Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Toissijainen kookosmix ei kolonisoidu.

Poissa g0d-

    • Viestejä: 16
    • Karma: 0
    • Profiili
Terves, elikkäs ongelma on seuraavanlainen:

Olen inokuloinut jyvät ja sen jälkeen sekoittanut ne itiön ohjeen mukaiseen kookosmixiin 1 jyviä, 2 mixiä suhteella. Jostain syystä aluksi pikkasen lähtee valtaamaan aluetta mutta sitten nothing.. Olen nyt tehnyt monta tämän monta kertaa ja aina sama, aluksi luulin että puristan liikaa nestettä pois kookosmixistä mutta nyt tein uuden ja 8 vuokaa on taas samassa tilanteessa.. Vuuat ovat pusseissa jossa on filtterit jotta ei sen ilmanvaihdon puutteestakaan johdu.. Olen myös avannut muutaman pussin pitkän odottelun jälkeen eikä siellä ole mitään vialla, ei tuoksua eikä nähtävissä mitään. Jostain syystä vain kuolee.. Rihmasto on mielestäni ollut vielä erittäin vahvaa kun puolen litran pussi jyviä on vallattu yleensä noin 3-4pv aikana.. Käytän LC:tä..

Apuja kaivataaaan.. Jollain samaa ongelmaa?


Poissa KukkaTädinHattu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 23
    • Profiili
Onko kuvaa? Millaisessa lämpötilassa pidät spawnattuja bulkkeja?


Poissa g0d-

    • Viestejä: 16
    • Karma: 0
    • Profiili
Sori, en omista kameraa, mutta näkee että on aloittanut valtaamisen mutta jostain syystä ei vain etene.. Pidän kaapissa, 25c näyttää mittari, öisin ehkä sen 20c..


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Luulen, että syy on monesti ollut kontaminaatio bulkissa, joka sitten kookokseen sekoittessa estää terveen rihmaston kasvun. Kontaminaatio voi olla myös hämmästyttävän rihmaston näköistä, eikä sitä välttämättä helposti huomaa.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa g0d-

    • Viestejä: 16
    • Karma: 0
    • Profiili
Hmm.. mutta eikö niiden pitäisi tuoksua huomattavasti erillaiselta? Pitäisikö sitten kokeilla painekeittää koko toissijainen substraatti? Koska olen monta kertaa kokeillut pastöroida eikä onnistu...


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Pitäisi tuoksua, mutta aina ei tuoksu ja pienempien kontaminaatioiden haju saattaa peittyä.

En usko, että kookoksen käsittely kovastikaan vaikuttaa asiaan, koska sen pitäisi onnistua ilman pastorointiakin, mutta se antaa toki lisä varmuutta. Kuitenkin jos lähtömateriaali on hyvässä kunnossa niin sen pitäisi vallata kookos niin nopeasti, etteivät kookoksen mahdolliset viat voisi ehtiä ilmentyä.

Itsekin olen menettänyt kymmeniä tällä tavalla ja sen kokemuksen perusteella sanoisin, että lähtömateriaalissa olisi todennäköisemmin vika. Nyt kun olen odotellut, että bulkissa näkyy pinnaus pisteitä ennen siirtämistä niin on mennyt ihan hyvin, mutta vaikea sanoa mitään varmaa.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa g0d-

    • Viestejä: 16
    • Karma: 0
    • Profiili
Selvä, teen kohta uuden bulkkauksen, laitan sitten 1:1 suhteella.. ja jätän muutaman pussin vielä ja odotan että ne rupeavat pinnaamaan.. Vituttaa vaan kun mennyt jo vaikka kuinka monta kymmentälitraa jo hukkaan.. Onneksi sain jyviä halvalla..


Poissa g0d-

    • Viestejä: 16
    • Karma: 0
    • Profiili
Nonniiin, laitoin siis 1:1 suhteella ja nyt näyttää ihanan kauniin mukavan hienon valkoiselta koko pussi  ;D Tiedä sitten miksi toimii 1:1 mutta ei 1:2... no jatketaan kokeiluja..


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Juu korjaampa itseänikin taas. Hyvän tuoksuista bulkkia ja ihan normaalisti käsitelty kookos, mutta ei taas tullut mitään. On tää kyllä mystistä.. Kummallisinta on se, kun se ei edes yritä lähteä kasvamaan vaan on heti täysin pilalla. Tämä vaikuttaisi viittaavan enempi kookokseen.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Kyllä sen pitäisi lähteä kasvuun vaikka umpinaisessa pussissa. Onko kasvualusta ollut kunnolla jäähtynyt? Toinen juttu on juuri tuo kosteus, taitaa kyllä yleisemmin olla liian märkää. Bakteerikontaminaatiot pysäyttää ikävästi myös.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Kyllä tuossa kookoksessa täytyy olla vikaa. Täydellistä rihmasto taas meni tolkuttomasti hukkaan, kun kookos tappaa kaiken, riippumatta miten sitä käsittelee.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
SoilBreaker: minkä valmistajan tuottamaa kookoskuitua?


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Tää kai on sen nimi..
www.u-gro.info
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Hukkumiskuolemistani

    • Viestejä: 47
    • Karma: 15
    • Profiili
Tää kai on sen nimi..
www.u-gro.info

Nyt ois kiva kuulla onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia kyseisenmerkkisen kookoksen kanssa, koska ostin sitä itse juuri.
Confusion will be my epitaph?


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Tää kai on sen nimi..
www.u-gro.info

Nyt ois kiva kuulla onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia kyseisenmerkkisen kookoksen kanssa, koska ostin sitä itse juuri.

Tämä merkki toiminut moitteetta joka kerta.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison