Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Ei oikein kolonisoidu

Poissa Pemu

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Elikkäs olen alottelia joka nyt on laittanut kolonisoituun pensacola lajiketta! mitään ei niin varsinaisesti ole tapahtunut ihan pientä valkoista höttöä pinnalla ja olleet 3 viikkoa jo. Otin testiksi yhden kaakun pois ja laitoin sen jo alustalle siihen on tullut kauttaaltaan höttöä mutta todella haaleaa, eli kysymykseni oli lähinnä se että voiko sen pois otetun kaakun hajoittaa ja sekoittaa jossain astiassa mikä on puhdas jolloin kolonisoituminen nopeutuisi ? En tehnyt itiö ruisketta vaan raaputin laskeumasta itiöt purkkiin.  :'(


Eli olisiko mitään vinkiksi nopeuttaa tätä prosessia ? esimerkiksi tuo että hajottaisi kaakun ja laittaisi uuteen astiaan? Ja sitten semmoinen että voiko vaikka toisesta kakusta ottaa palan pois ja tehdä toisen kakun ? jolloin kakkuja saisi enemmän kun ei ole printtejä.



Poissa Olli

    • Viestejä: 87
    • Karma: 11
    • Profiili
Kuva auttaisi, mutta kuulostaa siltä, että kakkusi on homehtunut. Ohut höttömäinen rihmasto on hometta. Myös mädäntynyt, eltaantunut, pilaantunut tai käymisen tuoksu tarkoittaa kontaminaatiota. Kakkupurkin avaaminen kesken kolonisoitumisen sitten vielä lähestulkoon varmistaa kontaminaation.

Yksityiskohtainen kuvaus työtavasta voisi auttaa arvioimaan missä on menty pieleen. Harva onnistuu ekalla kerralla.


Poissa Pemu

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
näin sen arvelin olevankin, siispä jos jollain on niin myydä mulle 10eurolla uutta printtiä tai voin vaihtaa kanttarellin printtiin :D


Poissa KukkaTädinHattu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 23
    • Profiili
näin sen arvelin olevankin, siispä jos jollain on niin myydä mulle 10eurolla uutta printtiä tai voin vaihtaa kanttarellin printtiin :D
Etköhän sä ilmatteeksikin saa kun vähän kyselet chatissa jne. :)