiin. MS-tautiahan pidetään autoimmuunisairautena kuten vaikka Crohnin tauti ja reumatismi. Käsittääkseni kaikille autoimmuunisairauksille on yhteistä se että ruokavaliolla on mahdollista vaikuttaa huomattavasti oireiden esiintymiseen, joissakin lievissä tapauksissa jopa saada ne kokonaan pois.

Minulla on vuosia sitten todettu ärtyvän suolen oireyhtymä, sekin on autoimmuunisairaus. Kysyin kerran tähystyksen yhteydessä lääkäriltä että voisiko ruokavaliolla olla vaikutusta (minulla oli tästä jo aavistus)? Lääkäri naurahti ja sanoi "ei sillä ole mitään mainittavampaa vaikutusta. Lääkkeillä nämä hoidetaan". Sain Prednisolon-reseptin. Kortisonia - kortikosteroidia. Siis steroidia. Katsoin tuoteselosteesta sivuvaikutukset ja siellä oli kaikkea mahdollista aina steroidipsykoosiin saakka. Katsoin myös netistä käyttäjäkokemuksia ja ne oli aika pahoja. "Moonface" turvotus, jatkuva nälkä joka ei lähde syömällä jne. Kaiken lisäksi monet kertoivat varsinaisen taudinkin oireiden palaavan heti kun kuuri loppuu. Kukaan ei pysty ikuisesti syömään kortisonikuureja, se vie ennenaikaiseen hautaan. Tai psykoosiin.

Päätin sitten etten koske siihen moskaan. En edes kokeillut. Lähdin etsimään vaihtoehtoisia hoitomuotoja. Löysin ruokavaliot, erityisesti SCD-ruokavalion. En koskaan noudattanut sitä ihan by the book, mutta oleellisin osin kuitenkin. Aloin välttää maitotuotteita ja viljoja, etenkin vehnää. Ylipäätään vältin pitkään kaikkia hiilihydraatteja. Vältin jossain määrin myös naudanlihaa. Lisäksi aloin syödä isoja määriä D-vitamiinia ja E-EPAa, näiden kaverina magnesiumia ja kalsiumia. Syön edelleen 300 mcg D-vitamiinia joka päivä, eli monikymmenkertaisesti suositellun määrän. D-vitamiini on kuitenkin vähän samanlainen aine kuin kannabis: siitä varoitellaan hirveästi mutta kenenkään ei tiedetä kuolleen sen yliannostukseen. "Therapeutic ratio" on niin valtaisa. Kun aloitin D-vitamiinin ottamisen niin se oli kuin olisi paristot vaihtanut. Energiaa oli ihan käsittämättömän paljon. Samaa on kuullut aika monelta. Ne annokset joita meille suositellaan ei riitä näillä leveysasteilla kuin riisitaudin torjumiseen, sanoi eräskin asiantuntija. Täällä ei tuota aurinkoa niin paljon ole ympäri vuoden. Sellainen huomio vielä D-vitamiiniin että kannattaa välttää makeutettuja pillereitä, niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Menee product placementin puolelle, mutta itse käytän Aurinko-D:tä. Sitä saa 100 mcg kapseleina joten ei tarvitse syödä kovin montaa pilleriä. Nyt ei ole taas pitkään aikaan tullut käytyä ottamassa verikoetta D-vitamiiniseerumipitoisuuksista, mutta viimeksi kun mitattiin niin se oli "yliannostuksesta" huolimatta ihan järkevissä rajoissa. Kyllä elimistö osaa itsekin säädellä imeytymistä jos ainetta jostain syystä tulee ravinnon mukana "liikaa".

Olo on tänä päivänä tosi hyvä. Hiilihydraatteja syön nykyään jo paljon enemmän. Elimistö kestää jo perunaa ja riisiäkin, samoin tattaria. Vehnää vältän kuin ruttoa, mutta  joskus tulee silti sorruttua kiinalaisiin kevätkääryleisiin. Pieniä määriä kestän jo sitäkin. Joskus tulee syötyä myös ruisleipää. Rasvoista vältän erityisesti rypsiöljyä jota meille suositellaan, samoin yritän pitää auringonkukkaöljyn saannin mahdollisimman pienenä. Näiden tilalla oliiviöljyä, pellavaöljyä ja avokadoöljyä. Ruuanlaitossa pekoni on ehdoton. Kevytlevitteet on pelkkää roskaa, ne kelpaa korkeintaan traktorin voitelemiseen - mieluummin vaikka voita. Maitotuotteita vältän kuitenkin edelleen, paitsi voita ruisleipää syödessäni.

Kofeiinia tulee käytettyä kun sillä saa mukavasti pursketehoja työskentelyyn. Kuitenkin kofeiinituotteet, etenkin kahvi ja energiajuomat tekee tosi pahaa suolistolle ja sitä kautta kaikille autoimmuunivaivoille. Suurin osa ihmisen immuunijärjestelmästä on suolistossa. Olen myös huomannut että kofeiini haittaa jotenkin D-vitamiinin imeytymistä. Kun olen muutaman päivän kofeiinittomalla niin sen ihan tuntee luissa kuinka D-vitamiini alkaa taas vaikuttaa.

Itse asiassa minulla iski kaikkein kovin akuutti jakso päälle muutama vuosi sitten kun nautin kahvia ja halpaa Lidlin energiajuomaa melkein joka päivä. Istuin paljon. Ja söin paskaa: maustettua jugurttia, chilitonnikalaa ja ABC:n lounaita. Tuo jakso olikin se joka sai minut miettimään omia elintapojani ja sitä kautta tervehtymään.

Hiljattain jossain lehdessä oli juttu nuoresta aikuisesta jolta oli poistettu vastaavan suolisairauden takia paksusuoli ja hänellä on jatkuvasti avannepussi. Lisäksi tietysti rankka lääkitys. Oli tyytyväinen kun saa elää "suhteellisen normaalia" elämää. Suhteellisen? Normaalia? Hirvittää kun tietää että olisin ehkä samassa jamassa jos ei olisi ollut ympärillä fiksumpia ihmisiä jotka osasi neuvoa että on toinenkin tie. Ne ei ollut lääkäreitä.

Ei psykedeelit ole suinkaan ainoa asia mistä meille valehdellaan.

Aivan juurikin näin, siinä puhutaan vitamiinien, mineraalien ja yleensäkin ravinnon yhteydestä MS-tautiin. Tuo Terry Wahls oli jo kerran joutunut pyörätuoliin, eikä pystynyt kävelemään ilman keppejä enään. Ravinnon muutoksen jälkeen alkoi kävely sujua ilman keppejä ja moni muukin asia onnistui jälleen, ja näytti muutenkin kaikinpuolin terveemmältä tuossa videossa kuin kuvissa joita näytti ennen ravinnon muutosta. Itse en osaa kertoa neurologini mielipidettä ruokavalion vaikutuksesta MS-tautiin koska asiasta ei olla hänen kanssaan puhuttu, luulen hänen olevan kuitenkin samaa mieltä suurimmaksi osin, että: "ei sillä ole mitään mainittavampaa vaikutusta." D-vitamiinia hän on tosin pyytänyt syömään ja siitä on moni muukin löytänyt positiivisia vaikutuksia MS-taudin oireisiin. Tässä linkki erääseen MS-tauti potilaaseen jolle D-vitamiinista on ollut älytön hyöty:
http://terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiini-hillitsee-ms-tautia

Itse ajattelin kokeilla samaa ruokavaliota kuitenkaan psilosybiinin hyödyistä luopumatta, vaikka tähän en osaa sanoa juuta enkä jaata onko kaikille autoimmuunisairauksille yhteistä se, että ruokavaliolla on mahdollista vaikuttaa huomattavasti oireiden esiintymiseen ja lievemmissä saada ne kokonaan pois, luulisin näin, mutta anyways, tuosta videosta rohkaistuneena uskon, että tällä ruokavalion muutoksella ja psilosybiinin avulla kykenen viellä oireettomampaan elämään pidempään.

Kortisonia käytetään myös MS-tautiin kortisoni pulssihoitoina eli annetaan muutaman päivän ajan ihan hel*etisti kortisonia suoraan suoneen, tämä on osa syy miksi en ole tätä hoitokeinoa koskaan halunnut/suostunut kokeilemaan. Toinen on juuri tuo psykoosi.

Tekstiisi kofeiinista osaan sanoa MS-taudin kannalta sen verran, että sen epäillään ehkäisevän MS-tautia, mutta moni kuitenkin valittaa kofeiinin aiheuttavan negatiivisia oireita MS-tauti potilaille. Itse en ole kofeiinillä huomannut pääasiassa minkäänlaisia negatiivisiä vaikutuksia tämän sairauden kanssa.
Lähde: http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=7730882


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Scientific americanissa oli juttua symbioottisista bakteereista ja joidenkin niistä puute oli havaittu olevan syy autoimmuniteetin muodostumiseen. Eli oli löydetty eräs suolistobakteeri kanta joka erittää proteiinejä jotka stimuloivat kontrollivalkosolujen määrää. Kontrollivalkosolut taas pitävät varsinaiset valkosolut järjestyksessä, jotta ne eivät tuhoa kaikkea vastaan tulevaa. Jos sit vedetään liikaa antibiootteja, jotka tuhoavat tuon välttämättömän bakteerikannan niin aiheutuu tuolla logiikalla autoimmuniteettisairaus. Rotta kokeissa antibiooteilla oli saatu suurin osa rotista sairastumaan.

On toki muitakin teorioita, mutta tämän valossa tuon tedin voisi tulkita myös siten, että raakaruuan mukana saa enempi bakteereita, kun niitä ei tapeta lämmittämällä ja siten on todennäkösiempää saada itselleen takaisin puuttuvia bakteerikantoja. Artikkelissa myös puhuttiin fyysisten kontaktien tarpeesta, koska suurin osa tarvittavista bakteereista saadaan tartuntana toisilta ihmisiltä. Eli lääkärin määräyksestä, voisi olla tarpeen nuoleskella useampia ihmisiä.

Pikainen referaatti tossa, missä kaikki ei väkisin menny ihan kohallee muistista, mutta jos kiinnostaa niin voisin etsiä tuon artikkelin? Onko muuten taustalla jossain vaiheessa pidempää antibiootti putkea?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Offtopiccina voisin todeta että mulla on ollut myönteisiä kokemuksia kombutsan litkimisestä, veteen ja hedelmämehuihin blandattuna, siitä on luultavasti apua sopivan suolistobakteerifaunan ylläpidossa. Paino ainakin alkoi nousta kun aloitin kombutsan käytön, ilmeisesti ravinteiden talteenotto tehostui tai jotain. Samalla iho alkoi näyttää sileämmältä ja nuoremmalta. Netissä on aiheesta runsaastikin infoa, joissain lähteissä mainitaan myös mahdolliset syöpää ehkäisevät vaikutuset (ei omakohtaisia kokemuksia, olen perusterve). Lisäksi tulee syötyä antioksidantteja aina muistaessa ja kalaöljykapseleita.


Poissa Dossis

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
    • Profiili
Scientific americanissa oli juttua symbioottisista bakteereista ja joidenkin niistä puute oli havaittu olevan syy autoimmuniteetin muodostumiseen. Eli oli löydetty eräs suolistobakteeri kanta joka erittää proteiinejä jotka stimuloivat kontrollivalkosolujen määrää. Kontrollivalkosolut taas pitävät varsinaiset valkosolut järjestyksessä, jotta ne eivät tuhoa kaikkea vastaan tulevaa. Jos sit vedetään liikaa antibiootteja, jotka tuhoavat tuon välttämättömän bakteerikannan niin aiheutuu tuolla logiikalla autoimmuniteettisairaus. Rotta kokeissa antibiooteilla oli saatu suurin osa rotista sairastumaan.

On toki muitakin teorioita, mutta tämän valossa tuon tedin voisi tulkita myös siten, että raakaruuan mukana saa enempi bakteereita, kun niitä ei tapeta lämmittämällä ja siten on todennäkösiempää saada itselleen takaisin puuttuvia bakteerikantoja. Artikkelissa myös puhuttiin fyysisten kontaktien tarpeesta, koska suurin osa tarvittavista bakteereista saadaan tartuntana toisilta ihmisiltä. Eli lääkärin määräyksestä, voisi olla tarpeen nuoleskella useampia ihmisiä.

Pikainen referaatti tossa, missä kaikki ei väkisin menny ihan kohallee muistista, mutta jos kiinnostaa niin voisin etsiä tuon artikkelin? Onko muuten taustalla jossain vaiheessa pidempää antibiootti putkea?

En ole koskaan syönyt antibiootteja elämässäni, en vain ole tarvinnut ikinä.


Poissa Oppilas

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Tarinasi muutti kyllä täysin käsitykseni kaikesta lääkinnästä! Ollos kiitetty tämän empiirisen tutkimuksen esilletuomisesta.
Psilosybiini on kyllä totisesti ihmeitä tekevä aine.


Poissa Hehkulamppu

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Mielenkiintoinen aihe.

Hamppufoorumilla on jokunen heppu kun käyttä kannabista MS-taudin oireisiin.
Ketjun aloittaja voisi vaikka ottaa heihin kontaktia YV:llä ja kysyä onko heillä sienistä kokemusta, ja voisit jakaa oman kokemuksesi. Olisi kiva kuulla useampien ihmisten itse-lääkintä tutkimuksista.

Itsellä muutamia autoimmuuni oireita ollut, ja niiden syystä aloin asiaa tutkimaan muutama vuosi sitten. Netistä aiheeseen liittyen lueskelin paljonkin juttua, ja törmäsin vilja-allergiaan.
Ilmeisesti hyvinki suuri osa (kaikki?) ihmisistä on viljoille jossain määrin allergisia. Tämä aiheuttaa mm. kehossa jatkuvan tulehdustilan jonka seurauksena saattaa puhjeta erilaisia autoimmuuni-sairauksia -joita on hyvinkin paljon. Lisäksi mieliala-,mielenterveys-, verenpaine-, kilpirauhas-, suolisto-, keuhko-, migreeni-, iho-, ym ongelmat voivat johtua viljatuotteista.
Googlatkaa esim. Viljat+MS tai Viljat+Skitsofrenia tms...

Lisäksi viljat ovat suht ravintoköyhiä - korvaat ne muilla kasvikunnan tuotteilla niin saat enemmän vitamiineja, kuitua, hivenaineita ym....

Itse lopetin viljatuotteet muutama vuosi sitten. Riippuvuus hellittä parissa kuukaudessa :) Kilpirauhas-arvot normalisoituivat, mieliala koheni ja tasaantui, astma helpotti ja yllätyksekseni korkea verenpaine laski ihannetasolle n.-30%.  +muita hyötyjä.

Viljat lisäksi vahingoittavata suolistoa, joka on immuunijärjestelmän perusta.
Suolistossa on tärkeää olla riittävä ja oikenlainen mikrobisto.
Sitä voi vahvistaa maitohappobakteereilla. Näitä saa purkista, mutta tehokkaampi ja edullisempi tapa on valmistaa itse viiliä tai jugurttia.

Yleinen ongelma on myös rakennuksissa usein piilevät homeet. Ne taisteleva bakteerien kanssa elintilasta, joten homeet erittää myrkkyjä, erilaisia antibiootteja, niitä vastaan. Ihmisen jatkuvasti altistuen näille home-antibiooteille elimistön oma bakteerikanta heikkenee josta seuraa  lukuisat terveys-ongelmat.

...vähän ehkä offtopic.

Onkoha sienistä apua muihin hermostosairauksiin. Dementia, alzheimer, epilepsia ym.? Eikös ne jotenkin nostanut jotain hermokasvutekijöitä?