Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Elämän tuskan,ahdistuneisuuden ja masentuneisuuden ymmärtäminen?

Poissa mindcontrol

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Kirjoitin tänne viimeksi viime syksynä,kun aloin tutustumaan taikasieniin.Tätä nykyä en ole enää aloittelija,mutta tosi isoja asioita sienet on mulle näyttänyt.Kaikki kyseiset otsikon asiat ovat ilmiselvää nykyään  :) Olin useita vuosia ihan muu,kuin piti olla...eli oma iloinen itseni.Yllättäen viime syksynä kaikki "lukot" aukesi päässäni,kun löysin silokkeja (nykyään otan gt) ja olen siihen erittäin,erittäin tyytyväinen.Sain töitä,kavereita ym. ja voin erittäin hyvin. ns.Elämä hymyilee :) Oletteko muut kokeneet vastaavaa? Tietysti sienet näyttää taian,mutta minulla se muutti koko elämän  :)


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Olin useita vuosia ihan muu,kuin piti olla...eli oma iloinen itseni.

Itsensä iloisuuteen pakottaminen ei kyllä kuulosta kovin hilpeältä.

Sain töitä,kavereita ym. ja voin erittäin hyvin. ns.Elämä hymyilee :)

Itse olen omaksunut enempi sellaisen taolaisen asenteen että onnen kytkeminen väliaikaisiin ulkoisiin olosuhteisiin on pettymysten petaamista. Mulla ei ole nykyään suuria pettymyksiä joskaan ei suuria onnellisuuden huippuja. Jos kykenisin onneen esim. kuolemansairaana ja/tai maailman kaatuessa ympärillä olisin ehkä saavuttanut jotain subjektiivisesti merkittävää mutta eipä tuolla niin väliä vaikken tuota peliruutua löytäisikään. Pakkomielteetön, ehdollistumista vapaa objektiivisen näkökyvyn elämä? Jos sitä lähdet tavoittelemaan et ole enää vapaa.


Poissa Herra käpy

    • Viestejä: 28
    • Karma: 2
    • Profiili
Just hyvä juttu ja paljon onnea uuteen elämään :)

Mullakin on kaikki muuttunut nyt ihan puolessa vuodessa, mutta ei liity sieniin... Saas nähdä miten tästä selvitään, eli fiilistellään sitä sitten kesällä, mutta nyt mä oon aika innoissani ja tää on jänskää ! :D

Sain uuden asuinpaikan, eräs ihmissuhde päättyi minkä pitikin päättyä ja olen tutustunut uusiin ystäviin. Lisäksi sain aivan mahtavan työpaikan! + Kaikkea pientä kivaa mitä on tullut harrastettua tässä näin...

En mä tosin ennen masentunut ollut, mutta tuntuu että oon kasvanut ja aikuistunut taas paljon.


Poissa mindcontrol

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Kirjoittelen takaisin pitkästä aikaa.Nyäpikälle haluisin sanoa että voit olla niin taolainen,kun haluat...muistaakseni siihen kuulu myös toisten ihmisten hyväksyminen ei arvostelu...ja jos ei sulla ole pettymyksiä eikä iloja ni tuo se vasta tasapaksua on..pakko haistattaa v*ttua jos menee hyvin.ihme asenne.Ja nykyään menee vielä paremmin,kun aiemmin.:)


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
.ja jos ei sulla ole pettymyksiä eikä iloja ni tuo se vasta tasapaksua on..pakko haistattaa v*ttua jos menee hyvin.ihme asenne.Ja nykyään menee vielä paremmin,kun aiemmin.:)

Ehkäpä sitten niin mutta mitenkä saat tuon nykyisen tilasi jatkumaan loputtomiin?


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Hei mahtava juttu viestiketjun aloittajalle! Rytmi on löytynyt selkeestikkin :)

Toki on mahtavaa, et mindcontrol on saanut uuta puhtia tähän kaikkeen, mut eniten mua tässä ketjussa mietityttää toi Nyäpikän osuus tähän:

.ja jos ei sulla ole pettymyksiä eikä iloja ni tuo se vasta tasapaksua on..pakko haistattaa v*ttua jos menee hyvin.ihme asenne.Ja nykyään menee vielä paremmin,kun aiemmin.:)

Ehkäpä sitten niin mutta mitenkä saat tuon nykyisen tilasi jatkumaan loputtomiin?

Miksei toi tila vois muka jatkua loputtomiin, ilman sen kummempia rehkimisiä?!!? Varsinkin jos tähän asti näyttää menneen noinkin hyvin.

EDIT: Tainno rehkimistä se ehkä vaatii?

Tai ehkä sen tilan ei tartte kestää loputtomiin?!

Kummallista, että ihminen, joka on alkanut kenties löytämään uusia tuntemuksia ja mielenkiinnonkohteita itsestään sienien kautta, joutuu tuollaisen ''alistamisen'' kohteeksi.
(Ehkä ''alistaminen'' oli liian raavas sana tähän tilanteeseeen...)
Anteeksi, en keksinyt nyt parempaakaan sanaa näin äkkiseltään tuohon, mut jos totta puhutaan... offtopiccina näin voin kertoa, et miksei joku halua jollekkin hyvää ja tervettä elämää, vaan alkaa negatiivisuuksiin riippumaan?!!?

Sori, meni vähä ohi aiheen nyt mulla tää juttu, ittee vaan creeppaa, ku ajatus juoksee tuhatta ja sataa, eikä voi kirjoittaa niin nopeaa kuin mieli sanelee... Mut minä luotan siihen, et joku tähän vastaa ja kyselee hieman lisää ja kommentoi... Silloin voin päästä taas vauhtiin!

EDIt2: Tämä viesti sisältää paljon omia henkilökohtaisia näkemyksiä maailman erinäisistä koloista. Siksi kannustankin SINUA osallistumaan tähän juttuuun ja voit ehkä kertoa mielipiteesi!
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Soul Driven Cadillac

    • Viestejä: 11
    • Karma: 2
    • Profiili
Ehkäpä sitten niin mutta mitenkä saat tuon nykyisen tilasi jatkumaan loputtomiin?

Millainen tila jatkuu loputtomiin?

Ihminen on sen verran sosiaalinen eläin, että monille meistä kaverit, harrastukset, työpaikka tai ihan jo muiden ihmisten seurassa liikkuminen ovat tavoiteltavia asioita. Nämä asiat eivät sulje pois oman mielenrauhan löytämistä. Ne pikemminkin osoittavat, että yksilö on aktiivinen ja uskaltaa tavoitella niitä juttuja, joita itse pitää arvossa.


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Olin useita vuosia ihan muu,kuin piti olla...eli oma iloinen itseni.

Itsensä iloisuuteen pakottaminen ei kyllä kuulosta kovin hilpeältä.

Sain töitä,kavereita ym. ja voin erittäin hyvin. ns.Elämä hymyilee :)

Itse olen omaksunut enempi sellaisen taolaisen asenteen että onnen kytkeminen väliaikaisiin ulkoisiin olosuhteisiin on pettymysten petaamista. Mulla ei ole nykyään suuria pettymyksiä joskaan ei suuria onnellisuuden huippuja. Jos kykenisin onneen esim. kuolemansairaana ja/tai maailman kaatuessa ympärillä olisin ehkä saavuttanut jotain subjektiivisesti merkittävää mutta eipä tuolla niin väliä vaikken tuota peliruutua löytäisikään. Pakkomielteetön, ehdollistumista vapaa objektiivisen näkökyvyn elämä? Jos sitä lähdet tavoittelemaan et ole enää vapaa.


Mindcontrolin elämä voi hyvinkin hymyillä juuri siksi pohjimmiltaan, että hän on oppinut olemaan onnellinen valitsemalla tiettyjä ajatuksia. Se, mitä ulkopuolella tapahtuu (työpaikka, kaverit ym.) on todennäköisesti seurausta oikeasta ajattelutavasta.

Olet mielestäni siinä oikeassa, että todellista onnea ei saa ulkoisilla tekijöillä kuten parisuhde, auto tai raha, mutta voihan näistäkin nauttia sen kummemmin takertumatta. Oikea ajattelutapa, ja onnen tunne ilman erityistä syytä usein kuitenkin johtaa asioihin, joita moni pakkomielteisesti ajaa takaa.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Entäpä sitten kun vaimokkeen, asuntolainan, auton, jumalan ja alkoholin sekakäyttö ei kaikesta propagandarummutuksesta huolimatta johda subjektiivisen onnen tilaan? Lopulta tietysti kuoma kuolema pyyhkii persettään päähenkilön ongelmilla ja pilkkaa niin kasattua mammonaa kuin mainettakin.


Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Mikään ei jatku loputtomiin,paitsi elämä! miettikää nyt et jos joku tilanne jatkuis samana? ja jatkuu ja jatkuu??? mitä ideaa on tilanteessa joka vaa jatkuu? jokainen tilanne muuttuu mut periaattees se myös jatkuu,mutta muuttuu myös... elämä ja tilanne jatkuu mutta myös muuttuu eli miettikää nyt ite...mahdoton yhtälö... mul ainaki menee aivot iha solmuu... tai sit mä oon liian pihalla?




Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Entäpä sitten kun vaimokkeen, asuntolainan, auton, jumalan ja alkoholin sekakäyttö ei kaikesta propagandarummutuksesta huolimatta johda subjektiivisen onnen tilaan? Lopulta tietysti kuoma kuolema pyyhkii persettään päähenkilön ongelmilla ja pilkkaa niin kasattua mammonaa kuin mainettakin.

Eiväthän ne johda onneen, mutta onni, joka on ensin olemassa terveemmän ajattelun ansiosta johtaa usein esimerkiksi autoon tai parisuhteeseen, jos niitä sattuu tarvitsemaan. Em. asioita voi olla elämässä ilman, että pitää niitä varsinaisina onnen lähteinä.

Älä Nyäpikkä puutu liikaa. Vaikka sanomassasi on totuutta, ''opettaja'' saapuu silloin, kun oppilas on valmis (voihan tässä tapauksessa ''oppilas'' ollakin kohtalaisen valmis ja perillä näistä asioista). Kukaan ei usko tuputtamalla (varsinkin epäkohteliaalla tavalla) mitään, se saa aikaan usein aivan vastakkaisen vaikutuksen mikä oli tarkoitus antaa.

Mindcontrol, en ole muuten kokenut ihan vastaavaa, ehkä annokseni ovat olleet ''liian'' pieniä. 1,2 g cubensis on suurin annokseni, ja kohtalaisen valaisevaa tuokin oli. Kuinka suuria annoksia olet ottanut?


Poissa Tryptamaen

    • Viestejä: 25
    • Karma: 10
    • Profiili
itselläni sienet riisuu ajatusmalleja ja välillä muuntaa tunnelukot sanoiksi, mindcontrol koet varmaan vapautuneesi ajatuksista (Liberty caps) jotka ei sua hyödytä. Tämä vapaa tila on työn takana ja hetkessä pitäisi pystyä pysymään, itse napsin sieniä jos alkaa ajatukset pyörimään epäsuotuisasti.


Poissa mindcontrol

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Hauska lukea tätä pitkästä aikaa,musta on tullut jo "päähenkilökin",no hyvä kun on laittanu ajatukset liikkeelle.
Mutta edelleen asiat on hyvin,vaikka sieniä en ole nappaillukkaan melkein 6kk, ei se paha olo takasi ole tullukkaa...(jos joku sitä toivoi) ;)
Mutta nyt alkas olla taas kohta ajankohtaista,mikäli kasvatus onnistuu :)
Dopamiiniorava: silloin kun olen ottanut niin 1.5-3g kuivaa,riippuu vähän,ja välillä ihan tuorettakkin x määrä.
Nii ja toki kuolema korjaa kaikki,mitä sitä murehtia jos ennen sitä elää hyvän elämän?
Vai pitäskö miettiä kaikkea paskaa ja märehtiä siinä olotilassa siihen viimeseen pieruun asti?
Ei kiitos mulle.Toki vakavavia asioita edelleen mietin,mutta eri suunnalta,kuin ennen.